کد خبر 356273
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۳ - ۰۹:۳۵

معاون پارلمانی رئیس جمهور می گوید که همفکران و نزدیکان آیت الله مهدوی کنی وظیفه دارند از مشی او مراقبت کنند.

به گزارش مشرق، حجت الاسلام و المسلمین مجید انصاری در گفت و گو با جماران در خصوص شخصیت مبارزاتی و سیاسی آیت الله مهدوی کنی اظهار داشت: ایشان از جمله روحانیون مبارز و انقلابی بودند که از زمان شروع نهضت در کنار امام بودند و در طول دوران مبارزه بارها به دلیل همراهی با امام و مقابله با حکومت ستم شاهی راهی بازداشت، زندان، شکنجه و تبعید شدند. وی در این مدت همواره به عنوان یک روحانی انقلابی، از روحانیون فاضل پیشتار همراه با انقلاب بود و بدین سبب نیز مورد احترام امام بوده  ودر سمت های مختلفی مانند کمیته های انقلاب اسلامی و... از طرف ایشان مسئولیت یافتند.

 وی افزود: مرحوم آیت الله مهدوی کنی هم یک انسان فاضل و ملّا بود و هم در متن کارهای نظام هر جا احساس وظیفه می کرد حضور داشت. در خدمات ایشان بخصوص می توان به توجه شان به جایگاه دانشگاه و کادرسازی برای نظام اشاره کرد؛ ایشان در حالی که سایر مسئولان گرفتار کارهای حکومتی بودند دانشگاه امام صادق(ع) را تأسیس کرد که دانشجویان آن در نهادهای مختلفی چون صدا و سیما و... مشغول به کار شدند. این دانشگاه تلفیقی از حوزه و دانشگاه بود و توانست به عنوان یک دانشگاه موفق مطرح شود.

عضو مجمع روحانیون مبارز سپس به جایگاه آیت الله مهدوی کنی به عنوان پیشکسوت جریان اصولگرایی اشاره کرد و یادآور شد: ایشان در عین حال که دبیرکل جامعه روحانیت مبارز و جزو جناح سنتی سیاسی کشور محسوب می شد، فردی منصف بود و ما از آقای مهدوی کنی مواضع تند و افراطی شاهد نبودیم، بلکه ایشان همواره به اعتدال و انصاف گرایش داشت.

وی افزود: در سالهای اخیر نیروهای نسل اول انقلاب به مرور از میان ما می روند؛ آنها چون تجربه دوران دشوار مبارزه با رژیم ستم شاهی را داشتند بیش از سایرین آسیب های انقلاب را می شناختند و در مدت پس از پیروزی انقلاب نیز تجربیات زیادی اندوختند؛ گرچه گروههای نوظهور سیاسی مواضع ایشان را درک نکرده و شخصیتهایی چون ایشان به سازشکاری و عافیت طلبی متهم می شوند؛ در صورتی که اینگونه نیست و آقای مهدوی کنی از عوامل ترویج اعتدال در جناح اصولگرا بودند؛ همانطور که آقای ناطق نوری این نقش را داشته و دارد.

انصاری ادامه داد: جریانات تندرو ممکن است اعتدال این شخصیت ها را برنتابند؛ همانگونه که ممکن است از برخی اصلاح طلبان هم برتابیده نشود و نمونه آن را در مقابل آقای خاتمی شاهد بودیم که عده ای در دوران اصلاحات ضمن مخالفت با مشی معتدل ایشان، شعار عبور از خاتمی را مطرح کردند. اما تجربه ثابت کرده است که تندروی به کل جریان هر جناح و در نتیجه، به کل کشور لطمه زده است.

معاون پارلمانی رئیس جمهور توصیه کرد: همراهان و همفکران و نزدیکان آیت الله مهدوی کنی در جناح اصولگرا وظیفه دارند از مشی ایشان مراقبت کنند تا این راه ادامه یابد و نگذارند کار به دست جریان افراطی بیفتد؛ مخصوصا که امروز افرازی گری در منطقه ثمره ای به نام داعش تحویل داده است که جز خشونت چیزی عاید مردم نمی کند با این کارها چهره اسلام در جهان تخریب می شود.


نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس