کد خبر 384426
تاریخ انتشار: ۸ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۸

یک نشریه آمریکایی با برشمردن پیشرفت های نظامی چین، ساخت موشک های فراصوت و ضدناو جدید را باعث برتری دریایی این کشور بر ناوهای نیروی دریایی آمریکا دانست.

به گزارش مشرق تارنمای آمریکایی بیزینس اینسایدر نوشت: چین در حال ساخت جنگنده های نسل پنجم، موشک های فراصوت و زیردریایی های مجهز به موشک بالیستیک است. با این حال، خطر اصلی برای آمریکا را باید تلاش چین برای ساخت موشک های کروز ضدناو دانست.

'لایل گلداستاین' دانشیار مطالعات دریایی چین در دانشکده جنگ دریایی آمریکا، یادآوری می کند که چینی ها به تازگی توانسته اند با بروزرسانی سامانه های جنگنده ها و دو نوع از موشک های کروز خود، بر توان آفند دریایی شان بیفزایند.

به گفته 'گلداستاین'، یکی از این دو موشک YJ-12 نام دارد که سرعت آن 3 ماخ و برد آن 300 کیلومتر است. موشک دیگر، فروصوت است، YJ-100 نام دارد و بردِ آن تا 800 کیلومتر برآورد می شود.

ظاهرا چینی ها اکنون سرگرم ساخت موشک های ضدناوِ فراصوت با سرعت 6 ماخ هستند. اگر طرح های موشکی چین به بار بنشیند، نه تنها چین به قدرت بی چون و چرای دریاهای پیرامون خود تبدیل خواهد شد، بلکه توان مقابله با حضور نظامی آمریکا را نیز خواهد یافت.

گلداستاین یادآوری می کند که ناوگان زیردریایی آمریکا در مقابل موشک های جدید چینی مصون خواهد بود و این تنها نقطه قوت ایالات متحده است.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • حسن ۱۲:۲۳ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۸
    0 1
    اوه اوه ... دهن آمریکا سرویسه
  • ۱۱:۴۳ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۹
    0 1
    کی قراره بیاد ایران این موشک
  • حامی ۱۲:۵۷ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۹
    0 1
    این دقیقأ همون چیزیه که ماهم بهش احتیاج داریم..موشک کروز ضد ناوه برد بلند وفرا صوته چند ماخی...این پروژه برای همکاری مشترک مناسبه..

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس