کد خبر 353553
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۳ - ۱۴:۴۲

منابع خبری و اطلاعاتی معتقد هستند که سرویس اطلاعاتی چین بخش زیادی از اطلاعات سری مربوط به ارتش تایوان را بدست آورده است.

به گزارش گروه دفاع و امنیت مشرق، اخبار جدیدی که در رسانه های تایوان منتشر شده است نشان می دهد که سرویس اطلاعاتی چین تقریبا به تمام اسرار نظامی این کشور دست پیدا کرده است. در چند سال اخیر تعداد زیادی از مقامات ارشد نظامی تایوان با درجه سرهنگی و یا ژنرالی به جرم جاسوسی برای چین بازداشت و شده به حبس های طولانی مدت محکوم شدند. حتی یک ژنرال تایوانی به جرم فروش اطلاعات مربوط به سیستم ارتباطی ارتش تایوان و نحوه برقرار ارتباط آنها با آمریکا به چین به حبس ابد محکوم شد.

این منابع خبری معتقد هستند که اطلاعات محرمانه در مورد هواپیمای آواکس E-2 نیروی هوایی تایوان ، موشک های پاتریوت و هاوک ارتش این کشور نیز توسط جاسوس های چینی لو رفته است. در چند سال اخیر روابط اقتصادی و رفت آمدها بین دو کشور افزایش یافته است و بنا بر اطلاعات موجود چینی ها از این فرصت استفاده کرده و افسران تایوانی را برای کار به نفع چین استخدام می کنند. افسران بازنسشته تایوانی نیز از دیگر اهداف سرویس اطلاعاتی چین هستند که با استخدام آنها برای

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس