کد خبر 353823
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۲

تکفیری‌های داعش در نخستین نشریه خود به تجاوز به زنان ایزدی و به بردگی گرفتن آنها افتخار کردند.

به گزارش مشرق، گروه تکفیری داعش برای نخستین‌بار اخبار منتشر شده درباره جنایاتش در قبال زنان ایزدی در شمال عراق را تایید و به این جنایات افتخار کرد.

تکفیری‌های داعش که شماره نخست مجله تبلیغاتی خود به نام «دابق» را روز یکشنبه گذشته منتشر کردند، در مقاله‌ای به اسارت گرفتن زنان و کودکان ایزدی، تجاوز به زنان و تحت مالکیت درآوردنشان به عنوان غنائم جنگی را تایید کردند.

به گزارش رسانه‌های عراقی، داعش در نخستین شماره مجله خود در مقاله‌ای تحت عنوان «احیاء بندگی پیش ازموعد» اعتراف کرد که ایزدی‌ها را بنده و برده خود می‌داند. ده‌ها هزار ایزدی از دوم آگوست گذشته، در پی حمله تکفیری‌ها به مناطق زندگیشان در کوه «سنجار» تحت محاصره قرار گرفته‌اند و شمار زیادی از آنها به اسارت داعش درآمده‌اند و سرنوشت شماری دیگر هنوز مشخص نیست.

در این مقاله ادعا شده که داعش بخشی از شریعت را که به بندگی گرفتن انسانهاست، احیا و زنده کرده است. در همین راستا نیز شماری از ایزدی‌ها بر اساس احکام شریعت میان جنگجویان داعش که در عملیات سنجار نقش داشته‌اند، تقسیم شده‌اند. این نخستین عملیات گسترده به بندگی گرفتن خانواده‌های مشرک - به اعتقاد تکفیری‌ها- به شمار می‌آید. البته پیش از این نیز چنین عملیاتی انجام شده اما در مقایسه با عراق بسیار کوچک بوده است. تنها قضیه معروف در این رابطه عملیات به بندگی گرفتن زنان و کودکان مسیحی در فیلیپین و نیجریه از سوی مجاهدان آنجا بوده است.

در این مقاله توضیح داده شده که اتباع ادیان آسمانی مانند مسیحی و یهودی می‌توانند میان دادن جزیه و اسلام آوردن یکی را انتخاب کنند اما این حکم شامل حال ایزدی‌ها نمی‌شود.

«محمد العدنانی» سخنگوی داعش با تهدید کسانی که حکومت این گروه را نمی پذیرند، در این نشریه نوشت: «ما رومِ شما را تسخیر خواهیم کرد، صلیب هایتان را خواهیم شکست و زنانتان را به غنیمت خواهیم گرفت.»

سازمان دیده‌بان حقوق بشر نیز تجاوز به عنف به زنان ایزدی در عراق از سوی تکفیری‌ها و خرید و فروش آنها را محکوم کرده است. با این وجود هیچ نهاد بین‌المللی اقدامی عملی برای توقف این جنایات نمی‌کند.

مصاحبه‌هایی که دیده‌بان حقوق بشر با ده‌ها ایزدی که به منطقه کردستان عراق گریخته‌اند، انجام داده نشان می‌دهد که دستکم 366 نفر در اسارت تکفیری‌ها هستند. اما آمار دیگری نشان می‌دهد که شمار این افراد تاکنون 3 برابر شده است.

دختر 15 ساله ایزدی که در 7 سپتامبر موفق به فرار از دست داعش شده، می‌گوید: یک تکفیری فلسطینی وی را 1000 دلار خریداری کرده و به آپارتمانش در شهر «الرقه» پایگاه داعش در سوریه انتقال داده و در آنجا به وی تجاوز کرده است.
 
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • سبحان ۰۵:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۳
    1 0
    خاک بر سر بی غیرتشون حرومی ها

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس