کد خبر 348334
تاریخ انتشار: ۲ مهر ۱۳۹۳ - ۱۵:۳۳

این روزها خبر می رسد که بیش از 100 سفره خانه سنتی در منطقه فشم و لواسان پلمپ شده است.

به گزارش گروه اجتماعی مشرق، در ادامه روند پلمپ سفره خانه های سنتی عرضه کننده قلیان، این روزها خبر می رسد که بیش از 100 سفره خانه سنتی در منطقه فشم و لواسان پلمپ شده است.

در این رابطه یکی از کسبه این منطقه از تذکرات مکرر مراجع مربوطه طی هفته های اخیر مبنی بر جمع آوری قلیان از سفره خانه ها خبر داد و گفت: بی توجهی صاحبان سفره خانه های سنتی به دستور و تذکر مراجع نظارتی موجب شد تا در اوایل هفته جاری، اماکن عرضه کننده قلیان پلمپ شوند.

وی افزود: در حال حاضر حدود 110 سفره خانه در منطقه فشم و لواسان پلمپ هستند.

البته پیش از این مدیر اجرایی جمعیت مبارزه با دخانیات از تصمیم‌های اولیه اتخاذ شده جهت ممنوعیت عرضه قلیان در قهوه‌خانه‌ها و قلیان‌سراهای بدون مجوز خبر داده و اظهار داشت که سفره خانه و قهوه خانه های فاقد مجوز تا 31 شهریور مشخص و پلمپ می شوند.

در این بین فشم و لواسان اولین مناطق کشور نیستند که به دلیل عرضه قلیان در مراکز سنتی با موضوع پلمپ واحدهای تجاری مواجه می شوند. چراکه پیش از نیز در برخی استان‌ها نظیر کرمانشاه، همدان و به ویژه استان قزوین نیز اغلب سفره خانه های عرضه کننده قلیان پلمپ شده بودند. اما با وجود برنامه ریزی برای ساماندهی قلیان سراها در این استان ها، متاسفانه طرح جمع آوری قلیان چندان مورد حمایت واقع نشد و کمتر مسئولی از اقدام انجام شده برای ساماندهی قلیان سراها حرف زد و در برنامه کاری اش آن را قرار داد.

این در شرایطی بود که بی توجهی مسئولین با واکنش صاحبان این مشاغل نیز مواجه شد و برای جلوگیری از روند پلمپ واحدهای تجاری خود دست به دامان نمایندگان مجلس شدند و در مقابل مجلس شورای اسلامی تجمع کردند. اما از یک استان خبر رسید که یکی از نمایندگان مجلس نیز به صورت تلویحی از اقدامات انجام شده مسئولان قضایی و انتظامی در زمینه جمع آوری قلیان انتقاد کرده است.

حالا باید منتظر و ماند دید که بعد از ماجرای نامه بیش از 4000 پزشک به رئیس جمهور مبنی بر اجرای کامل قانون جمع آوری قلیان و آغاز پلمپ واحدهای تجاری متخلف بار دیگر شاهد عرضه قلیان در سفره خانه ها و قهوه خانه های غیر مجاز خواهیم بود یا اینکه مسئولان مربوطه نیز بالاخره سکوت خود را شکسته و با جریان مبارزه با عرضه قلیان همراه خواهند شد.

پلمب سفره خانه‌ها در تهران+عکس


مخاطبان محترم گروه اجتماعی مشرق می توانند اخبار، مقالات و تصاویر اجتماعی خود را به آدرس shoma@mashreghnews.ir ارسال کنند تا در سریع ترین زمان ممکن به نام خودشان و به عنوان یکی از مطالب ویژه مشرق منتشر شود. در ضمن گروه اجتماعی مشرق در صدد است با پیگیری مشکلات ارسالی شما از طریق کارشناسان و مشاوران مجرب پاسخی برای ابهامات مخاطبان عزیز بیابد.

منبع: راه دانا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • محسن ۲۳:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۲
    0 0
    اگر بتوانند این بیماری بسیار بزرگ که با تبلیغات آن را بیخطر نشان داده اند از جامعه درو کنند کار خیلی بزرگی انجام شده و در سلامتی جامعه تأثیر زیادی خواهد داشت.
  • شفق ۰۹:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۳
    0 0
    خیلی عجیبه که سلامت مردم رو با قلیون به باد میدن و بعد از پلمب هم اینقدر شاکی هستند. یعنی از مجلس میخوان بهشون مجوز قتل تدریجی مردم رو بده؟!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس