علیرغم آنکه یک ماه تا انتخابات میاندوره‌ای کنگره آمریکا زمان باقی مانده است، بیش از نیمی از آمریکایی‌ها به دولت کنونی خود اعتماد ندارند.

به گزارش مشرق، طبق نتایج جدیدترین نظرسنجی مشترک «آسوشیتدپرس-جی اف کی» مردم آمریکا به توانمندی دولت خود برای محافظت از ایمنی و امنیتی اقتصادی آنها اعتمادی ندارند.

در حالیکه یک ماه دیگر تا انتخابات میاندوره‌ای کنگره زمان باقی مانده است، بیش از نیمی از آمریکایی‌هایی که در نظرسنجی جدید شرکت‌ کرده‌اند، می‌گویند، واشنگتن نمی‌تواند اقدامات زیادی برای کاهش تهدیداتی چون تغییرات اقلیمی، تیراندازی‌های گسترده، تنش‌های نژادی، مشکلات اقتصادی و بازار بی‌ثبات اشتغال انجام دهد.

این نظرسنجی قبل از آن صورت گرفت که پزشکان تگزاس یک مرد لیبریایی را مبتلا به ویروس ابولا تشخیص دادند و از نظر بسیاری از آنهایی که در این نظرسنجی شرکت کردند، نگرانی آنها از بخش اقتصادی آغاز می‌شود.

نتایج این نظرسنجی حاکی از آن است که 9 نفر از هر 10 آمریکایی که در این تحقیق شرکت کردند، اعلام کردند که در انتخابات میاندوره‌ای کنگره که قرار است 4 نوامبر (13 آبان ماه) برگزار شود، شرکت می‌کنند و اقتصاد را یک موضوع شدیداً یا خیلی مهم می‌دانستند.

بر  اساس این گزارش، علیرغم آنکه در سطح ملی آمریکا بهبود اقتصادی صورت گرفته است، اما تجارت در برخی از ایالات آمریکایی رشد و شکوفایی نداشته است.

از دیگر مواردی که بسیاری از آنهایی را که در این نظرسنجی شرکت‌ کرده بودند را نگران کرده بود، اعتراضات اخیر در «فرگوسن» ایالت «میسوری» در اعتراض به کشته شدن نوجوان سیاهپوست، توسط یک افسر سفیدپوست آمریکایی بود.

طبق این نظرسنجی، تنها 27 درصد از دموکرات‌ها اطمینان داشتند که دولت «باراک اوباما» رئیس‌جمهور آمریکا می‌تواند آنها را در مقابل حملات تروریستی ایمن نگاه دارد و یک نفر از هر 5 نفر چنین ایده‌ای را در خصوص موضوعات تغییرات اقلیمی داشتند.

با گذشت 13 سال از حملات 11 سپتامبر و علیرغم آنکه دولت اوباما هم‌اکنون حملات هوایی علیه مواضع داعش در سوریه و عراق صورت داده است، تنها یک نفر از هر پنج آمریکایی که در نظرسنجی شرکت کردند، شدیداً معتقدند که دولت آمریکا می‌تواند آنها را در مقابل حملات تروریستی محافظت کنند.

نظرسنجی آسوشیتدپرس-جی اف کی در بازه زمانی 25 تا 29 سپتامبر صورت گرفته است و شامل مصاحبه‌های آنلاین با یکهزار و 845 آمریکایی شده است و حاشیه خطای نمونه‌گیری مثبت و منفی 2.5 درصد در میان همه پاسخ‌دهندگان داشته است.

بر اساس این گزارش، پاسخ‌دهندگان با استفاده از متدهای نظرسنجی تلفنی یا ایمیلی به صورت تصادفی انتخاب شده‌اند و سپس با آنها مصاحبه صورت گرفت.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس