آلمان با اعزام هیئتی مذاکره کننده به استرالیا به دنبال فروش زیردریایی به این کشور است.

به گزارش گروه دفاع و امنیت مشرق، یک هیئت آلمانی در حال حاضر در کانبرا ، پایتخت استرالیا حضور دارند و تلاش می کنند تا دولت این کشور را برای خرید زیردریایی از این شرکت آلمانی ترغیب کنند.

در حال حاضر ناوگان شش فروندی زیردریایی های کلاس Collins نیروی دریایی استرالیا به پایان عمر عملیاتی خود نزدیک شده و دولت استرالیا قصد دارد تا در طی پروژه ای به عنوان SEA 1000 این زیردریایی ها را جایگزین کند. طرف آلمانی اعلام کرده است که می تواند 12 فروند زیردریایی آماده به رزم را در قراردادی به ارزش 20 میلیارد دلار به دولت استرالیا تحویل دهد. طرح پیشنهادی آلمانها زیردیایی Type 216 است. این زیردریایی برپایه زیریایی های تایپ 212 و 214 که در حال حاضر توسط آلمان تولید می شود ساخته شده و وزنی در حدود 4 هزار تن خواهد داشت.

طرف آلمانی اعلام کرده است که مراحل طراحی این زیردریایی 90 متری را به پایان برده و معتقد است که این طرح تمام نیازمندی های دولت استرالیا را نیز برطرف خواهد کرد. آلمانی ها همچنین اعلام کرده اند که هیچ مشکلی با انتقال تکنولوژی نداشته و می توانند تمام موارد مورد نیاز استرالیا را نیز به این کشور منتقل کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس