کد خبر 355261
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۰

رسانه های محلی در تایوان از آزمایش موفقیت آمیز دو فروند موشک ضد کشتی از یک زیردریایی در هفته گذشته خبر دادند .

به گزارش مشرق، روزنامه لیبرتی تایمز چاپ تایوان در شماره امروز به نقل از منابع آگاه نوشت نیروی دریایی تایوان نخستین بار از زمان تحویل موشکهای ضد کشتی از آمریکا ، دو فروند از این موشکها را با موفقیت از یک زیردریایی شلیک کرد .

به موجب این گزارش این موشکها از نوع هارپون از یک زیردریایی متعارف ساخت هلند در طول مانور دریایی هفته گذشته شلیک شدند.نیروی دریایی تایوان این موشکها را سال گذشته برای تجهیز دو فروند زیردریایی از آمریکا تحویل گرفت.

منابع آگاه در نیروی دریایی تایوان اعلام کردند موشکهای هارپون که 150 مایل دریایی معادل 278 کیلومتر برد دارند ، موجب تقویت توانمندی تهاجمی این زیردریایی ها می شوند که قبلا تنها به اژدرهایی با برد محدود مجهز بودند .

وزارت دفاع تایوان از اظهار نظر درباره این گزارش خودداری کرده است .تایوان پیشتر این موشکها را بروی ناوچه های جنگی و جتهای جنگنده اف - 16 نصب کرده بود .

سفارش خرید این موشکها که در سال 2008 در چارچوب بخشی از قرارداد تسلیحاتی به ارزش شش و نیم میلیارد دلار صورت گرفت ، اعتراض شدید پکن را به همراه داشت. این قرارداد همچنین شامل موشکهای رهگیر پیشرفته پاتریوت و بالگردهای تهاجمی آپاچی می شد .
منبع: خبرگزاری صدا و سیما

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس