کد خبر 353811
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۳ - ۰۹:۴۸

برخی منابع خبری اعلام کردند، حیدر العبادی نخست وزیر عراق ١٥٠ نفر از افسران بلند پایه عراقی از جمله سرلشکر "قاسم عطا" سخنگوی فرماندهی کل نیروهای مسلح را بازنشسته کرده است.

به گزارش مشرق، برخی منابع خبری روز گذشته اعلام کردند حیدر العبادی نخست وزیر عراق ١٥٠ نفر از افسران بلند پایه عراقی از جمله سرلشکر "قاسم عطا" سخنگوی فرماندهی کل نیروهای مسلح  ، فرمانده اداره استخبارات و مشاوران ارشد وزارت دفاع و وزارت کشور را بازنشسته کرده است.

هرچند خبر ایجاد تحولات گسترده در ارتش عراق پس از اشغال موصل توسط تروریست های تکفیری داعش و ناکامی برای مقابله با تروریست ها مطرح بود اما این خبر تاکنون از سوی هیچ منبع رسمی از طرف دولت عراق تائید نشده است.

در همین حال سرلشکر قاسم عطا نیز در پی تماس تلفنی خبرنگار خبرگزاری تسنیم حاضر به تائید یا رد این خبر نشد و گفت: تا زمانی که خبر به صورت رسمی به من ابلاغ نشود در این باره چیزی برای گفتن ندارم.

ژنرال بابکر زیباری رئیس ستاد مشترک ارتش عراق در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم خبر ایجاد تغییرات در ساختار امنیتی و دفاعی عراق را تائید.

از زمان روی کار آمدن حیدر العبادی به عنوان نخست وزیر عراق همواره بحث تغییر کادر نظامی عراق مطرح شده است ؛ عبادی چندی پیش نیز دفتر ستاد نیروهای مسلح را منحل کرد.
بازنشست کردن تعداد زیادی از نیروهای رده بالای نظامی عراق در حالی است که  پس از گذشت ٤٠ روز از تشکیل کابینه جدید تاکنون وزرای کشور و دفاع عراق به پارلمان این کشور معرفی نشده‌اند.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس