کد خبر 338617
تاریخ انتشار: ۳ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۳:۱۰

مقامات برزیلی گزارش دادند تعدادی از زندانیان در برزیل دست به شورش زده و برخی از زندانیان و نگهبانان را به گروگان گرفتند.

به گزارش مشرق، بین 800 تا 1000 زندانی طی اقدامی خشونت‌آمیز در زندان ایالت «کاسکاول» برزیل دست به شورش زدند.

خبرگزاری برزیل در این خصوص نوشت: این شورشیان خواستار برقراری شرایط بهتر در زندان‌ها، افزایش دسترسی به وعده‌های غذایی و پیشگیری از در معرض سوء استفاده قرار گرفتن توسط ماموران زندان‌ها بودند؛ این شورش در نهایت به بریدن سر 3 زندانی که یکی از آن‌ها افسر سابق پلیس بود و زخمی شدن 5 زندانی انجامید.

زندانیانی که دچار آسیب شدید شده بودند به نزدیکترین مرکز مراقبت‌های پزشکی انتقال یافته و زندانیانی که آسیب‌های کمتر داشتند در همان محدوده زندان از امکانات پزشکی برخوردار شدند.

با توجه به اطلاعات منتشر شده توسط مرکز تأدیبی ایالت «کاسکاول» در شورشی که دیروز در زندان این ایالت رخ داد 1 مأمور امنیتی به گروگان گرفته شد و 2 تن از مقامات زندان و چندین زندانی در طول این واقعه دستگیر شدند.

فقط 10 نفر از نگهبانان زندان در زمان شورش زندانیان سر پست خود حضور داشتند در حالی که قبلا هشداری در مورد انجام شورش و اقدامات خشونت‌آمیز توسط زندانیان به دلیل نارضایتی از وضع موجود در زندان‌ها داده شده بود.

مقامات برزیلی اعلام کردند برای برقراری آرامش در سطح زندان‌ها مذاکره با زندانیان ادامه دارد.

«میگوئل لیانلا» افسر پلیس در مرکز تأدیبی ایالت «کاسکاول» واقع در شهر جنوبی پارانا گفت: 80 درصد از امکانات زندان که 1400 زندانی را در خود جای داده تحت کنترل زندانیان قرار گرفته است.

به گزارش فارس، با توجه به گزارشات سازمان‌های غیر‌دولتی برزیل این کشور چهارمین جمعیت بالای زندانیان را در بین کشورهای پرجمعیت جهان دارا می‌باشد و همچنین از لحاظ نرخ بالای زندانی شدن در رتبه سوم قرار دارد به طوری که می‌توان گفت تقریباً 600 هزار نفر از سراسر برزیل بازداشت شده و در زندان‌ها به سر می‌برند.

بر اساس اطلاعات به دست آمده از سازمان زندان‌های برزیل نرخ زندانی شدن در این کشور در طول 5 سال گذشته 30 درصد افزایش یافته است.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس