ورزشکار تیم بوکس بانوان هند به خاطر خودداری از دریافت مدال در بازی‌های آسیایی از فدراسیون بین‌المللی بوکس عذرخواهی کرد.

به گزارش مشرق، ساریتا دوی، بوکسور هندی که در جریان برگزاری هفدهمین دوره بازی‌های آسیایی حرکتی غیرمنتظره انجام داد و از دریافت مدالش به نشانه اعتراض خودداری کرد با ارسال نامه‌ای به فدراسیون بین‌المللی بوکس ابراز پشیمانی کرد. وی در این نامه نوشت: از حرکتی که انجام دادم پیشمانم و بابتش عذرخواهی می‌کنم. چنین اتفاقی دیگر هرگز تکرار نخواهد شد.

عذرخواهی بوکسور زن هندی به خاطر حرکت تاریخی‌اشعذرخواهی بوکسور زن هندی به خاطر حرکت تاریخی‌اش

بوکسور هندی که روز سه‌شنبه در مرحله نیمه‌نهایی بوکس بانوان بازی‌های آسیایی 2014 اینچئون مغلوب حریف کره‌ای شد، معتقد بود در حق او ناداوری شده برای همین روز بعد از مسابقه در مراسم اهدای مدال از دریافت مدال برنزش خودداری کرد و آن را بر گردن ورزشکار کره‌ جنوبی آویخت.

عذرخواهی بوکسور زن هندی به خاطر حرکت تاریخی‌اش
به گزارش تسنیم، فدارسیون بین‌المللی بوکس (AIBA) نگاهی خاص به این موضوع داشته و با ارسال گزارشی به شورای المپیک آسیا (OCA) خواسته تا این موضوع را از جنبه انضباطی مورد بررسی قرار دهد.

دیوید فرانسیس، یکی از مسئولان ارشد AIBA در این باره گفت: مشخص است که این برنامه‌ای از پیش هماهنگ‌شده از سوی این بوکسور و تیم هند بوده و جای تأسف دارد که صرف‌نظر از هر اتفاقی که در مسابقه افتاده  بوکسوری از دریافت مدالش سر باز بزند.

البته مسئولان تیم هند نپذیرفته‌اند که این عدم دریافت مدال از سوی بوکسورشان سناریویی از پیش‌ تنظیم شده بوده است.

به گزارش مشرق، ناداوری در این دوره از مسابقات بسیار مشهود بود و چند کشتی گیر ایرانی که بارزترین آن ها سعید عبدولی بود را از کسب مدال طلا بازداشتند. در بوکس مردان نیز ناداوری حاشیه هایی در یک مسابقه میان ورزشکار کره ای با قزاقستان به وجود آورده بود که موجب متشنج شدن سکوها و جو سالن شده بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 13
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۶:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۱
    0 0
    به جای اینکه اونایی که حقشو خوردن عذرخواهی کنن این بنده خدا معذرت خواهی کرده... به نظر من بهترین کار رو کرد...
  • ۱۷:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۱
    0 0
    نباید عذرخواهی میکرد.... حیف شد..
  • ۱۷:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۱
    0 0
    ترسو ها
  • لطیف ۱۷:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۱
    0 0
    خیلی حرکت انقلابی و بزرگی انجام داده و باید آیبا رسما ازش تقدیر می کرد. کره ای ها در این بازی ها و البته تجربه ناداوری های جام جهانی فوتبالشان، نشان دادند که از فرهنگ ورزشی بسیار پایینی، رنج می برند.
  • طرفدار عدالت ۱۹:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۱
    0 0
    خوب کاری کرده که مدالو داده به کره ای دمش گرم کاش همه ورزشکارایی که در حقشون ظلم شده همینکارو میکردن
  • ۲۳:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۱
    0 0
    مجبورش کردن
  • ۰۰:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۲
    0 0
    کارخوبی کرد
  • سلام ۰۰:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۲
    0 0
    باید کمیته المپیک تمام کشورهایی که حقشون در این بازیها خورده شده متحد شند و آبروی کره ایها رو پیش جهانیان ببرند تا دیگه کسی از این هوسها نکنه. امیدوارم کمیته المپیک کشورمون غیرت چنین حرکتی رو داشته باشه.
  • ۰۲:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۲
    0 0
    اگر عذرخواهی نمی کرد محرومش می کردن
  • یحیی ۰۹:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۲
    0 0
    صد رحمت به ورزشکارهای کشورهای عربی خلیج فارس !!!
  • بردیا ۱۰:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۲
    0 0
    جناب دیوید فرانسیس به نظر شما این جای تاسف نداره که داواران در این سری از بازی ها به عمد مرتکب اشتباهاتی فاحش شدند؟ واقعاً بهتر نبود اول از قضاوت داور صحبت میکردید و دلیل این حرکت را جویا میشدید؟
  • ۱۱:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۲
    0 0
    اینا اگه غیرت این حرکت را داشتند نمیذاشتند ورزش چوگان به اسم کشور آذربایجان ثبت بشه. مسئولین ورزش ما هیچ غیرتی نسبت به ورزش این مرز و بوم ندارند. هر کی هم حرف میزنه فقط حرفه. چیزی که در عمل دیدیم چیزی غیر از شعارهایی است که همیشه میدهند. هنوزم از اینکه جلوی ثبت شدن ورزش چوگان به اسم آذربایجان را نگرفتند ناراحت میشوم. اونوقت این آدما میخواهند بیان از حق ورزش این کشور دفاع کنند؟ نامردا
  • ناشناس ۱۶:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۲
    0 0
    امام صادق(ع): هرکس به ناحق قضاوت کند کافر است. زنده باد ایران شیعه دوازده امامی. زنده باد زنان باغیرت و پر تلاش که حجاب را به سراسر قاره پهناور آسیا شناساندند . در ضمن هیچ آثار برجستگی از بدن ورزشکاران زن ایرانی در تلویزیون مشاهده نشد . السلام علیک یا صاحب الزمان عج تعالی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس