کد خبر 351606
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۲

ملا‌فضل‌الله با برادر خواندن داعش عنوان می‌کند اعضای این گروه باید اختلاف با یکدیگر را کنار بگذارند و با منسجم‌تر کردن صفوف خود در عراق و سوریه با تمام قوا وارد عمل شوند.

به گزارش مشرق، در حالی که گروه‌های شبه‌نظامی پاکستانی به دنبال کسب منابع مالی غربی سعی دارند با شبه‌نظامیان سوریه و عراق ارتباط برقرار کنند، رهبر طالبان پاکستان گفت: در حد توان از داعش حمایت می‌کند. شاهد‌الله‌ شاهد سخنگوی طالبان پاکستان در بیانیه‌ای اعلام کرد: ملا‌فضل‌الله با برادر خواندن داعش عنوان می‌کند اعضای این گروه باید اختلاف با یکدیگر را کنار بگذارند و با منسجم‌تر کردن صفوف خود در عراق و سوریه با تمام قوا وارد عمل شوند.

طبق این بیانیه، ملا فضل‌الله برای اولین بار از گروه خراسان و داعش حمایت و عنوان کرد تا حد امکان به این گروه‌ها کمک می‌کند.

بر اساس مفاد این بیانیه‌، ملا‌فضل‌الله مرز مشترک افغانستان و پاکستان یعنی خط دیورند را نمی‌پذیرد و تشبیه این مرز به دیوار برلین آن را عامل اصلی جدایی بین پشتون‌ها و مسلمانان می‌داند.

بر اساس این بیانیه فضل‌الله اعلام کرد: تا برپایی خلافت اسلامی به مبارزه با دولت و رسانه‌های پاکستان ادامه داده و این مبارزه را به خارج از مرزهای این کشور می‌کشاند.

ملافضل‌الله درپیام خود به مناسبت عید قربان عنوان کرد: زمان آن رسیده که گروه‌های شبه‌نظامی به ویژه در عراق و سوریه متحد شوند!

وی با تعریف و تمجید از پیروزی‌های داعش مدعی شد: درست است که طالبان پاکستان درگیر جنگ با ارتش هستند اما برادران خود در سوریه و عراق را فراموش نکرده‌اند و از هر فرصتی برای حمایت از آنها استفاده خواهند کرد.

اعلام حمایت طالبان پاکستان از داعش در حالی مطرح می‌شود که عمر‌خالد خراسانی رهبر طالبان مهمند ایجنسی با جدایی از شاخه اصلی طالبان پاکستان اعلام کرد حاضر است برای اتحاد شبه‌نظامیان در سوریه و عراق وارد عمل شود.

بیشتر گروه‌های شبه‌نظامی پاکستان به ویژه گروه‌هایی که از طالبان پاکستان جدا شده‌اند تصمیم دارند به داعش پیوسته یا به نوعی از این گروه حمایت کنند تا از منابع سرشار مالی که توسط قدرت‌های غربی برای داعش فراهم می‌شود سهیم باشند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس