کد خبر 353057
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۳ - ۱۰:۰۱

این سایت که از تعدادی افراد مستقل و هنرمندان آزاد تشکیل شده است در بروکلین (بخش قدیمی و پرجمعیت شهر نیویورک) مستقر است و تا کنون موفق به تامین منابع مالی برای ده‌ها بازی، فیلم، موسیقی، نمایشگاه و آثار هنری دیگر شده است. که به گفته خود سایت Kickstarter چیز در حدود یک میلیارد دلار برای 6 میلیون هنرمند از سراسر جهان می باشد.

Kickstarter گروه جنگ نرم مشرق- (به معنی ضربه­ آغازین) یک سایت جمع سپاری و یا حمایت گروهی تخصصی برای پروژه‌های هنری و یا هنرمندان است. اکثر هنرمندان در رشته‌های طراحی و تجسمی، فیلمسازی، معماری و ... می‌توانند در این سایت حسابی ایجاد کرده و برای پروژه یا اثر هنری خود به جذب سرمایه از طریق جمع سپاری بپردازند.

این سایت که از تعدادی افراد مستقل و هنرمندان آزاد تشکیل شده است در بروکلین (بخش قدیمی و پرجمعیت شهر نیویورک) مستقر است و تا کنون موفق به تامین منابع مالی برای ده‌ها بازی، فیلم، موسیقی، نمایشگاه و آثار هنری دیگر شده است. که به گفته خود سایت Kickstarter چیز در حدود یک میلیارد دلار برای 6 میلیون هنرمند از سراسر جهان می باشد.

Kickstarter نیز همانند سایر سایت‌ها و مراکز مستقل جمع‌سپاری و یا حمایت گروهی با هدف دریافت حمایت و کمک‌های گروهی، روش کار مشابهی دارد، شخصی که نیاز به حمایت مالی را برای پروژه خود می‌خواهد باید پس از ثبت نام و درج اطلاعات خود برای پروژه ، در سایت مذبور یک کمپین ایجاد کند و با معرفی مناسب خود و ایده مدنظرش، در مدت زمان مشخصی به مقدار مورد نیاز، جلب حمایت مالی کند، در صورتیکه نتواند در موعد تعیین شده به مبلغ مورد نظر دست یابد، پروژه او از سیستم جمع سپاری حذف شده و مبلغ گردآوری شده طبق قوانین سایت یا به سایر پروژه‌ها ارجاع می‌شود یا به اهدا‌کنندگان عودت داده می‌شود.

وب‌سایتی برای کمک مالی به بازی‌سازان

سایتKickstarter   آمار پروژه‌های منجر به نتیجه را 44 درصد اعلام می‌کند که نسبت به سایر سایت‌ها و انجمن‌های مشابه از لحاظ موفقیت آمار قابل توجهی می‌باشد. عمده معرفی‌ها در ایجاد کمپین به صورت ویدئو، تصاویر نمونه و توضیحات متنی است که در سایت Kickstarter می‌توانید نمونه‌های در حال اجرا و اجراهای موفق را ملاحظه نمایید.

امّا اطلاعات به دست آمده از آنالیز اخیر ICO Partners نشان می‌دهد که فعالیت‌های Kickstarter در زمینه‌ بازی‌های در دست ساخت و تامین هزینه‌های ساخت آن‌ها به صورت قابل توجهی نسبت به سال گذشته (2013) کاهش پیدا کرده است.

بازی‌هایی که به کمک کیک‌استارتر در سال 2014 در دست ساخت قرار گرفته‌اند، تقریبا نصف (کم‌تر از نصف) سال گذشته بوده‌اند و موضوع مهم‌تر از آن کاهش ساخت بازی‌های مطرح نسبت به سال 2013 است. ICO بر اساس داده‌های مربوط به نیمه اول سال 2014 تخمین زده است که $ 27,023,480 به سال 2014 اختصاص خواهد یافت. این مقدار در حالت کلی خوب است، اما نسبت به سال گذشته که حدود $ 57,934,417 را به خود اختصاص داده بود، کاهش جدی به شمار می‌آید. در هر صورت کاهش این رقم‌ها کاهش ساخت عنوان‌های مطرح و بعضا کلاسیک و دوست‌داشتنی را به همراه خواهد داشت.


Kickstarter
در سال گذشته توانست 21 پروژه موفق با بودجه‌های بیش از نیم میلیون دلار را ثبت کند. بازی‌های مطرحی مانندMighty Number 9،Elite: Dangerous ،Torment و بسیاری از عنوان‌های دیگر همگی متعلق به سال گذشته هستند. اما سال 2014 سالی پررونق برای KS نبوده و به نظر می‌رسد تنها سه بازی توانستند هزینه قابل توجهی را جمع‌آوری کنند. (Amplitude HD،Unsung Story ،Kingdom Come: Deliverance)

علاوه بر موارد گفته شده، 446 پروژه هم در سال گذشته توانستند بودجه مورد نیاز خود را جمع آوری کنند (که رقم‌های بالایی نبوده است) در حالی که انتظار می‌رود در سال جاری این عدد به 350 کاهش پیدا کند. تحلیل‌گر ICO اشاره کرده است که سرویس Early Access استیم (دسترسی زودهنگام) رقیب جدی کیک‌استارتر به شمار می‌آید و می‌تواند در کاهش فعالیت‌های آن نقش داشته باشد و البته در ادامه گفته شده که این سرویس هم نمی‌تواند به طور کامل مقصر اصلی به شمار آید و موارد بسیاری در این میان دخالت دارند.

لذوم توجّه به سایت‌ها و نهادهای این چنینی که حمایت از پروژه­ها را به صورت حمایت مردمی و به تعبیری با جمع سپاری، به عنوان حمایت و پیش خرید محصول دلخواهش، بسیار در کشورمان احساس می‌شود. جذب مشتری‌ای که از دو سوکاربرد دارد. هم اینکه، مخاطب از پروژه‌های جدید و ایده‌ها و طرح‌های بدیع مطلع می‌شود، و می‌تواند به پروژه مورد نظرش کمک کند تا سریعتر به دستش برسد؛ از طرف دیگر صاحبان ایده، سرمایه و پروژه می‌فهمند که پروژه‌شان چه میزان مقبولیت در میان مخاطبین دارد و ضریب رشدش چه میزان است و می‌تواند آن را بزرگ، کوچک یا ثابت نگه دارد.

البته جا دارد اشاره شود، که سایت Kickstarter ابتدا با یک بازی کوچک ویدئویی تأسیس شد و کار خودش را آغاز نمود و اکنون اکثر موضوعات غیر از بازی نظیر تکنولوژی، کتاب، فیلم، موسیقی، هنرهای تجسمی و ... را پوشش می‌دهد، که این اتفاق باز از تأثیرات صنعت و رسانه‌ی گیم محسوب می‌شود که به عنوان هنری پیشرو راه را برای سایر هنرها و صنایع باز می‌کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس