مقامات چین ضمن اعتراض به تصمیم آمریکا مبنی بر لغو ممنوعیت فروش جنگ افزار به ویتنام ، اقدام واشنگتن را اقدامی مداخله جویانه و بر هم زننده ثبات در منطقه توصیف کردند .

به گزارش مشرق، اعتراض رسمی پکن در روزنامه «خلق» چین منتشر شد. مقامات چین همچنین اقدام جدید آمریکا را گسترش دخالت کاخ سفید در بر هم زدن توازن قوا در منطقه توصیف کردند. وزارت امور خارجه آمریکا در اوایل اکتبر امسال از تصمیم این کشور در لغو نسبی تحریم فروش سلاح و جنگ افزار به ویتنام خبر داد. رهبران واشنگتن هدف از لغو چند دهه ممنوعیت فروش سلاح به ویتنام را بخشی از راهبرد جامع این کشور در کمک به تقویت توانمندی های امنیت دریایی کشورهای جنوب شرقی آسیا اعلام کردند.

دیپلمات های آمریکا همچنین از بررسی مورد به مورد فروش جنگ افزارهای دریایی و سکوهای نظامی به ویتنام خبر دادند.مقامات آمریکا در حالی موضوع ممنوعیت فروش سلاح به ویتنام را لغو می کنند که تنش های ناشی از ادعای مالکیت پکن و هانوی بر سر پاره ای از جزایر رو به افزایش است.

در مه، شرکت ملی نفت چین که از سوی دولت اداره می شود با تاسیس اسکله ای نفتی در منطقه اقتصادی و موردادعای ویتنام خشم هانوی را برانگیخت. نیروهای گارد ساحلی چین همچنین در اوت، با متوقف کردن کشتی های ماهیگیری ویتنام ضمن بازرسی تجهیزات آنان را توقیف کردند.
منبع: خبرگزاری صدا و سیما

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس