از چند هفته قبل حشرات سفید رنگی در پایتخت مشاهد شده که به «مگس سفید» شهرت یافته است که جولانگاه این حشرات بیشتر در پارک ها و فضاهای سبز است که موجب آزار و اذیت شهروندان می شود.

گروه اجتماعی مشرق- مگس سفید یا «عسلک» که این روزها به علت رنگ سفیدش «عروس حشرات» نیز نامیده می شود به طور مستقیم هیچ خطری برای سلامتی و بهداشت انسان ندارد اما از آن جایی که غذای این حشره از شیره گیاهان است، به محصولات کشاورزی و فضای سبز پایتخت هم خسارت وارد می کند.

تاکنون راه حل قطعی برای از بین بردن این حشره مزاحم ارائه نشده است اما مسئولان شهرداری، ابتدا «آب شویی» درختان و استفاده از صابون مخصوص برای شستشو را در دستور کار قرار دادند که چندان نتیجه بخش نبود.

این بار اما شهرداری در ابتکاری جدید اقدام به چسباندن برچسب های مخصوص روی درختان کرده است.

به نظر می رسد استفاده از این برچسب های زردرنگ که به چسب و احتمالا مواد جاذب پشه سفید آغشته شده است راه حل مناسب تری برای مقابله با این حشره باشد اما از آنجا که این کار به طور پراکنده و در مقیاس های کوچک انجام شده است به نظر نمی رسد که جوابگوی این هجمه گسترده پشه های سفید باشد.


راهکار جدید شهرداری برای مقابله با پشه سفید+عکس

راهکار جدید شهرداری برای مقابله با پشه سفید+عکس


راهکار جدید شهرداری برای مقابله با پشه سفید+عکس


راهکار جدید شهرداری برای مقابله با پشه سفید+عکس


راهکار جدید شهرداری برای مقابله با پشه سفید+عکس




مخاطبان محترم گروه اجتماعی مشرق می توانند اخبار، مقالات و تصاویر اجتماعی خود را به آدرسshoma@mashreghnews.ir ارسال کنند تا در سریع ترین زمان ممکن به نام خودشان و به عنوان یکی از مطالب ویژه مشرق منتشر شود. در ضمن گروه اجتماعی مشرق در صدد است با پیگیری مشکلات ارسالی شما از طریق کارشناسان و مشاوران مجرب پاسخی برای ابهامات مخاطبان عزیز بیابد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 9
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ۱۴:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۰
    0 0
    خانم ابتکار هم همین را می گفت که به او حمله کردید - شمامشکل حب نفس و ذلیل شدن نفس دارید - تبعیض و بی انصافی در ذات تان رفته است - لعنت خداوند بر شماها
  • ناشناس ۱۴:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۰
    0 0
    با سلام شهر ما (بم) سالهاست دست به گریبان این آفت هست و تنها عاملی که می تونه موجب مرگ و میر این حشره بشه 1- شستشو برگ با صابون یا 2- سرمای شدید به همراه باران است جوری که شب یک یخبندان باشد. متاسفانه اوایل این حشره یک دشمن طبیعی داشت اما به دلیل سمپاشی بی رویه موجب مگ اون دشمن طبیعیش شدن دشمن این حشره ک پرنده (البته بومی شهر ما) به اسم مرغ خرما خوار (در زبان محلی بلبل) و سبزه قبا (در زبان محلی کلاغ سبز) . با سمپاشی حشرات غذای این دو پرنده که حشره بود باعث مسمومیت و مرگ اونا شد و جمعیتشون کم شد و آفت دوباره رشد کرد اما این چسب هم تنها می تونه جمعیتشون رو کم کنه و راه درمان نیست. به نظرم باید مسئولین مربوطه روی کشنده های طبیعی این حشره کار کنن.
  • مهدي ابراهيمي ۱۵:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۰
    0 0
    دو صد گفته چو نيم كردار نيست.
  • سهیل بشردوست ۱۵:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۰
    0 0
    تو گلخونه ها هم این کار رو با صفحهء روغنی یا چسب اندود شده انجام میدن برای دفع آفت، بسیار کار اصولی و درستیه
  • ۰۰:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۱
    0 0
    اونجا تجمع میکنند احتمال تولید مثلشون هم بیشتر میشه نهایتا وضع بدتر میشه.
  • ۱۰:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۱
    0 0
    عجب ضریب هوشی بالای اکیو
  • مانی ۱۲:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۱
    0 0
    این نوع حشره به رنگ زرد علاقه داره
  • فضائلی ۱۵:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۳
    0 0
    امروز یکیشون رفت تو دماغم
  • دنیا ۱۰:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۵
    0 0
    آلودگی هوا و آب و خاک کم بود پشه هم اضافه شد! مسئولین دقیقا دارن چیکار میکنن؟؟ظاهرا از خیابانها رفت و آمد نمیکنن که ببینن چه دردسری برای مردم درست شده انگار مردم باید همیشه تو عذاب باشن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس