کد خبر 352351
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۳ - ۱۰:۰۵

اگر شما هم از پشه‌گزیدگی کلافه شده‌اید و به رغم بکارگیری روش‌های مختلف برای در امان ماندن از نیش حشرات به نتیجه نرسیده‌اید، توصیه می‌کنیم که این چند روش را هم امتحان کنید.

 به گزارش گروه9 اجتماعی مشرق، مردم بر اثر ترکیبی از عوامل همچون بو، نور، حرارت و رطوبت بیشتر مستعد پشه‌گزیدگی می‌شوند و اغلب برای در امان ماندن از پشه‌گزیدگی از محصولات حاوی DEET‌ استفاده می‌کنند اما این ترکیبات می‌توانند موجب بروز مشکلات زیست‌محیطی شوند و البته برای سلامتی نیز مضر هستند.

در این گزارش برخی حشره‌کش‌های طبیعی و البته موثر معرفی شده‌اند که در صورت استفاده از آنها از تاثیر مخرب بسیاری از ترکیب‌های شیمیایی نیز در امان خواهید بود:

- روغن «اکالیپتوس لیمو»

از دهه 1940 میلادی روغن «اکالیپتوس لیمو» یکی از شناخته‌شده‌ترین حشره‌کش‌های طبیعی بوده است. مرکز کنترل و پیشگیری امراض آمریکا خاصیت حشره‌کش‌ بودن این روغن را تایید کرده است. نتایج یک تحقیق جدید نشان می‌دهد ترکیبی از 32 درصد روغن اکالیپتوس لیمو در مدت سه ساعت به میزان 95 درصد فرد را در برابر پشه محافظت می‌کند.

- اسطوخودوس

فشردن گل اسطوخودوس روغنی را تولید می‌کند که در از بین بردن پشه‌ها موثر است. می‌توان این گیاه را در باغچه منزل کاشته و پس از فشردن گل‌های آن، روغن به دست آمده را روی بخش‌هایی از پوست قرار داد که در برابر گزیدگی حساس هستند.

- روغن دارچین

بررسی انجام شده روی روغن دارچین در تایوان حاکی از آن است که این روغن در از بین بردن تخم پشه‌ها موثر است. هرچند این روغن خود می‌تواند حساسیت‌زا باشد و به همین دلیل توصیه می‌شود که در مصرف آن احتیاط کنید و یک چهارم قاشق چایخوری از روغن دارچین را با آب ترکیب کرده و سپس به صورت موضعی یا اسپری مورد استفاده قرار دهید.

- روغن آویشن

روغن آویشن یکی از بهترین حشره‌کش‌های طبیعی برای مقابله با پشه مالاریا به حساب می‌آید.

- روغن سویا

تحقیقات متخصصان دانشگاه فلوریدا نشان می‌دهد که حشره‌کش‌های حاوی روغن سویا نسبت به دیگر انواع این محصولات مدت‌ طولانی‌تری فرد را در برابر پشه‌گزیدگی حفاظت می‌کنند.

به گزارش ایسنا به نقل از سایت هلث‌لاین، با وجود آنکه هر یک از حشره‌کش‌های طبیعی از گیاه به دست می‌آیند زیاده‌روی در مصرف آنها می‌تواند مضر باشد و به همین دلیل ترکیب آنها با آب و به صورت رقیق توصیه می‌شود.


مخاطبان محترم گروه اجتماعی مشرق می توانند اخبار، مقالات و تصاویر اجتماعی خود را به آدرس shoma@mashreghnews.ir ارسال کنند تا در سریع ترین زمان ممکن به نام خودشان و به عنوان یکی از مطالب ویژه مشرق منتشر شود. در ضمن گروه اجتماعی مشرق در صدد است با پیگیری مشکلات ارسالی شما از طریق کارشناسان و مشاوران مجرب پاسخی برای ابهامات مخاطبان عزیز بیابد.
منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس