کد خبر 352518
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۳ - ۱۵:۲۱

رییس سازمان تحقیقات و جهاد خودکفایی نیروی دریایی ارتش از رونمایی زیردریایی نیمه سنگین کلاس فاتح در سال جاری خبر داد و گفت: این زیردریایی نیمه سنگین در حال تولید است و انشاء‌الله به زودی مورد افتتاح قرار می‌گیرد.

به گزارش مشرق، امیر دریادار دوم غلام‌زاده، امروز در دومین جلسه کارگروه تخصصی صنایع دریایی که در محل مرکز همکاری‌های فناوری و نوآوری معاونت علمی ریاست جمهوری برگزار شد با اشاره به سه سطح زیردریایی تصریح کرد: بر این اساس در سطح کلاس سبک به خودکفایی رسیده‌ایم و در سطح زیردریایی کلاس سنگین و نیمه سنگین در حال طراحی و ساخت هستیم که بر همین اساس زیردریایی نیمه سنگین کلاس فاتح امسال مورد رونمایی قرار می‌گیرد.

وی با تاکید بر این که هر کجا که اقتصاد بشر بخواهد رونق یابد باید در درجه اول امنیت آن باید فراهم شود، متذکر شد: حضور نیروهای نظامی در دریا و سواحل برای حفظ امنیت و رونق اقتصادی ضروری است.

وی با بیان این که سازمان جهاد خودکفایی نیروی دریایی ارتش در سال 62 فعالیت خود را آغاز کرد، تصریح کرد: در این راستا با توجه به این که نیروی دریایی، تجهیزات محور است؛ نیازمند نیروهای کارآزموده‌ای می‌باشد که ما در این حوزه وابستگی داشتیم اما پیش از انقلاب با توجه به قطع روابط‌مان با دنیا خودمان این امکانات را فراهم کردیم.

به گفته وی بر این اساس طی سال 62 تا 92 موفق به انجام 500 پروژه تحقیقاتی شدیم و بسیاری از تجهیزات در داخل کشور ساخته شد و هم اکنون فعالیتهای آن به سمت تجاری‌سازی در حال حرکت است.

دریادار دوم غلام‌زاده با بیان این که جهاد خودکفایی نیروی دریایی به سمت تکنولوژی‌های نو در حال حرکت است تصریح کرد: در این راستا نیازهای دفاعی ما از نظر کمیت برآورده شده است و درصدد افزایش کیفیت هستیم تا در بخش خود مرجعیت داشته باشیم.
منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس