کد خبر 350432
تاریخ انتشار: ۹ مهر ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۷

وزیر خارجه بحرین با بیان اینکه جنگ علیه داعش طولانی خواهد بود، بر عزم و اراده کشور خود برای مقابله با تروریسم تأکید کرد.

به گزارش مشرق، خالد بن احمد بن محمد آل خلیفه، وزیر خارجه بحرین در مصاحبه با روزنامه فرامنطقه‌ای الحیاه بر عزم و اراده کشور خود برای مقابله با تروریسم و از جمله گروه «دولت اسلامی» (داعش) تاکید کرد و گفت: این جنگ جنگی گسترده است که احتمالاً به طول می‌انجامد. در واقع مقابله با تروریسم جنگ دفاع از خود است و کشورهای عربی باید برای مقابله با آن تلاش کنند و گرنه برای سال‌هایی طولانی از این مساله رنج خواهیم برد.

وی گفت: باید بین دو مساله جنگ با داعش در سوریه و رسیدن به راهکار سیاسی برای حل بحران این کشور که موجب برآوردن خواسته‌های مردم سوریه شود، تفاوت قائل شد.

وزیر خارجه بحرین تأکید کرد: باراک اوباما، رئیس‌جمهوری آمریکا به کشورهای عربی شرکت‌کننده در ائتلاف علیه داعش تأکید کرد که چارچوب همکاری و برنامه‌های این ائتلاف در تمامی زمینه‌ها درخصوص مقابله با داعش و گروه‌های تروریستی دیگر خواهد بود.

وی این مساله را که کشورهای عربی به نیابت از ایران با داعش می‌جنگند، رد کرد و گفت: ما به نیابت از هیچ‌ کسی با داعش نمی‌جنگیم.

خالد بن احمد از تشکیل دولت جدید عراق استقبال کرد و گفت که وی قصد دارد با ابراهیم الجعفری دیدار کند.

وی درخصوص اوضاع یمن نیز گفت: کشورهای شورای همکاری خلیج (فارس) از واشنگتن خواستند تا برای اعمال تحریم علیه حوثی‌ها اقدام کند. ما باید به هر روشی تلاش کنیم تا جنگ داخلی و بی‌ثباتی طولانی و تروریسم در یمن رخ ندهد.

وزیر خارجه بحرین درخصوص روابط با قطر تأکید کرد: قطر بخشی از شورای همکاری خلیج (فارس) است اما مسائل و مشکلاتی میان ما وجود دارد که باید پایان یابد و آن مساله فرا خواندن سفیران است. من امیدوارم این مساله حل شود و اوضاع به حالت عادی بازگردد. در واقع ما باید دلایل هرگونه اختلافات میان کشورهای شورای همکاری خلیج (فارس) و قطر را بیش از اتخاذ هرگونه اقداماتی از بین ببریم.

وی گفت: بحرین مسیر طولانی را طی کرده تا به حقوق بشر احترام بگذارد و در این زمینه با کمیساریای عالی حقوق بشر و سازمان‌های حقوقی بین‌الملل همکاری می‌کند اما ما با مداخله خارجی در این مساله مخالفیم.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس