رييس گروه اسلام فرهنگستان علوم گفت: بياييد تا با همفكري، نگاهي نو براي معرفي دين ارايه دهيم تا دين دستاويزي براي آدم‌كشي نشود و ابزاري براي صلح باشد.

آيت‌الله محقق‌داماد: تلاش كنيم دين دستاويزي براي جنايت نشودبه گزارش مشرق - آیت‌الله دکتر سیدمصطفی محقق داماد، ، رييس گروه اسلام فرهنگستان علوم ،در آيين افتتاحيه‌ي نهمين دور گفت‌وگوي ديني سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي با كليساي واتيكان، گفت: در همين لحظاتي كه براي شما صحبت مي‌كنم، عده‌ي زيادي به نام خدا، خون مي‌ريزند و به نام خدا آدم مي‌كشند.
رييس گروه اسلام فرهنگستان علوم ادامه داد: با توجه به اينكه دست پشت پرده‌ي اين جريانات، دست‌هاي آلوده‌ي سياست‌مداران و قدرت‌طلبان است، تأسف‌بارتر آن است كه مباشرين، به نام دين و بر اساس اعتقاد ديني چنين كارهايي را انجام مي‌دهند.
آيت‌الله محقق‌داماد افزود: جهل ديني آنها را به اين مسير كشانده است. درد بي‌درمان اين است كه عقايد كج‌انديشانه‌ي ديني‌، آنها را به اينجا كشنده است.
وي در بخش ديگري از سخنان خود با طرح اين سؤال كه چه بايد كرد؟ گفت: خداي امن و سلام و آشتي و عشق و دوستي، مايه‌ي جهل و خونريزي و عداوت شده است. هر جاهل مسيحي (ع) به نام مسيح و هر جاهل مسلمان با نام محمد (ص) آدم مي‌كشد.
آيت‌الله محقق‌داماد، همچنين ادامه داد: ديگر دوران احتجاج پايان‌يافته است. الان دوران گفت‌وگوست. يعني فهميدن ديگران و نه پيروزي بر ديگران. پس بياييد تا با همفكري، نگاهي نو براي معرفي دين ارايه دهيم تا دين دستاويزي براي آدم‌كشي نشود و ابزاري براي صلح باشد.
همچنين علي‌‌محمد حلمي، رييس مركز گفت‌وگوي اديان سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي، در اين مراسم در سخناني ضمن معرفي اهداف و برنامه‌هاي
همچنين علي‌محمد حلمي، رييس مركز گفت‌وگوي اديان سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي نيز، در سخناني در اين مراسم افتتاحيه، نهمين دور گفت‌وگوي ديني سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي با شوراي پاپي گفتگوي اديان واتيكان، گفت: اولين دور گفت‌وگوهاي ما در 20 شال پيش در سال 1373 آغاز شد.حالا در آستانه‌ي ورود به 2 دهه همكاري مشترك، اين دو طرف گفت‌وگو به نظرات مشترك در خصوص اصلي‌ترين مشكلات بشري دست پيدا كرده است.

 وي در ادامه با برشمردن بندهايي از بيانيه‌هاي انتشار يافته در 8 دور گفت‌وگوي پيشين، گفت: اسلام و مسيحيت توانايي انگيزه دادن به مردم براي رسيدن به صلح را دارند. در واقع باور ايجاد شده و توافقات حاصله، اين اراده را در ما قوي مي‌‌كند كه با انرژي و نيروي بيش‌تري گفت‌وگوهاي تخصصي را ادامه دهيم و براي توسعه‌ي آن حركت كنيم.
نهمين دور گفت‌وگوي ديني سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي با شوراي پاپي گفتگوي اديان واتيكان با عنوان «‌گفت‌وگوي سازنده‌ي مسلمانان و مسيحيان براي مصلحت جامعه» به رياست ابوذر ابراهيمي‌تركمان، رييس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي و كاردينال ژان لويي توران، مشاور ‌عالي و مسئول گفت‌وگوي ديني پاپ فرانسيس رهبر كليساي جهاني كاتوليك، عصر امروز سه‌شنبه چهارم آذر در حسينيه‌ي الزهراي (س) اين سازمان برگزار شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس