کد خبر 355238
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۳

در پی اعلام اطلاعاتی درباره فعالیت یک زیردریایی مشکوک در مجمع الجزایر استکهلم، نیروی دریایی سوئد روز شنبه کشتی های جنگی و بالگردهای کمکی به اطراف این منطقه اعزام کرد.

به گزارش مشرق، بنا بر اعلام نیروی دریایی سوئد، عملیات جستجو در این منطقه در دریای بالتیک، واقع در 50 کیلومتری استکهلم، پایتخت این کشور، از روز جمعه آغاز شده است. ناوچه ضد زیردریایی ویسبی (Visby) در این عملیات شرکت دارد.

به گزارش خبرگزاری رویترز از استکهلم، اعزام این ناوهای نیروی دریایی سوئد، یادآور تنش های سال های پایانی جنگ سرد است که در آن نیروی دریایی این کشور به طور مرتب زیردریایی های مشکوک را در آب های سرزمینی تحت تعقیب قرار می داد.

فعالیتهای مشکوک زیرآبی در سوئد+عکس

اکتبر 1981 یک زیردریایی اتحاد جماهیر شوروی، که سوئدی ها آن را U137 نامیدند، در مجمع الجزایر کارلسکرونا به گل نشست. این منطقه نزدیک پایگاه دریایی مهم سوئد در 500 کیلومتری استکهلم قرار داشت.

فعالیتهای مشکوک زیرآبی در سوئد+عکس

به نوشته روزنامه «‌ اسونسکا داگبلادت » (Svenska Dagbladet)، این عملیات نظامی روز جمعه پس از دریافت یک پیام رادیویی به زبان روسی در یک فرکانس اضطراری، آغاز شد.این روزنامه افزود پس از آغاز عملیات جستجو بین نقطه ای در مجمع الجزایر استکهلم و کالینینگراد، مقرناوگان دریایی روسیه در دریای بالتیک، پیام های رادیویی رمزگذاری شده دیگری دریافت شد.سوئد ماه گذشته از نفوذ دو جنگنده روسی در حریم هوایی این کشور خبر داد و اعتراض رسمی خود را به سفارت روسیه در استکهلم اعلام کرد.

به علت بحران اوکراین و الحاق شبه جزیره کریمه به روسیه در ماه مارس، کشورهای شرقی اروپا در حاشیه دریای بالتیک در مورد « جاه طلبی های » روسیه ابراز نگرانی کردند.
منبع: خبرگزاری صدا و سیما

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس