تصرف جوبر توسط ارتش سوریه عملاً راه ارتباطی غوطه شرقیه با دمشق را قطع و خیابان‌ها و محلات مسکونی اطراف این منطقه را پس از دو سال از برد آتش سلاح تکفیری‌ها خارج خواهدکرد.

تازه‌ترین تحولات سوریه؛گروه بین الملل مشرق- برای مخاطبان گزارش‌های تحولات سوریه، از سه زمینه متفاوت گزارش‌هایی رسیده است که مطالعه آنها را به علاقه‌مندان "تحولات در صحنه" سوریه توصیه می‌کنیم؛ تحولات میدانی جبهه «کوبانی»، تحولات میدانی جبهه «دمشق و حاشیه آن» و تحولات میدانی جبهه «حلب»  رئوس گزارش امروز ما را تشکیل می دهد. با ما همراه باشید.

تحولات میدانی جبهه کوبانی

داعش نبرد برای تصرف شهر عین عرب را به داخل شهر کشانده است.نبردهای سنگین میان واحدهای مدافع شهر و گروه تروریستی داعش در محورهای مختلف شرقی (خیابان 48)،غربی (تل شعیر) و جنوبی (محله رحبه) در جریان است.داعش علی رغم تلفات سنگین انسانی ، بر نیمی از شهر تسلط پیدا کرده است.

روز گذشته چند انفجار انتحاری شهر را به لرزه در آورد.یکی از انفجارها در نزدیکی دروازه مرزی سوریه با ترکیه موسوم به "مرشدپینار" رخ داد که تنها راه تخلیه مردم عین عرب از منطقه است.از صبح روز گذشته به موازات درگیریها در بخشهای مختلف شهر ، این گذرگاه مرزی هم صحنه نیردهای سنگین میان واحدهای مدافع شهر و تروریستهای داعش بوده است.عصر دیروز عناصر داعش 11 خمپاره 120 م.م به این گذرگاه پرتاب کرده اند که از تلفات و خسارات آن آماری منتشر نشده است.

در درگیریهای روزهای اخیر در داخل شهر عین عرب برخی اماکن حساس مانند زندان مرکزی و ساختمانهای موسوم به مربع امنیتی که مقر فرماندهی نیروهای مدافع شهر در آن قرار داشت، به تصرف داعش در آمده است.البته برخی منابع خبری از باز پس گیری مربع امنیتی توسط کردها خبر داده اند که هنوز صحت و مستندات این خبر قابل تایید نیست.

تازه‌ترین تحولات سوریه؛

به گفته مرکز اطلاع رسانی حقوق بشر سوریه نزدیک به معارضان دولت(مستقر در لندن) در نبردهای 24 ساعت اخیر حدود 36 نفر از عناصر داعش و حداقل 8 نفر از مدافعان کرد شهر عین عرب کشته شده اند. این گزارش تلفات داعش را در نبردهای عین عرب بسیار بالا اعلام کرده است.


درگیریهای خیابانی در شهر عین عرب

اما ظاهرا تلفات سنگین نه تنها از شدت حملات داعش نکاسته بلکه بر آن افزوده است و این به ورود منظم دهها نفر از تروریستهای داعش از اردوگاههای آموزش نظامی از داخل خاک ترکیه و با هماهنگی ارتش و دولت این کشور به عرصه میدانی نبرد در عین عرب است. پیشتر رسانه ها با انتشار دهها سند و عکس و ویدیو از ارسال تدارکات نظامی و درمان صدها زخمی داعش در بیمارستانهای ترکیه خبر داده بودند.

تازه‌ترین تحولات سوریه؛

تازه‌ترین تحولات سوریه؛
عناصر داعش درحال ورود از خاک ترکیه به خاک سوریه

نیروهای ائتلاف ضد داعش به رهبری آمریکا مدعی شده اند که از روز گذشته تا کنون بیش از 11 بار به اهداف داعش در اطراف شهر عین عرب حمله کرده اند اما واحدهای مدافع شهر معتقدند که این حملات به اهداف نامشخص و بدون هرگونه تلفات و خسارات موثر بر سازمان رزم داعش صورت گرفته است. در عین حال صبح امروز داعش 11 تن از نیروهای کرد عضو این گروه را به اتهام همکاری با ائتلاف به اصطلاح ضد تروریسم اعدام کرده است.

فرمانده حمله به عین عرب(کوبانی) کیست؟


روز گذشته رسانه های نزدیک به گروه تروریستی داعش تصاویری را از فرمانده کل نظامی این گروه در تهاجم به شهر عین عرب منتشر کردند. بنابر این گزارش نام این فرد "خطاب کردی" از کردهای اهل شهر حلبچه عراق عنوان شده است.

تازه‌ترین تحولات سوریه؛

تشدید اعتراضات کردها به همدستی ترکیه با داعش

همزمان با افزایش احتمال سقوط شهر عین عرب بدست داعش ، اعتراضات بین المللی به همکاری کامل دولت و ارتش ترکیه با این گروه تروریستی تکفیری شدت یافته است.در این میان سازمان ملل متحد نسبت به وقوع فاجعه انسانی در این شهر هشدار داده و اوضاع این شهر را به سربرنیتسای بوسنی در زمان حمله وحشیانه و نسل کشی مردم آن بدست صربها تشبیه کرده است.

تازه‌ترین تحولات سوریه؛

تازه‌ترین تحولات سوریه؛

از دیگر سو ، کشور ترکیه با دارا بودن جمعیتی در حدود 20 میلیون کرد و علوی صحنه شدیدترین درگیریها و اعتراضات بوده است.کانون تظاهراتها و درگیریها شهرهای استانبول، دیاربکر، آنکارا، بینگول، غازیان تپه، وان و ماردین قرار دارد که منجر به جراحت و دستگیری صدها معترض کرد ترکیه شده است.از نکات قابل توجه در درگیریهای میان معترضین و نیروهای امنیتی حضور گسترده صدها نفر از عناصر تکفیری ترکیه درکنار نیروهای پلیس و ژاندارمری ترکیه بود که اقدام به ضرب و جرح معترضان با سلاح سرد و دستگیری آنان می کردند.

تازه‌ترین تحولات سوریه؛

تازه‌ترین تحولات سوریه؛

تازه‌ترین تحولات سوریه؛
همکاری نیروهای تکفیری حامی داعش در ترکیه موسوم به "جهادالله" با نیروهای امنیتی ترکیه برای سرکوب معترضان کرد

همچنین روز گذشته نیروهای امنیتی ترکیه بصورت مسلحانه به مراکز یکی از احزاب کرد این کشو ردر دیار بکر حمله کرده و اعضای دفتر این حزب را به شکل رقت باری دستگیر کردند.بنابر تصاویر منتشره از این حمله که توسط یکی از ساکنان منطقه تصویر برداری و در اختیار رسانه ها قرار داده شده نیروهای امنیتی ترک پس از ضرب و شتم دختران کرد آنها را از مو گرفته و بر روی زمین کشیده اند.

تازه‌ترین تحولات سوریه؛

در تحولی دیگر روز گذشته وزیر کشور ترکیه در کنفرانس خبری با رسانه ها آمار دقیقی از خسارات (تخریب و آتش سوزی) وارده به ساختمانها و خودروهای دولتی و نظامی را ارائه کرد.وی بدون اشاره به کشته شدن دهها کرد معترض به سیاست حمایت از تروریسم دولت ترکیه،به معترضان هشدار داد تا مسیر اعتراضات را به سویی نبرند که قابل کنترل نباشد.

آمار تخریبهای ذکر شده از سوی وزیر کشور ترکیه بشرح زیر است:

780 ساختمانهای وابسته به شهرداری و شوراهای شهر

67 ساختمان متعلق به نیروهای نظامی و امنیتی ترکیه

29 ساختمان متعلق به احزاب ترکیه

212 مدرسه

یک مرکز انتقال خون وابسته به هلال احمر ترکیه


حمله نیروهای امنیتی ترکیه به دفاتر احزاب کرد ترکیه

تحولات میدانی جبهه دمشق و حاشیه دمشق

جبهه عدرا – دوما

عملیات ارتش سوریه در دروازه های شمالی غوطه شرقیه دمشق ادامه دارد.در این عملیات مناطق "عدراالبلد"، "عدرای کارگری"، "شهرک صنعتی عدرا"، "تل صوان" ، "مزارع ریحان" و "منطقه صنعتی و مزارع تل کردی"یکی پس از دیگری به تصرف ارتش سوریه درآمد.

یک منبع میدانی ارتش سوریه به خبرنگار مشرق گفت که در عملیات دو روز اخیر در مزارع و باغها و منطقه صنعتی تل کردی دهها تونل و تله انفجاری تعبیه شده از سوی تروریستهای تکفیری کشف و منهدم شده است.

وی افزود درگیری ها میان ارتش سوریه و تروریستهای گروه "تیپ فسطاط مسلمین(لواءفسطاط المسلمین)" و "تیپ مادران مومنین(لواءامهات مومنین)" و "لواء الاسلام" برای تسلط بر "تل کردی" که تنها دو کیلومتر با دروازه های شهر دوما فاصله داشته و بر کل این شهر اشراف کامل دارد در جریان است.

تازه‌ترین تحولات سوریه؛

تازه‌ترین تحولات سوریه؛
تجهیزات و اوراق هویت بر جای مانده از تروریستها

این منبع میدانی همچنین تاکید کرد که در عملیات روز گذشته ارتش و نیروهای متحد آن (حزب الله،تیپ فاطمیون،دفاع وطنی) در منطقه مزارع حاشیه شرقی تل کردی "مسجد الخلیل که مقر اصلی فرماندهی و سازماندهی تروریستهای ارتش اسلام بود به تصرف کامل در آمد.

تازه‌ترین تحولات سوریه؛

تروریستها از مناره های این مسجد برای عملیات تک تیراندازی علیه یگانهای رزمی ارتش سوریه استفاده می کردند. با تصرف مزارع شرقی و غربی ، عملا "تل کردی" که دژ اصلی و مستحکم تروریستها برای دفاع از شهر دوما بود از نظر نظامی سقوط کرده تلقی می شود.

تازه‌ترین تحولات سوریه؛

گفتنی است منطقه تل کردی در واقع آخرین دژ تروریستها و عمق استراتژیک آنها برای دفاع از حاشیه شهر دوما پایتخت تروریستهای تکفیری در غوطه شرقیه دمشق است که باتوجه به بافت جغرافیایی خاص و اشراف بصری که بر دوما و مناطق اطراف آن دارد ، درصورت بازپس گیری آن از سوی ارتش سوریه گام بلندی برای تکمیل حصر شهر دوما در شمال و شرق این شهر برداشته خواهد شد.

تازه‌ترین تحولات سوریه؛

ادامه عملیات ارتش سوریه در محله جوبر: شمارش معکوس برای پاکسازی کامل

عملیات ارتش سوریه در جوبر واقع در شرق شهر دمشق تاثیر گذاری ویژه ای بر تحولات میدانی درگیریها در دمشق و حاشیه دمشق دارد.دلیل آن موقعیت استراتژیک جوبر و اهمیت فوق العاده آن برای دو طرف درگیری است.

اهمیت جوبر برای تروریستها از این جهت است که جوبر نقطه وصل جغرافیایی غوطه شرقیه با شهر دمشق است. در عین حال پس از سلسله عملیاتهای ارتش سوریه در بخشهای مختلف شهر دمشق (بنام عملیات سپرپایتخت)که با هدف تامین امنیت شهر دمشق و حاشیه آن و پاکسازی مناطق ناامن از حضور تروریستهای تکفیری صورت پذیرفت، گروههای مسلح در مناطق محل استقرار خود در محاصره قرار گرفتند.جوبر از جمله این مناطق بود. تروریستها با استقرار در آن خطوط متعدد دفاعی و تونلهای زیادی را بین جوبر و زملکا و در داخل ساختمانها برای اتصال مناطق مختلف آن به یکدیگر با هدف نقل و انتقال نیرو و تسلیحات ساختند.ساخت این خطوط و تونلها در عملیات اخیر ارتش موجب کندی فراوان عملیاتهای یگانهای آن شده است.

تازه‌ترین تحولات سوریه؛

تازه‌ترین تحولات سوریه؛

اما در عرصه میدانی عملیات ارتش سوریه در منطقه جوبر واقع در شرق شهر دمشق در محورهای مختلف ادامه دارد.پس از عملیات چند روز پیش گردانهای نیروی مخصوص گارد ریاست جمهوری ارتش سوریه در محور جوبر – زملکا که به قطع کامل آخرین راه تدارکاتی – امدادی تروریستهای مستقر در جوبر منجر شد ،حصر این منطقه کامل شده و شمارش معکوس برای پاکسازی جوبر از تروریستها آغاز شده است. هواپیماهای ارتش سوریه از صبح امروز تا کنون بیش از 8 بار مواضع تروریستهای تکفیری را بباران کرده اند .

اما در عرصه زمینی هم اکنون ارتش سوریه در سه محور عملیاتی در حال نبرد با تروریستها است . در درگیریهای روز گذشته میان دو طرف در بخش شرقی جوبر ، مساجد طیبه و بدر ، برج سابقا مسکونی و نیمه ویران فتینه و ساختمانهای مسکونی حاشیه آنها به تصرف کامل ارتش سوریه درآمده است.

در محور غربی شهر در کوچه ها و خیابانهای اطراف برج معلمین و مرکز سابق تفتیش و مراقبت ارتش سوریه با نام "العارفه" درگیریها بدون پیشرفت خاصی ادامه دارد. نقطه نظامی عارفه همان مرکزی بود که دو ماه پیش تروریستهای گروه ارتش اسلام با حفر تونل در زیر آن و تعبیه صدها کیلو بمب آن را بطور کامل منهدم کرده و پیرو این اقدام تروریستی ارتش سرویه عملیات همه جانبه ای را علیه مواضع تروریستها آغاز کرد که تا کنون نیز ادامه دارد.

آخرین مسیر عملیاتی ارتش سوریه در جوبر میدان "المناشر" است که درگیریها در این محور نیز ادامه دارد. ارتش سوریه در دو هفته اخیر در منطقه جوبر از سامانه موشکی یو آر 77 ساخت کشور روسیه برای انهدام تونلها و خطوط دفاعی تروریستهای تکفیری مستقر در این منطقه استفاده کرده است که تلفات و خسارات فراوانی را به سازمان رزم و تسلیحات این گروههای وارد آورده است.

این سامانه برد کوتاه که بر روی یک خودروی زرهی از نوع بی ام پی نصب شده است و در روزهای گذشته بطور گسترده ای علیه مواضع تروریستها با موفقیت بکار گرفته شده است.استفاده از این سامانه موشکی موجب تسریع در پیشروی نیروهای ارتش در جوبر شده است.

 
خودرو زرهی مین روب روسی و نحوه استفاده آن در محله جوبر دمشق بوسیله ارتش سوریه

در پی پیشروی های اخیر ارتش سوریه در محورهای مختلف عملیاتی جوبر،برخی رسانه های نزدیک به ارتش سوریه از تصرف کامل آن خبر دادند که این خبر صحت نداشته و علی رغم نبردهای سنگین ارتش با تروریستها هنوز بخشهایی از منطقه در کنترل آنها قرار دارد.

در صورت تصرف جوبر توسط ارتش سوریه عملا راه ارتباطی غوطه شرقیه با شهر دمشق قطع و خیابانها و محلات مسکونی اطراف این منطقه مانند میدان العباسیین،فارس الخوری،باب السلام و ... پس از دو سال از برد آتش سلاح تروریستهای تکفیری خارج خواهند شد.درعین حال از هر گونه نقش آفرینی این منطقه و تروریستهای حاضر در آن در عملیاتهای احتمالی هجوم به شهر دمشق جلوگیری خواهد شد.

محور عین ترما


روز گذشته منطقه وادی عین ترما واقع در غوطه شرقیه شهر دمشق به تصرف کامل ارتش سوریه و حزب الله در آمد.بنابر گزارش خبرنگار مشرق،نیروهای گروههای مسلح تکفیری روز گذشته بطور کامل از عین ترما عقب نشینی کرده و شهر به تصرف ارتش سوریه درآمده است.

منطقه "وادی عین ترما" در نزدیکی دخانیه قرار دارد که هفته گذشته و پس از یک ماه از اشغال تروریستها آزاد شده بود.در حین ورود نیروهای حزب الله درگیریهای پراکنده ای میان رزمندگان مقاومت و تروریستهای جبهه النصره رخ داد.در این درگیریها دهها نفر از تروریستها از جمله "عبد المجيد السيد علي" افسر فرار ارتش سوریه و فرمانده اتاق عملیات مشترک گروههای تروریستی در جریان اشغال منطقه دخانیه به هلاکت رسیده و گروهی نیز زخمی شده اند.


وادی عین ترما تحت سیطره ارتش سوریه

تصرف این منطقه پس از عملیات ویژه و همزمان یگان کماندویی گارد ریاست جمهوری و نیروهای ویژه حزب الله در قطع راه امداد و پشتیبانی تروریستها به منطقه عین ترما روی داده است.گروههای مسلح تکفیری که خطر افتادن در محاصره ارتش و حزب الله را پس از قطع کامل این مسیر پشتیبانی را احساس می کردند پیش از انسداد آن منطقه را ترک کرده و به عمق غوطه شرقیه گریخته اند.

هم اکنون نیروهای ارتش با تشکیل خطوط پدافندی و استقرار گسترده یگانهای زرهی و توپخانه ای و خمپاره ای اشراف آتش کاملی بر شهرک عین ترما دارند و برای حمله به شهرک عین ترما آماده می شوند. از سوی دیگر  پس  از تصرف این منطقه حلقه محاصره ارتش سوریه بر غوطه شرقیه از سمت جنوب تنگتر  شده است و سه منطقه دخانیه ، الدویلعه و الکباس از برد موشکها و خمپاره های گروههای تروریستی خارج شده اند.

تازه‌ترین تحولات سوریه؛

نیروهای ارتش و حزب الله در حین جستجو و پاکسازی مزارع و باغهای عین ترما تعدادی تونل کشف و منهدم کردند که عین ترما را به "دخانیه" و "الدویلعه" متصل می کرد و این تونلها برای حمله ماه گذشته به دخانیه استفاده شده بود.

تازه‌ترین تحولات سوریه؛
عبدالمجید سید علی فرمانده اتاق عملیات مشترک تروریستها در عملیات اشغال دخانیه

تحولات میدانی جبهه حلب


ارتش سوریه حمله تروریستهای گروه "احرارالشام" را به کارخانجات صنایع دفاع دفع کرد.به گزارش خبرنگار مشرق، چهار روز پیش تروریستهای احرار الشام که پس از هلاکت فرماندهانشان در بمبگذاری در مقر این گروه در ادلب دچار بحرانهای شدید فرماندهی و مدیریتی شده اند با اعلام آغاز عملیات "زئیر الاحرار(صدای آزادگان)" به کارحانجات صنایع دفاع سوریه حمله کردند.نیروهای ارتش سوریه مستقر در این منطقه به مقابله شدید با تروریستها پرداخته و موفق به عقب راند آنها و بازپس گیری چند روستای اطراف منطقه (که از سکنه خالی بوده اند)شدند.

تازه‌ترین تحولات سوریه؛

هدف تروریستها قطع راه امداد نیروهای ارتش سوریه در بخش جنوبی حلب و همچنین نابودی کارخانجات تولیدات نظامی ارتش در این منطقه بوده است که بدلیل هشیاری نیروهای ارتش سوریه نه تنها موفق به نیل به اهداف از پیش تعیین شده نشدند،بلکه با برجای گذاشتن تلفات بسیار سنگین نظامی و انسانی مجبور به عقب نشینی های مکرر شده اند.

تازه‌ترین تحولات سوریه؛
سقوط پهباد تروریستها بر فراز مقر ارتش سوریه در حلب

در تحولی دیگر،ارتش سوریه نیمه شب گذشته یک فروند بالکرد شناسایی گروههای مسلح را که ساخت فرانسه بوده در حین عملیات جاسوسی بر فراز یکی از مقرهای خود در اطراف روستای عدنانیه واقع در حاشیه شرقی شهر حلب ساقط کرد.

به گفته یک منبع نظامی در ارتش سوریه ، این بالگرد شناسایی در ارتفاع 25 متری از سطح مین در حال تصویر بردار و ماموریت شناسایی مواضع ارتش سوریه بوده که توسط یکی از نیروهای ارتش هدف قرار گرفته و ساقط شده است.


ساقط شدن پهباد شناسایی تروریستها در حلب

هلاکت فرمانده آمریکایی داعش در رقه

در بمباران هوایی مقر فرماندهی داعش یکی از فرماندهان نظامی مشهور این گروه تروریستی بنام "ابومحمد آمریکایی" به هلاکت رسیده است.

تازه‌ترین تحولات سوریه؛

ابومحمد آمریکایی از فرماندهان میدانی گروه تروریستی "جبهه النصره" شاخه رسمی القاعده در سوریه بود که حدود دو ماه پیش از این گروه جدا شده و به داعش پیوسته بود.یک منبع آگاه رسانه ای در مورد سابقه این فرد گفته است که ابومحمد آمریکایی  تا پیش از مهاجرت به سوریه و پیوستن به گروههای تروریستی تکفیری کارمند بخش فروش شرکت هواپیمایی آمریکا "دلتا" بوده است.

تازه‌ترین تحولات سوریه؛

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 55
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • ۰۰:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۲
    0 0
    مشرق جدیدا گزارش هایی که می گذاری مثل این و فیلم داره تا صفحه باز می شه همه ویدیوها شروع به پخش کردن می کنن
  • ۰۱:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۲
    0 0
    این که فرمانده حمله به کوبانی یک کرد به نام ابوخطاب الکردی است کاملا دروغ و بی اساس است داعشی ها این خبر را منتشر کرده اند تا بین کردها اختلاف بیاندازند و روحیه آنها را تضعیف کنند.
  • ۰۱:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۲
    0 0
    ترکیه در کنار ما از اسرائیل خطرناکتر خواهد شد و نباید فریب مواضع اردوغان را خورد چون آدم پیچیده ای است و به کسی رحم نمی کند
  • ۰۱:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۲
    0 0
    ما 1400 سال مسلمان هستیم یارو در دیسکو خدمت میکرده یا نگهبان کاباره بوده از استرالیا بلند شده اومده اینجا به مردم منطقه مسلمانی یاد بده؟ واقعا مضحک نیست؟!؟!؟!؟ هاهاهاهاهاه
  • سید عادل میراحمدی بهنمیری ۰۱:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۲
    0 0
    سلام. پهباد کامل ایرانی شامل: باد فرکانس ای کیو برد مسافت دما گرما که به جنگنده ها تروریست ها برتری بالا دارد. ساقط کردن تمام چشم شیطان بزرگ کاری راحت است. جنگنده ساخت داخل هم کفایت دارد. موجهای بادهای سونامی ارتفاع پست برای ناوهای حامی تروریست خواهند داشت. هیهات من ذلة. التماس دعا یاعلی (ع)
  • ۰۱:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۲
    0 0
    مشرق عزیز عالی بود فقط فاصله گزارشها رو کمتر کنید و اگر مقدور هست بخش مستقل در مورد سوریه وعراق رو به همین شیوه که تا بحال در مورد سوریه گزارش میدانی دادید راه بیندازید با تشکر
  • علی ۰۴:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۲
    0 0
    یه مقاله در مورد این سامانه روسی برو مشرق ما فیلمهاشو هم دیدیم ولی چیز زیادی دستگیرمون نشد اون طتاب چیه که با موشک پرتاب میشه
  • ۰۵:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۲
    0 0
    داعش برای گرفتن کوبانی مجبور شده امکانات زیادی رو از رقه به منطقه منتقل کنه ، ارتش سوریه می تونه با حمله به اطراف رقه ، قسمت هایی رو پس بگیره و فشار رو از روی کوبانی کم کنه ، اما به نظر میاد که سوری ها از بدعهدی و صحبت های جدایی طلبانانه کردها ناراحت هستند .
  • طاها ۰۶:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۲
    0 0
    به پيشگويي آقام علي(ع) در 1400 سال پيش گروهي مي آيد كه به فضل خدا كاسه كوزه داعش رو بهم ميريزن.
  • علی ۰۷:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۲
    0 0
    مشرق دمت گرم عکس همراه خبر کار می کنی ولی بی زحمت یه نگاه به کیفیت عکسهایی که مربوط به نقشه درگیری هاست بنداز ... (مخصوصا فونت و رنگ زرد اون ، اصلا خوانا نیست)
  • ۰۷:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۲
    0 0
    این چه عادت بدیه که مشرق یه ماهیه پیدا کرده که تمام ویدوئوها رو بصورت پخش اتوماتیک میزاره؟؟؟؟ مگه نمیدونین که یه هو که صفحه خبر باز میشه همه این ویدئوها همزمان بارگزاری میشه و هم سرعت اینترنت رو میگیره هم حافظه کامپیوترهارو میکشه؟؟؟ بزراین هر که خواست خودش کلیک کنه یکی یکی فیلمها رو ببینه!!!
  • علی ۰۷:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۲
    0 0
    الان اون پهباد بود؟
  • ۰۹:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۲
    0 0
    عليكم بالتفكر في اموركم يا جنود الداعشي... هل يرضي الرسول المكرم من مجاهداتكم مع امته المسلمين !!! هيهات هيهات هيهات برويد در كارهايتان اي سربازان داعش بيانديشيد... آيا رسول گرامي اسلام از تجاوزات شما به امت مسلمانش راضي است!!! يقينا ً چنين نيست
  • ۰۹:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۲
    0 0
    در این هیاهو نباید حرفهای مقام معظم رهبری یادمون بره. عامل اصلیه این وحشی گریها آمریکا و انگلیس و اسرائیل هستند. هدف هم به جون هم انداختن مسلمانان است
  • ۰۹:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۲
    0 0
    كامل بود ممنون. استفاده كرديم.
  • سارا ۰۹:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۲
    0 0
    در این عصر و دوره, تداوم چنین جنگ و جنایاتی واقعاً بعید بنظر می رسد. رسانه های بیگانه که بابت اعلام یک جنایتکار در ایران اینگونه هیاهو براه می اندازند و غربی هایی که شرط توافق با ایران را در تغییر رویه دولت با مردم ایران می داند, در مقابل این جنایات و نسل کشی خانه به خانه در مناطق کرد نشین, شیعه نشین و .... چگونه عکس العملی دارند؟؟
  • ۰۹:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۲
    0 0
    کردها هرجا که بودن مردمشونو زجر دادن واسه همینم کسی ازون دفاع نمیکنه چون عموما تجزیه طلب هستن عین صهیونیستها عمل میکنن!اما جنایات داعش بحثش جداست ارتش سوریه نیرو کم داره نمیتونه جبهه جدید باز کنه ترکیه واسه اینکه ارتش مثل قبل از شهر عین عرب حمایت نکنه پاتریوت از امریکا گرفتن نصب کردن لب مرز
  • حرف حق ۱۰:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۲
    0 0
    کاش شر این تروریست های داعشی و امثالهم توسط خود ما مسلمان ها کنده میشد تا دید جهانیان نسبت به اسلام اینقدر بد نشود. درست است که آمریکا و سایر کشورهای غربی سازنده و حمایت کننده این گروه ها هستند ولی یقینا مشکلی وجود دارد که یک گروهک 10 هزار نفری توانسته اینقدر مشکل ایجاد کند. باید مشکل را در خودمان بجوییم.
  • ۱۰:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۲
    0 0
    عجب!؟
  • ۱۰:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۲
    0 0
    طناب!!!!!!!!!!!!!؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • ۱۰:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۲
    0 0
    من هم یه جمله اضافه کنم: ابر نزدیک به زمین را مه می گویند.
  • ۱۰:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۲
    0 0
    از ترکیه متنفرم
  • ۱۰:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۲
    0 0
    پایه های فکر داعش را بررسی و مطالعه کنیم یک ایده و تفکری که موفق شده جمعیت کثیری را از اکثر نقاط جهان بعنوان جهاد گرد هم بیاورد ما باید با نگرش جامعه شناسی به بررسی گروه های تشکیل دهند داعش بپردازیم و سپس تغذیه و تفکری که طبقه مستضعف که سربازان این گروه را تشکیل می دهند هدف قرار دهیم پایه های فکر این گروه سست شود ریزش سنگینی خواهد داشت . شما با فحاشی و ناسزا به سران این گروه و نسبت دادن آنها به خارجیان تاثیری در پایه های فکری این گروه نخواهید داشت
  • ۱۱:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۲
    0 0
    آیا ما با استفاده از رسانه های برون مرزی موفق شده ایم پایه های فکر این گروه را هدف قرار بدهیم آیا گروه های فکری بر روی نقاط ضعف این گروه کار کرده اند بجای فحاشی بیایم سیستماتیک کار کنیم و گروه های مطالعاتی و فکری تشکیل بدهیم و پاسخ سوالات جمعیت نیازمند را بدهیم و اگر نه چه بسا با ابزاری که موفق به سازمان دهی هزاران نفر گردیده اند بتوانند هزاران نفر را در ایران بسوی خود جلب نمایند
  • ۱۱:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۲
    0 0
    واقعا خودت نظرات خودت رو میفهمی ؟
  • هومن ۱۱:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۲
    0 0
    در این وسط معرکه ترکیه اردوغان و گل چه نقش مخرب و مرموز و موزیانه دارند که نباید فراموش کرد اردوغان خیال میکند ابرقدرت خاورمیانه است ارتش ترکیه باید کودتا کند و این مرتیکه حقه باز اردوغان را دستگیر و محاکمه کند هر چند که او (اردوغان ) نوکر آمریکا است و در یک راستا حرکت میکنند . او چه کاره است که برای سوریه و عراق تعیین تکلیف می کند این هم برای ما شده مادر شوهر ای اردوغان تو برو معزلات کشورت را حل کن به توچه مربوط است که برای اسد و عراق تعیین تکلیف می کنی ؟ واقعا متاسفم
  • ۱۱:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۲
    0 0
    اخوی اگه چرت نگی میمیری.
  • جنوبي ۱۱:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۲
    0 0
    تركيه هم راه افتاد.اون ها هم از لباس شخصي استفاده ميكنند.
  • سلمان ۱۲:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۲
    0 0
    چی میگی نا مفهومه
  • احسان ۱۲:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۲
    0 0
    در جنگهای چریکی و درون شهری کسی فرمانده انتخاب میشه که از نظر شناخت جغرافیایی بر منطقه تسلط داشته باشه و کی بهتر از خود کردها...
  • احسان ۱۲:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۲
    0 0
    فرمایشات شما درست ولی ما هم به دشمن رحم نمی کنیم.
  • ۱۲:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۲
    0 0
    جز بسیجیان و جان برکفان اسلام کسی جرعت این کارو نداره
  • ایرج ۱۲:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۲
    0 0
    عادل جان !! اگه کامنت نگذاری خیلی ثواب میبری و خدا ازت راضی تره... خخخخخ
  • ۱۳:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۲
    0 0
    صهیونیست باباته ناشناس. تو که خیلی خوبی توی فرانسه چیکار میکنی؟
  • سوسان ۱۳:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۲
    0 0
    با این همه پول که از عربها و تورکیه و اسرائیل گرفتند هنوز در پس کوچه های رقعه گرفتارشدندبرمیگردند تا پولهای خودشونو تو آمریکا واروپا خرج شراب و زن کنند بعد برمیگردند و دم از اسلام میزنند تف به این اعتقاد کذائی
  • ۱۳:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۲
    0 0
    لباس شخصی ها؟؟؟
  • حجت ۱۳:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۲
    0 0
    خواهشا به همون زبان و لهجه خودتون صحبت کنین، مطمئنا کسانی هستند که بفهمن چی می گین
  • حجت ۱۳:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۲
    0 0
    ظهرو نزدیک نیست. دروغ نگو دروغ گو
  • حجت ۱۳:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۲
    0 0
    از حجم ترافیک من بدبختم کم می کنه
  • ۲۰:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۲
    0 0
    ابوخطاب الکردی کرده ولی کرده هورامانه.یه هورامانی همونقدر با منطقه و زبان کوبانی آشنایی داره که یک مشهدی
  • ۲۰:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۲
    0 0
    شما 1400 سالته؟
  • حسین ۲۰:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۲
    0 0
    حرف مفت شنیدم
  • حسین ۲۰:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۲
    0 0
    مثل همیشه تشکر از مشرق نیوز . دعا برای پیروزی حزب اله و ارتش سوریه
  • ۱۴:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۳
    0 0
    فرانسوی، کرد های ایران رو از کردهای عراق و سوریه جدا کن.اگه کرد های وطن پرست ایرانی نبودن الان داعش تو همدان بود
  • افشین تهران ۱۵:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۳
    0 0
    ای بابا برو دکتر دیگه .شما 5دقیقه اونجا باشی دکتر بدون هزینه شما رو وزیت میکنه.
  • افشین تهران ۱۵:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۳
    0 0
    اون طناب نیست سیمه.برای هدایت موشک استفاده میشه.
  • افشین تهران ۱۶:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۳
    0 0
    ناشناس من کردهای دیگه رو نمیدونم اما حق نداری در مورد هموطنان کرد ما در ایران اینجوری حرف بزنی.کردهای ایران باغیرت و وطن پرستن و دو حزب کموله و دومکرات گروه فکستنی بژاک نماینده کردهای ایران نیستند.
  • افشین تهران ۱۶:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۳
    0 0
    بله اما با برد کم و با بردهای متنوع که برای فیلم برداری از بالا این روزها مد شده!
  • افشین تهران ۱۶:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۳
    0 0
    خب این هم نوعی از حقوق بی بشر غربیست.
  • افشین تهران ۱۶:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۳
    0 0
    این بیشرفها بیشتر از ده هزار نفر شدن.
  • افشین تهران ۱۶:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۳
    0 0
    کدوم پایه فکری برادر!!؟یه مشت گدا گشنه که به طمع غارت و گرفتن مواجب میان و حتی اگه بمیرن هم چیزی از دست ندادن چرا که زنده بودنشون مثل مرگه دیگه نیاز به پایه فکری ندارن.وقتی نفت میفروشن و هر روز از کشورهای دیگه بودجه و سلاح میگیرن و مزدشون به دلار پرداخت میشه دیگه پایه فکری جایی نداره.شما به جنایات اینها نگاه کن ببین کدوم پایه فکری ناقصی میتونه اونو تایید کنه.اونا خودشون هم میدونن که برای چی اومدن به جنگ و اون چیزی که اونا رو اورده اعتقاد نیست .البته دربین این وحوش تعدادی هم پیدا میشن که عقیده ای برگرقته از وهابیت دارن که کم هستند و اگه جیبهاشون رو بگردی داخل اون حتما قاشق و چنگال و نمک برای خوردن طعام با رسوالله در بهشت میبینی!!!!!!اخه در بهشت لوازم اشپزخانه و ادویه جات نیست!!!
  • افشین تهران ۱۶:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۳
    0 0
    از نظر اینها تلویزیون حرام هست و شما توقع داری شبکه های مارو نگاه کنن؟در داخل ایران اگه کسی یکبار جنایات اونا رو ببینه کافیه و اونهایی که مثل عوامل ریگی به این ارازل گرایشدارن باز یا از اول تحت اموزش وهابیت بودن و یا از گشنگی قاطی این حرامزاده ها میشن.
  • افشین تهران ۱۶:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۳
    0 0
    میدونید که همین اردوغان با اسد رابطه خانوادگی داشته وباهم به تفریح میرفتن؟باید مواظب اردوغان بود چرا که اصلا قابل اعتماد نیست و این را مسئولین ما کاملا دریافت کردند.
  • joonoob ۱۷:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۳
    0 0
    اردوغان با ما که رابطه ی خانوادگی نداره حالا فابل اعتماد باشه یا نباشه به اونی مربوطه که رابطه ی خانوادگی با اردوغان داره!!!!!!!!
  • ۱۷:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۴
    0 0
    ناشناس9:50اگه ادم بودی به یک ملت توهین نمی کردی در هر قوم ی خوب وبد هست ولی تو از ادب واحترام بویی نبردی چون درست تربیت نشدی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس