کد خبر 349670
تاریخ انتشار: ۷ مهر ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۵

هزاران تن از سربازان فیلیپینی و آمریکایی امروز (دوشنبه) رزمایش سالانه خود را در نزدیکی آب‌های مورد مناقشه در دریای چین جنوبی و با هدف آزمودن آمادگی‌هایشان در واکنش به هرگونه رخداد فوری و اضطراری آغاز کرده‌اند.

به گزارش مشرق، فیلیپین با چین بر سر دریای چین جنوبی مناقشه‌ دارد، این آب‌ها دارای منابع عظیم انرژی هستند و هر ساله از طریق عبور و مرور کشتی‌های تجاری و انجام امور بازرگانی مبلغ 5 میلیارد دلار عایدات نصیب هر دو کشور می‌شود. کشورهای برونئی، مالزی، تایوان و ویتنام نیز مدعی مالکیت جزایر اسپراتلیس در این آب‌های مورد مناقشه هستند.

در جریان رزمایش امروز قریب به 5000 تن از سربازان فیلیپینی و آمریکایی شرکت دارند و این رزمایش در جزیره پالاوان واقع در غرب فیلیپین برگزار می‌شود که نزدیک جزایر اسپراتلیس است. این رزمایش مختلط هوایی – دریایی با نام "رزمایش دوجانبه فیلیپین" (Phiblex) بر عملیات دفاع منطقه‌ای و امنیت دریای همزمان با افزایش تحرکات نظامی و ارتش چین در منطقه تمرکز دارد.

یکی از مقام‌های ارشد در این رزمایش گفت: ما امیدواریم که تکنیک‌های جدیدی را از نیروهای دریایی آمریکا بیاموزیم. اگر آن‌ها خط‌مشی جدیدی داشته باشند ما آن را می‌آموزیم.

سفارت آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد: این رزمایش به واحدهای نظامی در دو کشور کمک می‌کند تا همکاری خوبی با هم داشته باشند و از این فرصت برای تداوم بالا بردن مهارت‌هایشان و به اشتراک گذاشتن آموخته‌هایشان استفاده کنند.

این رزمایش سالانه تحت معاهده دفاع مشترک مصوب 1951 میان دو کشور صورت می‌گیرد و بخشی از شبکه ائتلاف امنیتی آمریکاست که در جریان جنگ سرد توسط واشنگتن در منطقه آسیا – اقیانوسیه ایجاد شد.
منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس