کد خبر 353905
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۳ - ۱۳:۱۸

عضو فراکسیون اتحادیه میهنی کردستان در پارلمان عراق اعلام کرد: پارلمان عراق روز پنج‌شنبه به‌منظور دادن رأی اعتماد به وزرای کشور و دفاع کابینه آقای حیدر العبادی تشکیل جلسه می‌دهد.

به گزارش مشرق، "آریز عبدالله" عضو فراکسیون اتحادیه میهنی کردستان در پارلمان عراق اظهار داشت: پارلمان عراق روز پنج‌شنبه به‌منظور دادن رأی اعتماد به وزرای کشور و دفاع کابینه آقای حیدر العبادی تشکیل جلسه خواهد داد.

وی افزود: باتوجه به توافقات صورت گرفته، همه فراکسیون‌های پارلمان به نامزد معرفی شده از سوی نخست وزیر عراق رأی خواهند داد و مشکلی در این باره وجود ندارد.

عبدالله درباره اسامی نامزدهای این سمت اظهار بی‌اطلاعی کرد و گفت: تا قبل از ظهر امروز نیز اسامی نامزدهای وزرای کشور و دفاع به پارلمان ارائه نشده است.

هرچند تاکنون به‌طور رسمی هیچ نامزدی برای این دو وزارتخانه معرفی نشده است اما پیش از این سلیم شوقی نماینده وابسته به ائتلاف المواطن گفته بود ائتلاف هم‌پیمانی ملی در داخل این ائتلاف رأی‌گیری درباره حامیان و مخالفان «هادی العامری» برای تصدی پست وزارت کشور انجام داده است که اکثریت اعضای ائتلاف، رأی به العامری برای وزارت کشور دادند.

این در حالی است که اسامه النجیفی معاون رئیس جمهوری عراق از نامزدی قریب الوقوع «رافع العیساوی» برای پست وزارت دفاع خبر داده بود که این ناخرسندی بسیاری از سیاست‌مداران عراقی را با توجه به اینکه العیساوی عامل فتنه است به‌دنبال داشت.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس