کد خبر 351237
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۷

برزیل روز یکشنبه انتخابات سراسری برگزاری خواهد کرد تا رئیس‌جمهور جدید، فرمانداران ایالتی، نمایندگان فدرال و دولتی و یک‌سوم از سناتورها انتخاب شوند.

به گزارش مشرق، خبرگزاری شینهوا نوشت: دیلما روسف، نخستین‌ رئیس‌جمهوری زن برزیل که چهار سال پیش برای این سمت انتخاب شد، در حال حاضر طبق نظرسنجی‌های صورت گرفته پیشرو انتخابات است در حالی که مارینا سیلوا، وزیر سابق محیط زیست و یکی دیگر از رقبای انتخابی خانم در جایگاه دوم قرار دارد.

از آنجایی که پیش‌بینی می‌شود هیچ‌ یک از این سه نامزد پیشتاز نتوانند بیش از 50 درصد از آرا را کسب کنند، دور دوم انتخابات قرار است 26 اکتبر سال جاری میلادی (چهارم آبان) برگزار شود.

مارینا سیلوا از حزب سوسیالیست برزیل از اواسط رقابت‌های انتخاباتی پس از کشته شدن ادواردو کامپوس در حادثه هواپیما در اوت سال جاری میلادی به جای وی به این رقابت‌ها پیوست.

سیلوا از جایگاه سوم به سرعت ترقی کرده و توانست از آئسیو نوس، از حزب سوسیال‌ دموکرات برزیل پیشی گرفته و در جایگاه دوم قرار بگیرد. با این حال سیلوا باید مطمئن شود که نوس این جایگاه را در دقایق آخر از چنگ وی نگیرد.

بر اساس تازه‌ترین نظرسنجی‌های صورت گرفته، سیلوا و نوس فاصله بسیار اندکی دارند و نوس نیز این فرصت را دارد تا در دور دوم انتخابات شرکت کند.

مردم برزیل روز یکشنبه فرمانداران ایالت‌های این کشور را نیز انتخاب خواهند کرد. در سائوپائولو، پرجمعیت‌ترین ایالت برزیل جرالدو آلکمین، فرماندار کنونی این ایالت پیشتاز است و تلاش می‌کند تا برای چهارمین بار برای این پست انتخاب شود. بر اساس نظرسنجی‌های صورت گرفته وی احتمالاً در دور نخست انتخابات پیروز خواهد شد.

در ایالت ریودوژانیرو، لوئیز فرناندو پزائو، فرماندار کنونی این ایالت پیشتاز است. آنتونی گاروتینو، فرماندار سابق ریودوژانیرو در جایگاه دوم و سناتور مارسلو سریولا در جایگاه سوم قرار دارد.

مبارزات انتخاباتی در رادیو و تلویزیون عصر پنج‌شنبه پایان یافته اما نامزدها هنوز اجازه دارند تا مبارزات انتخاباتی خود را در خیابان‌ها تا امروز شنبه انجام دهند. از آنجایی که برزیل در سراسر کشور دارای برگه‌های رای الکترونیکی است، پیش‌بینی می‌شود که نتایج دور نخست انتخابات سراسری عصر روز یکشنبه منتشر شود.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس