کد خبر 354432
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۳ - ۲۰:۰۶

قتل یک شهروند فیلیپینی توسط یک تفنگدار آمریکایی منجر به بروز تظاهرات اعتراض آمیز در این کشور آسیای شرقی شده است.

به گزارش مشرق، ده‌ها تن از مردم فیلیپینی روز گذشته با تجمع مقابل سفارت آمریکا و به آتش کشیدن پرچم این کشور در مانیل، خواستار تحویل یک تفنگدار قاتل آمریکایی به پلیس فیلیپین شدند.

یک شهروند فیلیپینی پنج ماه پس از امضای توافقنامه نظامی آمریکا و این کشور برای استقرار نظامیان پنتاگون در فیلیپین توسط یک تفنگدار آمریکایی در هتلی در شهر «اولونگاپو» در شمال غرب مانیل کشته شد.

معترضان و فعالان فیلیپینی که مقابل سفارت آمریکا تجمع کردند خواستار بازداشت این تفنگدار توسط نیروهای فیلیپینی شدند تا عدالت در مورد وی اجرا شود.

به اعتقاد این معترضان، در صورتی که این تفنگدار در بازداشت آمریکایی‌ها باشد عدالت در مورد وی اجرا نمی‌شود.

معترضان فیلیپینی مقابل سفارت آمریکا در مانیل در حالی که پرچم‌های قرمز رنگ در دست داشتند، فریاد می‌زدند: «نظامیان آمریکایی باید از فیلیپین خارج شوند».

پلیس ضد شورش فیلیپین از نزدیک شدن معترضان به محل ساختمان سفارت آمریکا در مانیل جلوگیری کرد.

«براد بارتلت» یک سخنگوی نیروی دریایی آمریکا در فیلیپین گفت که این تفنگدار در بندر آزاد «سوبیک بی» در ۸۰ کیلومتری شمال غرب مانیل است.

«آلبرت دل روساریو» وزیر امور خارجه فیلیپین گفت که «ساموئل لاک لیر» فرمانده نیروهای نظامی آمریکا در آسیا و اقیانوسیه که در مانیل در حال مذاکره است قول داده ناو آمریکایی که این تفنگدار در آن خدمت می‌کرد تا پایان تحقیقات در فیلیپین باقی بماند.

این تفنگدار آمریکایی چندماه پس از موافقتنامه واشنگتن و مانیل برای حضور نظامیان آمریکایی در فیلیپین با ظن قتل این شهروند فیلیپینی در بازداشت خود آمریکایی‌ها است.

تفنگدار مظنون آمریکایی دستگیر شده بخشی از سه هزار و ۵۰۰ عضو نظامی آمریکا در فیلیپین است که اخیرا رزمایشی مشترک برگزار کردند.

پلیس فیلیپین براساس گزارش روزنامه استار در بیانیه‌ای اعلام کرد که اتهامات متوجه این مرد آمریکایی است.

مردم فیلیپین پیش از این هم حضور گسترده نیروهای آمریکایی را برای چند دهه تا سال ۱۹۹۱ در این کشور تجربه کرده بودند و آمریکا پس از واکنش شدید مردم مجبور به ترک خاک این کشور شده بود.

{$sepehr_album_18606}

منبع: ابنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۰۷:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۴
    0 0
    الحمدالله رب العالمین.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس