کد خبر 112953
تاریخ انتشار: ۱ اردیبهشت ۱۳۹۱ - ۰۰:۵۰

در پي افشاگري ها در خصوص پشت پرده هاي نا متعارف شبکه انگليسي ساخته من وتو ، آژانس خبري رويترز که اتفاقا آن هم خاستگاهي انگليسي دارد به کمک اين شبکه صهيونيستي_بهايي آمد.

به گزارش مشرق به نقل از باشگاه خبرنگاران ؛ اسناد فاش شده از نحوه عملکرد و جذب نيرو در شبکه خواهر خوانده بي بي سي فارسي يعني من و تو که براي اين شبکه به اصطلاح فرهنگي_اجتماعي بسيار گران تمام شد و عوامل آن را به واکنش واداشت ، لايه هاي مديريتي و حلقه هاي وابسته به دربار در اين شبکه را به فکر انداخت تا با کمک گيري از يک آژانس خبري انگليسي در صدد برگرداندن آب رفته به جوي بر آيند.
 
مديران شبکه من وتو که رابطه پيدا و پنهانشان با بي بي سي فارسي پيش از اين سر زبانها افتاده و به اثبات رسيده بود براي اعاده حيثيت از دست رفته خود اين بار به سراغ خبرگزاري رويترز رفتند.
 
نتايج وبگردي ها نشان مي دهد که اين خبرگزاري در يک خبر غير واقعي و در راستاي پيش برد اهداف لايه هاي وابسته به امور رسانه دربار سلطنتي اخيرا نتايج نظر سنجي(!) را منتشر کرده است که در اين نظر سنجي فوري و کاملا شتاب زده که بلافاصله پس از افشا پشت پرده من و تو صورت گرفت ادعا شده شبکه من و تو پر بيننده ترين شبکه فارسي زبان ماهواره اي شناخته شده است.
 
این خبر آنقدر سراسیمه تنظیم شده است که یک تناقض مهم در خود جای داده است.
 
در خبر عنوان می شود که من و تو پربیننده ترین شبکه تلویزیونی فارسی زبان است اما زمانی که نوبت به استناد آن می رسد گفته می شود چون صفحه اینترنتی آن پربیننده است تلویزیون هم پربیننده ترین است این در حالی است که معیار سنجش مخاطب تلویزیونی با نحوه سنجش یک پایگاه اینترنتی کاملا متفاوت است.
 
نکته جالب ديگر در خصوص اين خبر و نتايج نظرسنجي شکل گرفته در اتاق تحريريه رويترز اين که ، شبکه من و تو در ميان گزينه هاي محدود و انحصاري عنوان پربيننده ترين شبکه ماهواره اي را به خود اختصاص داده است.
 
در گزینه های نظرسنجی رويترز ، به جز من و تو فقط چهار شبکه اجازه حضور دارند 4 شبکه ای که سه مورد از آنها انگليسي ساخته و دفتر اصلي شان در لندن است(بي بي سي فارسي ، جم تي وي و فارسي وان) و مورد چهارم هم شبکه صداي آمريکاست که در موازات اهداف ضد ايراني انگليس و آمريکا گام بر مي دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس