استاد محسن مشهدی از اساتید خوش نویسی کشور که سال‌های متمادی در راستای تعالی هنر سرزمین کهن ایران تلاش کرده بود، صبح امروز دارفانی را وداع گفت.

به گزارش گروه فرهنگی مشرق به نقل از رویکرد، استاد محسن مشهدی یکی از چهره‌های فرهنگی و از اساتید خوش نویسی کشور که سال‌های متمادی در راستای تعالی هنر سرزمین کهن ایران تلاش کرده بود، صبح امروز بعد از تحمل یک بیماری طولانی در بیمارستان جم دار فانی را وداع گفت.

مسئول اداره فرهنگی یکی از شرکت‌های اقتصادی کشور آخرین مسئولیت مرحوم استاد محسن مشهدی بود.

ایشان با آغاز جنگ تحمیلی با حضور در جبهه های حق علیه باطل هنر متعالی خود را در اختیار تبلیغات برای معرفی جانفشانی رزمندگان اسلام قرار دادند.

مراسم تشییع پیکر آن مرحوم ساعت ۸: ۳۰ صبح یک‌شنبه از درب منزل آن مرحوم واقع در شهرک اکباتان- فاز۲ - ورودی ۲ - بلوک ۸ برگزار می‌شود.

در ضمن مراسم ختم آن مرحوم روز سه شنبه از ساعت ۱۶ در مسجد جامعه شهرک غرب با حضور فعالان فرهنگی، هنری کشور و عموم علاقمندان به این استاد گرامی برگزار خواهد شد.

مرحوم مشهدی مردی خوش‌سخن، شوخ طبع بود که کلام‌اش پیش قدم از او و سخن‌اش در ذهن و یاد همه ماندگار است. او در تاریخ ۱۰ بهمن ۱۳۲۲ در کوچه روحی خیابان عین‌الدوله به دنیا آمد. سال ۱۳۴۳ از دبیرستان علمیه دیپلم گرفت و در‌‌ همان سال در یک بانک خارجی استخدام شد. سال ۱۳۴۴ با مرحوم استاد حسین می‌رخانی از بنیانگذاران انجمن خوشنویسان آشنا شد و از محضر ایشان استفاده کرد، اما متأسفانه به علت مشکلات مالی و برای تأمین مایحتاج زندگی با دو شیفت کارکردن کمتر به محضر ایشان می‌رفت؛ رفتار محبت‌آمیز استاد، ایشان را به هنر خوشنویسی جذب کرد و به صورت متناوب از محضر استادانی مثل مرحوم بوذری، فُرادی و امیرخانی بهره‌مند شد. اما به دلیل مشکلات زندگی -که گریبانگیر همه ماست- در این هنر تداوم کامل نداشته است.

استاد مرحوم محسن مشهدی در اواخر سال ۱۳۵۶ و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در سال ۱۳۵۷ و با شروع جنگ تحمیلی در سال ۱۳۵۹ و اعزام ایشان به جبهه، از خط و خطاطی دور شد و به همین دلیل بیشتر به معنویت خطاطی توجه می‌کرده تا هنر خوشنویسی روی کاغذ.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • رضا ۱۶:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۹
    0 0
    خیلی دوستش داشتیم و شوخ طبع بود ، روحش قرین رحمت ایزد تعالی باد .
  • علیرضا ۱۶:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۹
    0 0
    خدا بیامرزدش استاد خیلی کارش درست بود و از چهره های فعال انقلابی.یادش گرامی
  • رجاء ۲۰:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۰
    0 0
    چه خوش سعادت بودی که در شب تثبیت ولایت مولا به خاک سپرده شدی،روحش شاد و یادش گرامی باد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس