روایت کاملی از حملات ائتلاف علیه داعش
گروه بین الملل مشرق- سه هفته پس از اعلام رسمی شروع رایزنی ها برای تشکیل ائتلاف مبارزه با گروه تروریستی داعش در عراق و سوریه، از بامداد روز دوشنبه حملات هوایی و موشکی به مواضع گروه تروریستی داعش در سوریه آغاز شده است. تفاصیل کامل پیرامون این حملات شامل کشورهای شرکت کننده، نوع تسلیحات بکار برده شده، پایگاههای مورد استفاده برای انجام حملات و اطلاعات کامل پیرامون کیفیت و کمیت اهداف را تقدیم مخاطبان عزیز می کنیم.

1- کشورهای شرکت کننده در این حملات

 
آمریکا، اردن، بحرین، قطر، عربستان سعودی، فرانسه و امارات متحده عربی.

2– شیوه اجرا و نوع تسلیحات به کار برده شده در عملیات


حملات موشکی (موشکهای توماهاوک) و بمباران هوایی (هواپیماهای اف 16 از کشورهای عربی، هواپیماهای اف 22 رپتور، پهبادهای رپتور و ایگل از نیروی هوایی ارتش آمریکا)

3– پایگاههای مورد استفاده برای انجام حملات


الف: پایگاه هوایی "اینجرلیک" ترکیه.

ب: پایگاه نظامی آمریکا در اردن.

ج: پایگاه ششم ارتش آمریکا در بحرین.

چ: پایگاه هوایی "ظفره" ارتش آمریکا در امارات متحده عربی.

خ: پایگاه نظامی  "عیدید" ارتش آمریکا در قطر.

د: ناو آمریکایی "یو اس اس جرج بوش" مستقر در خلیج فارس.

ک: ناو آمریکایی "یو اس اس ارلیگ برک" مستقر در دریای سرخ.

روایت کاملی از حملات ائتلاف علیه داعش


پرتاب موشکهای توماهاوک از عرشه کشتی یو اس اس بوش به مواضع داعش

تعداد حملات صورت گرفته علیه مواضع تروریستها

بیش از 300 حمله هوایی و موشکی به مواضع دو گروه تروریستی داعش و جبهه النصره انجام شده است.

4- مشخصات و موقعیت جغرافیایی اهداف حملات


مواضع دو گروه تروریستی "جبهه النصره" و "داعش" در 5 استان حلب، دیرالزور، رقه، ادلب و حسکه مورد هدف قرار گرفت.

1– هفت هدف متعلق به گروه تروریستی جبهه النصره شاخه رسمی شبکه تروریستی القاعده در سوریه واقع در روستای "سرمدای" استان ادلب سوریه (کارگاه ساخت موشک، خمپاره، گلوله توپ و سلاحهای دست ساز)

آمار دقیق تلفات: 170 کشته شامل 28 نفر از ساکنان روستای سرمدا.

روایت کاملی از حملات ائتلاف علیه داعش


بمباران "کفرداریان" در ادلب

2 – مواضع داعش در شهر دیرالزور، رقه و حسکه

 
الف: اهداف حملات در استان دیرالزور

1- شهر و گذرگاه مرزی "آلبوکمال" واقع در حاشیه شرقی دیرالزور، مرز مشترک سوریه با عراق که عمده ترین مسیر تردد عناصر داعش بین عراق و سرویه است. تسلیحات به غارت رفته از پادگانهای ارتش عراق عمدتا از طریق همین منطقه از عراق به سوریه منتقل شده است.

2- شهر "میادین" واقع در حاشیه شرقی دیرالزور (دادگاه شرعی داعش، مرکز همکاریهای فرهنگی، مزارع حاشیه شعر میادین)

3- مناطق "العشاره"، "نقطه تفتیش و مراقبت داعش در روستای عین علی در نزدیکی شهر قوره"، ""نقطه تفتیش و مراقتب داعش در روستای بحره در نزدیکی شهر هجین"، "مرکز استقرارعناصر داعش در روستای حریجیه".

4- چاهها و پالایشگاههای نفت مناطق مختلف استان دیرالزور که از سال گذشته در تصرف گروه تروریستی داعش قرار دارند (پالایشگاه منطقه بقرص و چاه نفت عمر در حاشیه شرقی دیرالزور ).

به گفته پنتاگون در روزهای اخیر 12 پالایشگاه و چاه نفتی تحت کنترل گروه تروریستی داعش هدف حملات هوایی قرارگرفته است که هرکدام ظرفیت تولید روزانه 300 تا 500 بشکه نفت خام به ارزش حدود دو میلیون دلار را دارا بوده اند.


داعش از فروش نفت خام به سرقت رفته از این چاهها به دولت ترکیه، درآمد های حاصل از آن را برای خرید بخشی از تسلیحات مورد نیاز و عملیاتهای تروریستی در عراق و سوریه صرف می نماید.

روایت کاملی از حملات ائتلاف علیه داعش

ب: اهداف حملات در استان رقه

1 - مراکز استقرار عناصر گروه تروریسی داعش در پادگان سابق تیپ 93 عین عیسی در حاشیه شمالی شهر رقه.

2 - ساختمان امنیت ملی شعبه استان رقه.

3 - بیمارستان دولتی شهر رقه.

4 -  اردوگاه نظامی الطلائع در جنوب شهر رقه.

5 - ساختمان استانداری در مرکز شهر رقه.

6 - مراکز استقرار داعش در داخل و حاشیه شهر تل ابيض.

7 - فرودگاه نظامی طبقه.

8 – نقطه تفتیش و بازرسی داعش در نزدیکی ساختمان هیئت اسب سواری در غرب شهر رقه.

ج: اهداف حملات در حسکه

مواضع داعش در اطراف شهرهای "هول" و "مرکده" در حاشیه جنوبی حسکه.

روایت کاملی از حملات ائتلاف علیه داعش

روایت کاملی از حملات ائتلاف علیه داعش

روایت کاملی از حملات ائتلاف علیه داعش

روایت کاملی از حملات ائتلاف علیه داعش

روایت کاملی از حملات ائتلاف علیه داعش
تصاویری از شناسایی و بمباران مراکز استقرار و انبارهای تسلیحات تروریستها توسط هواپیماهای ائتلاف


گزارش منتخب تلویزیونی از عملیات آمریکا علیه  النصره و داعش

روایت کاملی از حملات ائتلاف علیه داعش

روایت کاملی از حملات ائتلاف علیه داعش
انهدام برج مخابراتی "سیریاتل" شهر رقه در اثر حملات هواپیماهای امریکایی

گزیده ای از حاشیه های عملیات

1 – مشارکت نیروی هوایی ارتشهای 5 کشور حامی تروریسم تکفیری در سوریه و عراق


عربستان سعودی: پشتیبان اصلی مالی و تسلیحاتی گروههای تروریستی خرد و کلان فعال در سوریه و عراق، موسس القاعده، داعش و النصره، بزرگترین صادر کننده تروریسم سازمانی به منطقه و جهان.

حضور دو شاهزاده معروف سعودی به نامهای امير خالد بن سلمان بن عبد العزيز (فرزند ولیعهد و وزیردفاع عربستان سعودی)  و امير طلال بن عبد العزيز بن بندر بن عبد العزيز ( فرزند قائم مقام سازمان اطلاعات و امنیت عربستان سعودی) عنوان خلبان هواپیمای جنگنده اف 16 ارتش عربستان در حمله به مراکز جبهه النصره در ادلب موجی رسانه ای عظیمی ایجاد کرده است.

بلافاصله پس از انجام موج نخست حملات به گروههای تروریستی در سوریه امیر سلمان ولیعهد عربستان سعودی در یک کنفرانس خبری حضور یک اسکادران جنگنده های اف 16 ارتش عربستان سعودی به فرماندهی فرزندش "شاهزاده خالد" که افسر نیروی هوایی و آموزش دیده در نیروی هوایی ارتش آمریکاست را بیان کرد و اعلام کرد که کشورش به حضور در ائتلاف مبارزه با تروریسم (خودساخته) افتخار می کند.

روایت کاملی از حملات ائتلاف علیه داعشروایت کاملی از حملات ائتلاف علیه داعش

روایت کاملی از حملات ائتلاف علیه داعش

روایت کاملی از حملات ائتلاف علیه داعش

روایت کاملی از حملات ائتلاف علیه داعش
تصاویر خلبانهای اسکادران اف 16 نیروی هوایی ارتش عربستان سعودی به فرماندهی شاهزاده خالد بن سلمان فرزند ولیعهد سعودی

در مقابل رسانه های وابسته به داعش و النصره با انتشار تصاویر این دو شاهزاده سعودی تهدید کردند که آنها را "ذبح" خواهند کرد.

برخی رسانه های وابسته به تروریستهای سوریه با انتشار تصاویری از جنازه زنان و کودکان و عناصر تروریستی که در بمبارانها و موشک بارانهای ارتش آمریکا کشته شده اند سعی در مظلوم نمایی دارند.

قطر: دومین پشتیبان گروههای تروریستی تکفیری در کشورهای لبنان، عراق و سوریه.

رد پای کشور قطر در فعالیتهایی از قبیل تسلیح، تجهیز، هدایت و فرماندهی گروههای تروریستی فعال در سه کشور فوق الذکر به حدی برجسته و آشکار است که تصور حضور و نقش این کشور حامی تروریسم تکفیری در منطقه در ائتلاف مبارزه با آنچه خود آن را پرورانده، بسیار مضحک است.

اردن: حضور اردن یکی از دو شاهراه عمده قاچاق تسلیحات سبک، سنگین، تجهیزات نظامی و تروریستهای تکفیری بین المللی به داخل کشور سوریه، میزبان بزرگترین مراکز آموزش عناصر گروههای تروریستی تکفیری (تحت نظر کمیته نظامی با حضور افسرانی از اسراییل، آمریکا، انگلستان، فرانسه، عربستان سعودی، قطر و ترکیه) یکی دیگر از شکفتی های ائتلاف مبارزه با گروههای تروریستی داعش و النصره به رهبری آمریکاست. چه اینکه این کشور در سه سال گذشته از آغاز بحران سوریه خود در آموزش، تجهیز، تمویل، انتقال و در برخی مواقع فرماندهی و هدایت آنها برای عملیات در داخل خاک سوریه نقش بسیار برجسته ای داشته و دارد.

برخی منابع رسانه ای در اردن گزارش داده اند که پادشاه این کشور همزمان با شرکت نیروی هوایی این کشور در حملات روزهای گذشته به مراکز  ومواضع گروههای تروریستی به نیروهای امنیتی و ارتش این کشور آماده باش کامل داده است که احتمالا با هدف جلوگیری از وقوع تحرکات گروهای تروریستی تکفیری فعال در این کشور صورت گرفته است.

2- حضور خلبان زن ارتش امارات در حمله ائتلاف آمریکایی

حضور "سرگرد مریم منصوری" خلبان زن هواپیمای جنگنده اف 16 ارتش امارات متحده عربی در حمله ائتلاف آمریکایی به مواضع تروریستها از دیگر شکفتی های این واقعه بوده است که با واکنشهای گسترده ای در فضای رسانه ای عربی و غربی مواجه شده است.

روایت کاملی از حملات ائتلاف علیه داعش

روایت کاملی از حملات ائتلاف علیه داعش

روایت کاملی از حملات ائتلاف علیه داعش

روایت کاملی از حملات ائتلاف علیه داعش

رسانه های غربی با اشاره به حضوراین زن خلبان آن را نشانه ترقی جایگاه زنان در کشور امارات برشمردند. در مقابل رسانه های کشورهای عربی عموما این واقعه را محکوم کرده و به تمسخر این اقدام ارتش امارات پرداختند.

روایت کاملی از حملات ائتلاف علیه داعش

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 61
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 7
  • حسین ۲۳:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۳
    0 0
    آقا این همه تبلیغ که دارین واسه این خانوم خلبان میکنین ، توجه دارین که هدف چیه؟ کار ایشون مورد تاییده؟ برای خدا بمب ریخته تو سر ملت سوریه؟ آخه چرا اینقدر سایتهای ما با آب و تاب ایشون رو تبلیغ میکنن؟؟؟
  • ۲۳:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۳
    0 0
    عربستان اف-16 نداره اف-15 داره؛ این دوتا خیلی هم باهم فرق دارن
  • ۲۳:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۳
    0 0
    سلام. تصویرهای ملوانی برای هر دختر یا پسر میتواند محل کشف فرکانس منطقه ای برای شناسایی توسط پهبادها جهان استکبار باشد . یک دختر که رزق حلال می خورد و طبق دین اسلام ناب حق حلال زاده است می تواند با جنگنده هایی بالاتر از ساخت غربی یا شرقی مانند قاهره313 پرواز کند و تمام اهداف جهان استکبار را حتی با موشک هایی که هدایت نمی شوند کامل از بین ببرند.جهان استکبار با تصویر ماهواره ای قصد دارد چشم فرزندان ملت ایران را برای شناسایی تمام اهداف زمینی و دریایی و هوایی کامل از بین ببرند لذا باید تمام رسانه های جهان استکبار از بین برود. هیهات من ذلة. التماس دعا یاعلی(ع)
  • محمد ۲۳:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۳
    0 0
    این نامردها تمام پالایشگاه های سوریه و چاههای نفتش رو با خاک یکسان می کنن. راه جلوگیری از فروش نفت و گاز توسط داعش بستن حساب های بانکی اونا یا تحریم کشورهای خریدار نفت داعش هستش نه تخریب پالایشگاه های سوریه و چاههای نفتش!!! همزمان با کشتن داعشی ها دارن مردم بیگناه رو هم با بمب بارانشون می کشن!! مشرق جان باید گزارشی دقیق تر ارائه بشه که همزمان جنبه های منفی این حملات هم بیشتر بحث بشه.
  • ۲۳:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۳
    0 0
    سعودی اصلا f16 نداره چی داری میگی؟ سعودی f15 و تورنادو و تایفون داره
  • یاسر ۰۰:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۴
    0 0
    نیروهای نظامی اعراب که جرات دادن فشنگ به مقاومت فلسطین را هم ندارند" دستور ارباب امریکایی را بسیار سریع اجابت میکنند. خطر حکام مزدور برای مسلمین کمتر از تروریسم نیست.
  • صدیق ۰۰:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۴
    3 0
    مریم جان هیچ داعشی نگذار زنده بیرون برود. همشون بکش.
  • مثبت 14 ۰۰:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۴
    0 0
    فوق العاده بود
  • فروشی نیستم ۰۰:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۴
    0 0
    مشرق جان ممنون. اما دوتا نکته: 1-رپتور و ایگل پهپاد نیستن. 2-اون اسکادران عربستان اف-15 نه اف-16. بازهم ممنون. البته به نظر من این حملات احتمالا دوتا هدف دارن: 1-مقدمه برای ورود زمینی. 2-تضعیف جناح ایران (اول به بهانه ی مبارزه با داعش وارد عراق میشن و ایران رو مجبور میکنن از عراق خارج بشه که با اینکار راه تدارکاتی ایران برای سوریه که مدتها پیش قصد داشتن قطعش کنن قطع میشه و بعد هم یکی از کشور های ائتلاف از طریق مرزش به سوریه و عراق حمله میکنه). البته میتونه فقط جنبه ی نمایشی هم داشته باشه اما به دلیل خبر هایی مبنی بر حمله به نیروهای عراقی (نیروهای مردمی تحت حمایت ایران) این احتمال بسیار کمه. سوال اینه که چرا انگلیس و آلمان در این ائتلاف شرکت ندارند؟
  • ۰۰:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۴
    0 0
    کشورهای شرکت کننده در این حملات آمریکا، اردن، بحرین، قطر، عربستان سعودی، فرانسه و امارات متحده عربی. وووووووو کشورهای حامی تروریست ها: آمریکا، اردن، بحرین، قطر، عربستان سعودی، فرانسه و امارات متحده عربی.
  • ۰۰:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۴
    0 0
    اینها می خواهند به بهانه مبارزه با داعش سرمایه های ملت های مسلمان را نابود کنند که نتوانند به خود اتکایی برسند . مرگ بر شیطان بزرگ امریکا
  • محمد ۰۰:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۴
    0 0
    هدف نهایی این حملات هوایی توان نظامی ارتش سوریست داعش بهانست امروز ارتش سوریه شهرک صنعنتی عدار رو تصرف کرد تروریستا تصاویری از مجروهینشون منتشر کردن و ادعا کردن ارتش سوریه از سلاح شیمیایی استفاده کرده در واقع دارن زمینه حملات هوایی امریکا به ارتش سوریه رو به بهانه استفاده از تسلیحات شیمیایی ایجاد میکنن گول این اقدامات رو نخوید.
  • محمد ۰۱:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۴
    0 0
    مشرق عربستان اف16 نداره اون تصاویری هم که گذاشتی مربوط به اسکادران اف15 عربستان هست.
  • سلاله ۰۱:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۴
    0 0
    چقدر به این بابام گفتم منم می خوام خلبان شم گفت : دخترکم لطفا خفه اگر گذاشته بود...
  • ابوالفضل ۰۲:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۴
    0 0
    اره ما هم مثلا که میوه میخوریم بعد خودمون پستشو میندازیم تو سطل زباله ....... نمیدونم بهشت میرم یا ن اما حاضرم تمام غرفه های بهشتمو بدم اگر این حرفم غلط باشه که حامی اصلی داعش اسراییل غاصب است
  • ۰۴:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۴
    0 0
    مشرق شلوارک با کیفیت بالا 30-40 تومن ... پیژامه 100 تومن ... اندازشونم خیلی فرق نداره...!! خلاصه خلاصش بعضیا انگار عمدا میخان لختی و کم حیا بشیم...
  • ۰۴:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۴
    0 0
    نمونش : پوشاک سالیان سیتی سنتر اصفهان
  • ۰۴:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۴
    0 0
    برای ایرانی جماعت کاملا مشخصه که عربستان ، امارات ، قطر ، بحرین و اردن و ترکیه در منطقه و خصوصا در سوریه چه می کنند ، چون اخبار و تحلیل های مناسب دریافت می کنند ، هر چند که گاهی اوقات از تکنیک های رسانه ای هم استفاده می شود اما کلیت اخبار درست است . اما از آن طرف خارج از مرزهای کشورمان ، عموم مردم دنیا به این کشورها و آمریکا به دید سوپرقهرمان نگاه می کنند ، چرا که اولا سرشان را به سرگرمی های متنوع مثل صدها شبکه سرگرمی با مضامین مختلف گرم کرده اند ، دوما تقریبا تمامی رسانه های دنیا در یک راستا و پوشش و زیر نظر آمریکا فعالیت می کنند و دائما با اخبار غلط و تحلیل های مسموم ، مردم را بمباران می کنند . آن قدر این جریان قدرت دارد که حتی دیده می شود که اخبار هم تولید می کنند و از حقه های کثیفی مثل دروغ بزرگ استفاده می کنند . مردم دنیا به بینش و واقعیت حتی نزدیک هم نشده اند ، آخرین مثالی که این قضیه را اثبات می کند ، قضیه اسکاتلند است که با وجود داشتن 90 درصد نفت برنت و دامداری و کشاورزی و توریسم گسترده و گرفتن امتیازات گسترده به سبب داشتن پایگاه اتمی بریتانیا ، به بردگی ملکه انگلیس بله گفتند .
  • medalan ۰۹:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۴
    0 0
    جالبه! ترکیه نفت داعش را میخره بعد در ائتلاف ضد داعش هم شر کت میکنه... کلا سیاست ترکیه بر مبنای دورویی است
  • ۰۹:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۴
    0 0
    ترکیه در ائتلاف شرکت نکرده...
  • ۰۹:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۴
    0 0
    خیلی عجیبه اول داعش ایجاد می کنند بعد تجهیزش می کنند میندازند به جون جبهه مقاومت، بعدم که موفق نمیشن و برای خودشون خطرناک میشه اعتلاف تشکیل میدن که از بین ببرنش!
  • ۰۹:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۴
    0 0
    آمریکا روی کل خط استوا پایگاههای نظامی داره.
  • ۱۰:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۴
    0 0
    تركيه و فرانسه در دنيا به فاحشه هاي سياسي معروف هستند
  • رضا ۱۰:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۴
    0 0
    دوستان گرامي عربستان اف 15 داره نه اف 16
  • ۱۰:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۴
    0 0
    اشتغالزایی میکنن واسه خودشون!
  • yaser ۱۰:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۴
    0 0
    خخخخخ
  • ۱۱:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۴
    0 0
    مشرق اون جنگنده پشت شاه زادهی عربستان f15هستش نه f16 درست مطلب بنویس
  • ۱۱:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۴
    0 0
    ما بایستی حواس مان به رفتار ترکها باشد اینها برای حفظ وضع اقتصادی خود همه کار انجام می دهند حتی خود فروشی و....
  • میرزاده عشقی ۱۲:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۴
    0 0
    ۹۹ در صد تروریسم در جهان تولیدات رنگارنگ و محصولات متنوع صهیونیستها است.ودر ان حیات این غده سرطانی نهفته است.
  • ۱۲:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۴
    0 0
    به ما چه! به تو چه؟
  • علیرضا ۱۳:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۴
    0 0
    اینو خوب اومدی !!! بسیار بسیار درست در خصوص فرانسه .
  • ۱۳:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۴
    0 0
    برو بابا جون هر غلطی می خواهی بکن
  • ۱۴:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۴
    0 0
    جالب بود نمیدونستم.
  • ۱۵:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۴
    0 0
    وقتی به زن در عربستان اجازه رانندگی نمیدهند پس چطوره که اجازه پرواز با جنگنده را میدهند؟ تازه زن و مرد در اتاق کابین بسته هستند که عذر بدتر از گناه است و شیطان به سراغشان هم میرود.
  • صالح عباس نژاد ۱۵:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۴
    0 0
    چه تبیلغاتی راه انداخته‌اند در اینترنت هر کجا می‌ری تبلیغات حمله این کشورها به داعش است. مگر چه خبره خودتان این داعش را به وجود آوردید پرورشش دادید پشتیبانی کردید حمایت کردید حالا بزرگ کردید و خودتان در مقابلش عاجز شدید. این همه تبلیغات نمی‌خواهد وقتی ایران داد می‌زد از این تروریست‌ها حمایت نکنید چرا آن موقع گوش نمی‌دادید یا نکنه آن مار بود در آستین می‌پروراندید. تازه متوجه شدید که کار اشتباهی بود ولی خیر دیر شده؟
  • ۱۵:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۴
    0 0
    اگه خلبان ميشدي; تمام مخاطبان مشرق مسخره ات ميكردن....
  • ۱۵:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۴
    0 0
    حاجی خوب دقت نکردی زنه اهل امارات بود
  • ۱۵:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۴
    0 0
    مشرق جان اون جنگنده ی عربستانی که شاهزاده عربستان باهاش پرواز می کنه f15 هست که اینو از رویه دوکابین بودن و داشتن دوتا سکان عمودی باید می فهمیدی...........در ضمن پهباد رپتور نشنیدم شاید پریدیتور منظورته که تویه پاکستان استفاده می شه
  • ۱۵:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۴
    0 0
    پيژامه 100 تومن؟ چه خبره؟
  • ۱۶:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۴
    0 0
    اين زنه رو عربا واسه اين انداختن جلو كه هم تبليغه، براى انتقاداتى كه بهشون وارد ميشد، هم اين كه يكى از مقامات امريكايى قبلا گفته بود، اينا فقط مى توانند اين جنگنده ها رو بلندكنند ولى از هدايت اون عاجز هستند، در ضمن اين يه جنگ زر گرى هستش و تروريسم فقط بهانه است تامردم دنيا از اسرار و زواياى پنهان اين جنگ ها مطلع نباشند و هم اذهان ساده و زودباور رو فريب بدهند و استفاده روانى ببرند.
  • ۱۶:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۴
    0 0
    رپتور و اسکن ایگل پهپاد هستن
  • ۱۶:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۴
    0 0
    خخخخخخخخ دمت گرم
  • ۱۷:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۴
    0 0
    تاحالا اسم پهپاد رپتور رو نفهمیدی عجب
  • مسعود ۱۸:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۴
    0 0
    ای شیطون این تسبیح من کو....
  • ۱۸:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۴
    0 0
    ایگل پهپاد نیست؟!
  • ۱۸:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۴
    0 0
    جناب ناشناس . اینجور پاسخ دادن رو فقط توی مشرق می شه دید،!!
  • سيدعلي ميرهاشمي ۲۰:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۴
    0 0
    براي خنده بدنيست
  • ۲۰:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۴
    0 0
    ناموسا اصلا متنو نخوندی نه فقط اومدی عقده گشایی؟!مرد حسابی خانوم منصوری اهل امارات متحده عربی هست !
  • ۲۰:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۴
    0 0
    ناموسا اصلا عکس و عنوان را دقت نمیکنی کلا نه؟!خدایی تو که فرق هواپیماهارو نمیدونی چرا الودگی تنفسی ایجاد میکنی؟!
  • بابک ۲۱:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۴
    0 0
    ازیزم زنه اماراتی بوده نه اربستانی...خداییش الف قشنگتر از ع نیست؟
  • ۲۱:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۴
    0 0
    عزیزم امارات بود نه عربستان
  • ۲۱:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۴
    0 0
    سیرکی شده برای خودش ائتلاف ضد داعش !
  • ۲۲:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۴
    0 0
    پس سازمان ملل ، شورای امنیت ، مقررات بین المللی ، حق حاکمیت کشورها و ..... همه کشک .؟! چندتا کشور تصمیم میگیرند و به کشوری حمله میکنند ، چقدر راحت !!!! مسئولین ما مقراقب باشند ، هدف این جسارت ها و نقض قوانین بین المللی ، ایران است . بعضی از مسئولین فعلی چقدر عقب هستند که دنبال کسب رضایت شیطان هستند برای حق هسته ای . اف به بعضی از مسئولین بی عرضه و به حق دورود بر آقای احمدی نژاد
  • ناسناس ۲۳:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۴
    0 0
    چه ربطی به داعش داره؟
  • ناشناس ۲۳:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۴
    0 0
    همه بدونن ترکیه مثل روس ها خیلی مرموزه چون از یه طرف آموزشگاه به داعش داده بود حالا هم داعشی ها رو درمان میکنه مرزشم برا داعشی بازه نماشی میان میگن ما از مرزامون مواظبت می کنیم اما نه اونا یکی از حامی های داعشی هستن بعد به آمریکا پایگاه ندادن تا به داعش حمله کنه کلا فقط الکی محکوم می کنه.
  • آشنا ۲۳:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۴
    0 0
    همه بدونن ترکیه یه جورایی حامی داعش هست اصلا با ایران هم مشکل داره.
  • a ۲۳:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۴
    0 0
    ترکیه حامی داعش هست به ظاهر میاد محکوم میکنه ولی مرزش برا اونا بازه تازه نفت عراق و سوریه رو از داعش می خره
  • بابای سلاله ۰۹:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۵
    0 0
    من خودم میخواستم خلبان بشم این شدم حالا تو... کارگر شهرداری هم نمیشی خخخخخخخخخخخخخ
  • محمد ۱۲:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۵
    0 0
    ناشناس چشاتو باز کنی ورودی هوای جنگنده تو گوشه عکس معلومه که مال اف 15 هست کاکپیت جنگنده معلومه که مال اف 15 هست عربستان اف 15 داره قبل از حرف زدن فکر کن.
  • حسین ۱۶:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۵
    0 0
    جو گیر
  • فدایی رهبر ۱۲:۲۹ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۰
    0 0
    سلام گل گفتی داداش

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس