کد خبر 348314
تاریخ انتشار: ۲ مهر ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۶

پسر 16 ساله اندونزی را به خاطر اینکه هر 41 روز یکبار پوست می اندازد به "پسر ماری" تشبیه کرده اند که همانند مارها پوست می اندازد.

 به گزارش گروه اجتماعی مشرق، پسر نوجوان اندونزی با نام "آری ویبوئو" مبتلا به بیماری نادری است که هر 2روز یکبار و هر 41 روز بار به طور کامل  پوست می اندازد. این پسر مبتلا به بیماری نادری است که پزشکان و متخصصان اندونزی آن را  Erythroderma و یک بیماری پوستی تشخیص داده اند که با خشک شدن پوست و خارش همراه است.

در این بیماری، پوست بدن همانند فلس ماهی شده که با خشکی شدید پوستی و پوسته پوسته شدن به ویژه در دست ها همراه است. معمولا افرادی که به این عارضه مبتلا هستند با همین بیماری متولد می شوند. این بیماری را نمی توان به جنس، رنگ یا نژاد خاصی نسبت داد.

این بیماری زمانی رخ می‌دهد که از هم گسیختگی در پدیده ی شاخی شدن ایجاد می‌شود و منجر به هیپرکراتوز، پوسته پوسته شدن و اختلال در فونکسیون حفاظتی لایه ی شاخی می‌شود.

این پسر نوجوان برای اینکه بتواند از خشکی پوستش بکاهد بایستی هر ساعت پوستش را با کمک آب مرطوب و خیس کند و هر 3 ساعت یکبار از لوسیون مخصوصی که پزشکان برای او تجویز کرده اند، مصرف کند.

در صورتی که پسر نوجوان پوست خود را خیس یا مرطوب نکند تبدیل به یک مجسمه می شود که قادر به حرکت یا صحبت کردن نخواهد بود.
{$sepehr_album_17770}


مخاطبان محترم گروه اجتماعی مشرق می توانند اخبار، مقالات و تصاویر اجتماعی خود را به آدرس shoma@mashreghnews.ir ارسال کنند تا در سریع ترین زمان ممکن به نام خودشان و به عنوان یکی از مطالب ویژه مشرق منتشر شود. در ضمن گروه اجتماعی مشرق در صدد است با پیگیری مشکلات ارسالی شما از طریق کارشناسان و مشاوران مجرب پاسخی برای ابهامات مخاطبان عزیز بیابد.
منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۹:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۲
    0 0
    از بس که آشغال میخورن..!!
  • ۰۰:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۳
    0 0
    پناه بر خدا !!!
  • رفیعی ۱۰:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۳
    0 0
    اللهم اشف کل مریض خدایا همه ی بیماران را شفا عنایت فرما

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس