کد خبر 353974
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۳ - ۱۴:۵۰

5 حزب اصلی منطقه کردستان که دارای نماینده در مجلس عراق هستند در نشستی مشترک تصمیم به حضور وزرا و مقامات کُرد در دولت جدید این کشور گرفتند.

به گزارش مشرق، حزب دموکرات کردستان، اتحادیه میهنی، جنبش تغییر، اتحاد اسلامی و جماعت اسلامی کردستان در نشست مشترک روز دوشنبه (21 مهر/13 اکتبر) حضور وزرای خود در دولت «حیدر العبادی» را نهایی کرده و تصمیم به آغاز به کار آنها در بغداد گرفتند.

در بیانیه پایانی این نشست با اشاره به اینکه اربیل ضرب الاجلی سه ماه برای تحقق مطالبات کُردها به دولت العبادی داده است تاکید شده که با گذشت یک ماه، هیچگونه اقدامی از سوی بغداد برای این مهم انجام نشده است، اما وزرا و مقامات کُرد در بغداد آغاز به کار خواهند کرد.

5 حزب منطقه کردستان ابراز امیدواری کردند که این تصمیم اربیل سبب شود دولت العبادی در قبال مطالبات کُردها احساس مسئولیت کند.

سهم پنج حزب منطقه کردستان در دولت جدید عراق عبارت است از:

اتحادیه میهنی: فواد معصوم رئیس جمهور/ فواد رواندزی وزیر فرهنگ

حزب دموکرات کردستان: روژنوری شاویس معاون نخست وزیر/ هوشیار زیباری وزیر دارایی

جنبش تغییر: آرام شیخ محمد نایب رئیس دوم مجلس نمایندگان عراق و وزارت امور مهاجرین (هنوز کاندیدی برای این وزارتخانه نهایی نشده)

اتحاد اسلامی: غازی سعید وزیر امور زنان

جماعت اسلامی: وزیر دولت (هنوز کاندید برای این وزارتخانه نهایی نشده است)

نیچروان بارزانی نخست وزیر منطقه کردستان نیز در کنفرانس خبری مشترک با فیلیپ هاموند وزیر خارجه انگلیس اعلام کرد که احزاب کُردی تصمیم گرفته اند که وزرایشان به بغداد بازگردند و پس از آغاز به کار آنان، هیئتی کُردی به منظور حل مشکلات عازم بغداد شود.

منبع: خبرگزاری «کردپرس»

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • سارا ۰۸:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۳
    0 0
    یک سوال: چرا هرچی خبر از مبارزه و جنگ با داعش و دفاع و .... هست, همه توسط کردها انجام می شه, یعنی این عراق هیچ ارتش با عرضه ای نداره به کردها کمک کنه؟ یعنی نوی ارتش عراق همه از دم خائن بودند؟
  • ۱۱:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۳
    0 0
    هنوز یادمون نرفته خیانت بارزانی به عراق رو که میخواست یا اجرای سیاست امریکایی باعث تجزیه عراق بشه هنوز یادمون نرفته که اگه کمک ارتش و نیروی وطنی و ایران نبود اربیل الان مثل کوبانی سقوط کرده بود هنوز یادمون نرفته ایتدای حملات داعش ؛کردها مانع ورود عربهای آواره به منطقه اقلیم کردستان می شدند هنوز یادمون نرفته که اقلیم کردستان که مدعی سروری بر کردهاست هیچ کمکی به کردهای سوریه نکرد اگه تا همین الانش هم که اقلیم سرجاشه بخاطر عراق و ایرانه وگرنه سران اقلیم همیشه به فکر اجرای سیاست های امریکا و انگلیس هستند
  • ۱۱:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۳
    0 0
    هنوز یادمون نرفته که قبل از زمان داعش اقلیم کردستان به صورت غیرقانونی نفت و گاز عراق رو صادر میکرد و منافع عمومی عراق را برای خود بر می داشت
  • ۱۱:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۳
    0 0
    هنوز یادمون نرفته که اگر سردار سلیمانی و عراق کمک نمکردند الان آمرلی وجود نداشت
  • ۱۳:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۳
    0 0
    هموم بهتر که جدا بشن مگه عراق چی داره همش فتنه دارن همون بهتر که کردها جدا بشن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس