کد خبر 354185
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۱

واتیکان، مرکز دینی مسیحیان کاتولیک در اقدامی عجیب در گزارش اخیر کاری خود لحنش درباره همجنس بازان را تغییر داد و به این مساله به دیدی مثبت نگریست.

 به گزارش مشرق، شبکه تلویزیونی سی ان ان در گزارشی که به تازگی از سوی واتیکان منتشر شده است، به صورتی تلویحی ضمن حمایت از همجنس بازان، اعلام شده است که باید از حضور زنان و مردان همجنس باز در جوامع مسیحی است و باید از شایستگی های آنان استفاده شود.

البته این گزارش به معنی مجاز دانسته شدن ازدواج همجنس بازان به شمار نمی آید ولی به نظر می رسد دیدگاه و رویکرد واتیکان به این گروه نرم تر شده باشد.

دلیا گالاگر خبرنگار سی ان ان در واتیکان گفت این گزارش کاری نشان از تغییری عمده در لحن و گفتمان واتیکان در قبال همجنس بازان به شمار می آید ولی نمی توان آن را تغییر در قوانین یا آموزه های کلیسای کاتولیک دانست.

وی گفت همواره کلیسای کاتولیک صحبت از عدم تبعیض و خشونت علیه همجنس بازان صحبت می کرد ولی این بار در گزارش کاری خود گام را فراتر گذاشته و گفته است که این افراد توانمندی هایی دارند که باید در جوامع مسیحی از آن بهره جست. همچنین در گفتمان خود در خصوص ازدواج همجنس بازان نیز تغییراتی در لحن واتیکان به چشم می خورد در حالی که در گزارش های پیشین خود این مساله را نوعی اختلال به شمار آورده بود.

خبرنگار سی ان ان گفت از این رو برخی ها انتظار دارند که در آینده شاهد تغییرات بیشتری از سوی واتیکان در این خصوص باشیم. از زمان روی کار آمدن پاپ فرانسیس، شاهد تغییرات عمده ای در رویکرد واتیکان بودیم و این امر نیز می تواند نمونه ای دیگر باشد. همچنین به مسائلی دیگر مانند زندگی مشترک بدون ازدواج نیز به صورتی مثبت نگریسته شده است. گزارش اخیر منتشر شده یک گزارش کاری از بحث های هفته گذشته واتیکان به شمار می آید که در پشت درهای بسته صورت گرفته بود و احتمالا روز شنبه گزارش دیگری منتشر می شود و تا نشست سال بعد واتیکان در اکتبر، این فرصت وجود دارد که درباره تغییرات عمده سیاست های واتیکان اندیشیده شود.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس