کد خبر 351830
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۳ - ۱۷:۱۳

القاعده و گروه‌های وابسته به آن طی شش سال گذشته بیش از 125 میلیون دلار از طریق آدم‌ربایی بدست آورده‌اند که بیش از نیمی از آن در سال گذشته بوده است.

به گزارش مشرق، روزنامه دیلی تلگراف نوشت: در میان کشورهایی که پول زیادی بابت باج به گروه تروریستی القاعده پرداخت کرده‌اند، نام قطر، عمان و فرانسه به چشم می‌خورد. طبق گزارش وزارت امور خارجه آمریکا، گروه تروریستی دولت اسلامی موسوم به داعش که در فصل بهار از القاعده جدا شد، در سال جاری میلادی میلیون‌ها دلار از طریق باج‌خواهی کسب درآمد کرده‌ است.

با این حال گرفتن باج تنها راه کسب درآمد داعش نیست. متحدان آمریکا در خلیج‌فارس از جمله قطر و عربستان همچنان تامین مالی این گروه تروریست را به‌رغم جنایات آنها ادامه می‌دهند. داعش منبع تامین مالی محلی نیز در اختیار دارد که عمدتا از فروش نفت و گرفتن مالیات بدست می‌آید اما تردیدی وجود ندارد که افزایش نجومی درآمد آنها از طریق باج‌خواهی و گروگان‌گیری بدست آمده است. بنابراین این فقط پول کشورهای عربی نیست که به سمت القاعده و داعش سرازیر می‌شود. کشورهایی از جمله اتریش، اسپانیا، سوئیس و فرانسه نیز هستند. این پول‌ها صرف خرید سلاح، جذب نیرو و آموزش شده و داعش را قادر ساخته است تا اراضی بیشتری را تحت کنترل خود درآورد، غیرنظامیان بیشتری را سلاخی کند و گروگان‌های بیشتری را بگیرد.

در نتیجه تصمیم برخی کشورها برای پرداخت باج موقعیت خطرناکی ایجاد کرده و تاثیری منفی بر روی سایر کشورها می‌گذارد و اثر بازدارندگی سیاست‌های غرب را کمرنگ می‌کند.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس