کد خبر 353382
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۳ - ۰۹:۱۸

هیات روسیه و شخص آقای ریابکوف در طول مذاکرات هسته‌ای همواره نقش مثبت و سازنده‌ای ایفا نموده و با ارائه پیشنهادات و راه حل‌های خلاقانه و مفید سعی نموده است تا امکان رسیدن به توافق نهایی را تسهیل نماید.

به گزارش مشرق،  در آستانه مذاکرات دو جانبه و سه جانبه هسته ای در وین ، لوانس جاگاریان سفیر روسیه در تهران با سیدعباس عراقچی معاون امور حقوقی و بین‌المللی وزارت امور خارجه ملاقات کزد.
در این دیدار عراقچی با ارائه آخرین وضعیت از مذاکرات از جمله مذاکرات هفته گذشته با هیات آژانس انرژی اتمی در تهران ، از نقش مهم و بر جسته روسیه و چین در مذاکرات هسته‌ا ی تقدیر کرد.

وی گفت: هیات روسیه و شخص آقای ریابکوف در طول مذاکرات هسته‌ای همواره نقش مثبت و سازنده‌ای ایفا نموده و با ارائه پیشنهادات و راه حل‌های خلاقانه و مفید سعی نموده است تا امکان رسیدن به توافق نهایی را تسهیل نماید.

وی با تمجید از اراده دو دولت روسیه و چین برای کمک به روند مذاکرات و رسیدن به یک راه حل جامع مورد قبول طرفین ، بر ضرورت ادامه رایزنی‌های مستمر و تنگاتنگ با این کشورها و بویژه تماس‌های نزدیک بین هیات‌های مذاکره کننده ایران ، روسیه و چین تاکید نمود.

در این دیدار عراقچی همچنین به عزم کشورمان بر ادامه همکاری با آژانس بین المللی انرژی اتمی برای حل و فصل مسائل گذشته و حال در قالب چارچوب همکاری بین ایران و آژانس تاکید کرد.

معاون وزیر امور خارجه افزود: جمهوری اسلامی ایران آماده تسریع در این روند بوده و آمادگی دارد تمامی این موضوعات را یکی پس از دیگری با آژانس حل و فصل نماید.

در این دیدار سفیر روسیه با ابراز امیدواری نسبت به حصول توافق جامع هسته ای به عزم و اراده کشورش برای هرگونه کمک و همراهی جهت نیل به این هدف تا پیش از موعد مقرر تاکید کرد.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس