کد خبر 353691
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۸

یک مقام استانداری الانبار عراق با اعلام اینکه گروهک تروریستی داعش 10 هزار نفر از عناصر خود را به این استان انتقال داده است، دخالت سریع و فوری دولت را برای نجات این استان خواستار شد.

به گزارش مشرق، یک روز پس کشته شدن رئیس پلیس استان «الانبار» عراق (جزئیات بیشتر)، «صباح الکرحوت» رئیس شورای استانداری این استان، از اقدام خطرناک و تأمل‌برانگیز گروهک «داعش» در انتقال 10 هزار تروریست خود از سوریه و «موصل» به این استان خبر داد.

الکرحوت روز دوشنبه به شبکه خبری «سی.ان.ان» گفت که گروهک تروریستی داعش 10 هزار نفر از عناصر خود را از خاک سوریه و همچنین موصل (در شمال عراق) به استان الانبار (در غرب) منتقل کرده است.

شورای استانداری الانبار از دولت مرکزی این کشور، خواستار دخالت سریع و فوری برای نجات این استان از چنگ تروریست‌های تکفیری شد. در همین راستا، «فالح العیساوی» استاندار الانبار نیز  اعلام کرد که تروریست‌های داعش 80 درصد از خاک این استان را تحت سیطره خود قرار داده است.

العیساوی با بیان این مطلب افزود: در صورتی که تروریست‌های داعش کنترل 20% باقی مانده را به دست بگیرند، مناطق تحت کنترل آنها از «رقه» تا نزدیکی «بغداد» می‌رسد.

«چاک هگل» وزیر دفاع آمریکا که کشورش رهبری ائتلاف بین‌المللی ضد داعش را در سوریه و عراق بر عهده دارد، در تازه‌ترین اظهارات خود تأکید کرد که تروریست‌های داعش همچنان در چندین جبهه در حال گسترش هستند اما توضیح نداد که ائتلاف برای مقابله با این پیشروی‌ها چه خواهد کرد. همچنین یک مسئول برجسته در وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) نیز در همین زمینه گفته بود که گویا نیروهای ارتش عراق در رویارویی با «دیوار» قرار دارند؛ به طوری که این خطر برخی از یگان‌های آن را تهدید می‌کند.

وی با بیان این مطلب افزود: می‌بینیم که [گروهک تکفیری] داعش در استان الانبار دستاوردهای بسیاری را به محقق کرده است و از رابطه الانبار با امنیت بغداد آگاه هستیم.

روز گذشته همچنین در پی ترور رئیس پلیس الانبار اعلام شد که ارتش عراق عملیات گسترده‌ای در این استان برای مقابله با داعش آغاز کرده است و عشائر نیز در انتقام ترور رئیس پلیس الانبار نبرد با تکفیری‌ها را تشدید کرده‌اند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۳:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۱
    0 0
    خاک بر سر ارتش بی عرضه عراق
  • هادی شیرازی ۲۱:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۱
    0 0
    تا از ایران نیرو اعزام نشه کار به سامان نمیرسه
  • سعید ۲۱:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۱
    0 0
    10 هزار ادم مسلح هر کشوری رو به اشوب می تونند بکشن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس