یک هفته‌نامه فلسطینی، محاصره شهر «عین‌العرب» را برآیند معامله‌ای دانست که آمریکا با ترکیه منعقد کرده است تا ایجاد منطقه حائل در سوریه محقق شود.

به گزارش مشرق، جدال بر سر موضوع شهر «عین العرب» (کوبانی) و محاصره آن از سوی گروهک تروریستی داعش و حملات نمایشی جنگنده‌های ائتلاف بین‌المللی علیه این گروهک تکفیری به رهبری آمریکا بالا گرفته است. در همین راستا برخی خبرها از این مسئله حکایت دارد که آمریکا و ترکیه بر سر این شهر با یکدیگر معامله کرده‌اند.

هفته‌نامه «المنار» فلسطین در همین زمینه نوشت: درباره اوضاع سوریه و عراق، میان آمریکا و ترکیه معاملاتی منعقد شده است. آنکارا از آغاز تشکیل ائتلاف بین‌المللی علیه گروهک تروریستی داعش به این ائتلاف نپیوست تا ثابت کند که خود امام است نه مأموم، ولی در عین حال رئیس جمهور این کشور فراموش کرده که ترکیه در پیمان ناتو نخستین نگهبان امنیت رژیم صهیونیستی است.

به گزارش این نشریه، اردوغان با دولت آمریکا معاملاتی را برای پیوستن ترکیه به این ائتلاف منعقد کرده که در حل بحران‌ها و مشکلات برون مرزی آنکارا به ویژه مسأله مربوط به کردهاست. در همین زمان گروهک تروریستی داعش با سران ترکیه و با اطلاع و حضور آمریکا هماهنگی را برای محاصره عین العرب صورت داده‌اند و بر اساس این معامله، ترکیه مانع از عبور کردها به عین العرب خواهد شد؛ مسئله‌ای که در حال حاضر شاهد آن هستیم.

بنا بر این گزارش، جنگنده‌های آمریکا و ائتلاف بین‌المللی، مراکز تمرکز گروهک تروریستی داعش در اطراف شهر عین العرب را بمباران نمی‌کند؛ بلکه وظیفه این جنگنده‌ها این است که این شهر به دست داعش بیفتد تا سرآغازی باشد برای ایجاد منطقه حائل در شمال شرق سوریه. در همین راستا شاهد اقدامات مشابهی در جولان اشغالی با گروهک تروریتسی جبهه النصره هستیم که تحت حمایت ترکیه و قطر هستند.

المنار ادامه داد: اقدام دولت آمریکا برای جنگ نمایشی علیه گروهک تروریستی داعش، تکمله طرح تروریستی موسوم به «بهار عربی» از رهگذر «ادب کردن» گروهک تروریستی مذکور است؛ این مسئله طرحی برای نابودی کشور سوریه و تجزیه آن و سپس انتقال این جریان به عرصه‌های دیگری مانند لبنان خواهد بود که تحت پوشش مبارزه با این گروهک تروریستی صورت خواهد گرفت.

به گزارش این روزنامه، اقدامات جنگنده‌های ائتلاف بین‌المللی علیه گروهک تروریستی داعش از مسیر ادب کردن عناصر داعش و بازگرداندن آنها به مسیری است که برای آن تعیین شده است؛ این در حالی است که به نظر می‌رسد این گروهک تروریستی از مسیر تعیین شده خود خارج شده است.

بنا بر این گزارش، محاصره عین العرب در برابر جنگنده‌های ائتلاف خود گواهی بر دروغ بودن مبارزه با گروهک تکفیری داعش است؛ زیرا این گروهک پوششی برای طرح‌های آمریکا و همپیمانان این کشور است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس