سپاهان در ایستگاه یازدهم لیگ برتر – این بار بی حرف و حدیث – پرسپولیس را با گل مهدی شریفی در ورزشگاه فولادشهر شکست داد تا با 20 امتیاز به یک قدمی استقلال و سپاهان در بالای جدول لیگ برتر برسد.

گروه ورزشی مشرق - سپاهان با سرمربی تازه وارد خود حسین فرکی در شرایطی پرسپولیس را شکست داد که تا دقیقه 94 بازی با ارتش سرخ حمید درخشان، بدون گل مساوی بود. دراین‌که میثم حسینی و محسن بنگر دو مدافع مازندرانی پرسپولیس درلحظه به ثمررسیدن گل پیروزی سپاهان مبتدی عمل کردند،بحثی نیست؛ اما نباید در عین حال تیزهوشی مهاجم جوان میزبان را از خاطربرد. در این دقیقه مهدی شریفی با زیرکی، به موقع خود را در فضای مناسب – پشت خط شش قدم – به توپ ارسالی خلعتبری رساند تا با ضربه ای ویرانگر فرصتی برای واکنش به نیلسون برزیلی ندهد.

مهاجمی با استارت طلایی
مهدی شریفی جوان اول سپاهان در تقابل با پرسپولیس؛ اولین بار در ایستگاه سوم لیگ سال قبل، بازی در لیگ برتر را تجربه کرد. مهاجمی 19 ساله که در دقیقه 70 بازی با گسترش فولاد، جای آرش افشین به زمین آمد. جالب اینکه مهدی در دقیقه 91 همان بازی با پاس طلایی خود به محمد غلامی، زمینه ساز به ثمر رسیدن گل تساوی سپاهان در وقت های تلف شده بازی شد. مهدی پس از آن بازی 5 مرتبه دیگر –در نیم فصل نخست – به عنوان بازیکن تعویضی خیلی کوتاه برابر فجر، راه آهن، مس و ملوان به میدان آمد. شریفی در 3 بازی نخست نیم فصل دوم هم به انتخاب اول زلاتکو کرانچار تبدیل نشد با این حال مقابل فولاد(14) استقلال(27)وگسترش(28)دقیقه بازی کرد.

انتقام از ارتش سرخ پس از 11 ماه +جدول

از ثبت یک رکورد تا اخراج مقابل پرسپولیس

اما در ایستگاه 19 لیگ سیزدهم اتفاقی که باید می‌افتاد روی داد؛ این بار سرمربی وقت سپاهان تصمیم گرفت برای نخستین بار مهدی را در ترکیب اصلی تیمش قرار دهد تا بلکه در غیبت ستاره هایی مثل مجتبی جباری و آرش افشین قدرت لازم به خط آتش تیمش باز گردد و بی تردید شریفی جوان 29 آذرماه سال 92 را فراموش نمی کند. مهدی آن روز 90 دقیقه برابر تراکتورسازان به میدان رفت تا یکی از مردان موثر تیم کرانچار در ثبت پیروزی 2-1 سپاهان در آن بازی باشد. شریفی 5 روز بعد در فولادشهر 2 گل به فجر زد تا اولین روز گلزنی‌اش در لیگ برتر ایران، رویایی آغاز گردد.

انتقام از ارتش سرخ به سبک شریفی بعد از 11 ماه
بعد از این بازی مهدی جوان به یک رکورد رسید چون در 4 بازی پی در پی دیگر، دروازه صبا، داماش، راه آهن و استقلال صنعتی را باز کرد، البته در ایستگاه 25 لیگ اتفاقی غیرقابل پیش بینی روی داد و پرسپولیس با گل‌های زودهنگام علی عسگر و عباس زاده ازسپاهان پیش بود که در یک صحنه داور مسابقه رای به اخراج مهدی شریفی از زمین مسابقه داد. در دقیقه 36 شریفی بر سر تصاحب یک توپ، تکل رفت که در برخورد با محسن بنگر مدافع پرسپولیس نقش بر زمین شد و تصمیم علیرضا فغانی در این فعل و انفعال، اخراج مهاجم سپاهان بود. مهدی  در ادامه از گوشه دالان ورزشگاه آزادی شاهد اتمام مسابقه با همان نتیجه -2-0 –بود تا حسرت بازی برابر پرسپولیس و گشودن دروازه این تیم را در دل نگه دارد.

مهاجم نصف جهانی‌ها یک بار دیگر در هفته‌های پایانی لیگ با گل دقیقه 57 خود برابر سایپا زمینه ساز تساوی 2-2 تیمش مقابل خودروسازان شد تا در نهایت با به ثمر رساندن 7 گل در 9 بازی آخرش برای سپاهان به کارش در لیگ سیزدهم خاتمه دهد.

**از گشودن دروازه فروزان تا عقده گشایی مقابل نیلسون  بعد از 11 ماه
در هفته دوم لیگ چهاردهم، شریفی دو پاس گل تماشایی به خلعتبری و پریرا برزیلی داد تا دوباره عامل اصلی موفقیت سپاهان مقابل گسترش فولاد تبریز لقب بگیرد و این آغاز هنرنمایی اش در فصل جدید بود.
مهدی یک هفته بعد مقابل استقلال هم به گل رسید؛ این بار پریرا مندز بود که با پاس خود در دقیقه 33 بازی هفته سوم، پایه گذار گل دوم سپاهان و گل اول شریفی به محسن فروزان و استقلال بود. مهدی بعد از آن در دقیقه 56 داربی اصفهان دروازه ذوب آهن را هم باز کرد (هفته ششم) تا نقش تاثیرگذارش در سپاهان را بیشتر نمایان کند.

و سرانجام بازی با پرسپولیس و لحظه‌ای که شریفی و سپاهان بعد از 11 ماه انتظار به آن رسیدند؛ پاس خلعتبری به مهدی در دقیقه 94 بازی بزرگ هفته یازدهم  و ضربه محکم این بازیکن یعنی گرفتن انتقام شکست یازدهم بهمن ماه سال قبل و از یاد بردن اخراجی دردناک.

در جدول زیر عملکرد مهدی شریفی در لیگ های سیزدهم و چهاردهم را می توانید ببینید:

لیگ

تعداد بازی

حضور در ترکیب اصلی

تعداد بازی 90 دقیقه ای

گل زده

پاس گل

امتیاز آوری

توضیح

سیزدهم

19

10

8

7

1

5

از هفته19 مقابل تراکتور به ترکیب اصلی رسید

چهاردهم

7

7

3

3

3

4

هفته 7 تا 9 را همراه با تیم ملی امید بود


نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 10
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ۲۲:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۲
    0 0
    محصولی دیگر از آکادمی سپاهان
  • کاپیتان ۰۱:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۳
    0 0
    پرسپولیس سرور استقلالیای بی ادب
  • شناس ۰۱:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۳
    0 0
    پرسپولیس دایی با سپاهان قدرتمند پارسال چیکار کرد و پرسپولیس آقایان مقابل سپاهان متلاطم امسال چه حرفی واسه گفتن داشت؟ دیگه آسیا و همون قهرمانی جام حذفیم واسه پرسپولیس آرزو خواهد بود! افسوس . . .
  • ۱۰:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۳
    0 0
    اگر بازیکن بود باریهای اسیایی به چهارتا بچه گل میزد
  • حسین ۱۲:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۳
    0 0
    میدونی چرا نتونست به چهارتا بچه گل بزنه ولی به شما گل زد؟؟؟ 1-با چندتا دست و پا چلفتی هم تیم بود 2-تیم شما از چندتا بچه ویتنامی هم بدتر بازی میکنه
  • ناشناس ۱۲:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۳
    0 0
    واقعا سپاهان تیمی قدرتمند وباکلاس در لیگ ایران است
  • ۱۳:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۳
    0 0
    خدایش متاسفم برای کسایی که زندگیشون استقلاله یا پرسپولیس
  • ۱۴:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۳
    0 0
    اشتباه منفی دادم
  • ۱۶:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۳
    0 0
    بخدا حیف نیست مردم وقتشونو برای این فوتبالیست های ایرانی تلف کنن؟؟؟!!!
  • امیر شیری ۰۷:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۴
    0 0
    میشه گفت مافیای قوی تا تیم قدرتمند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس