کد خبر 353678
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۳

مستند جدیدی که در مورد ادوارد اسنودن افشاگر قانون‌شکنی‌های آژانس امنیت ملی آمریکا ساخته شده نشان می‌دهد افشاگر تازه‌ای در حال نشت اسناد این سازمان است.

به گزارش مشرق، گلن گرینوالد روزنامه نگار آمریکایی که برای اولین بار مقالاتی را در مورد افشاگری های اسنودن در روزنامه گاردین منتشر کرد در انتهای این فیلم و در جریان اقامت خود در مسکو و ملاقات با اسنودن از این راز پرده برمی دارد.

ادوارد اسنودن سال قبل پس از افشای جاسوسی بدون مجوز و غیرقانونی آژانس امنیت ملی آمریکا از مکالمات تلفنی و ارتباطات اینترنتی شهروندان آمریکایی و کاربران اینترنت در سراسر جهان به مسکو رفت و از این کشور پناهندگی سیاسی گرفت.

مستند یاد شده که Citizenfour نام دارد توسط لورا پویترس ساخته شده که قبلا هم فیلم مستند ارزنده ای با هدف افشای عملکرد دولت بوش در جریان حمله به عراق تولید کرده بود.

آن طور که گاردین نوشته، ادوارد اسنودن در این فیلم شگفتی خود را از سطح اطلاعاتی که ظاهرا از منبع خود دریافت می‌کند اعلام داشته است. گرین والد هم که نگران استراق سمع جاسوسان است جزییات این موضوع را بر روی کاغذ می نویسد.

نکته جالب دیگری که در این فیلم به آن اشاره شده این است که 1.2 میلیون آمریکایی در فهرست مراقبت و کنترل دولت آمریکا قرار دارند.

پیش از این در ماه جولای هم گرینوالد اعلام کرده بود افشاگر دیگری در حال انتشار اسناد آژانس امنیت ملی آمریکا برای رسانه های این کشور و جهان است. گرینوالد در این مورد در حساب توییتر خود نوشته بود که این مساله کاملا روشن است.

منبع: پرس تی وی

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس