سید محمود رضوی تهیه کننده سینما در واکنش به عباس کیارستمی نوشت: اگر نبودند آنهایى که رفتند و برای دفاع شهید شدند، احمدپور فیلم ایشان که هیچ، خود ایشان بعد از آنروزها باید تحت لواى حزب بعث فیلم مى ساختند و فیلم‌هاى ایشان به جاى طعم گیلاس طعم خون مى داد و جاى شیرین تلخ بود.

اگر شهدا نبودند الان باید تحت لوای حزب بعث فیلم می‌ساختی!به گزارش مشرق، یک تهیه کننده سینما به توهین کیارستمی به دفاع مقدس و ابراهیم حاتمی کیا واکنش نشان داد.

عباس کیارستمی‌در حاشیه جلسه پرسش و پاسخ با دانشجویان دانشگاه سیراکیوز آمریکا با توهین به دفاع مقدس و بی‌مفهوم خواندن آن سعی کرده است به صورت غیرمستقیم به سخنان ابراهیم حاتمی‌کیا نسبت به خودش پاسخ دهد.

کیارستمی‌با این مقدمه که: «یک هفته قبل از اینکه اینجا بیایم، یکی از فیلمسازانی که سال‌ها فیلم جنگی ساخته، فیلم‌های پرهزینه جنگی و البته با مخاطب کمتر -برای اینکه مخاطب ایرانی دیگر حوصله جنگ نداشت، بنابراین ایشان بودجه‌های خیلی سنگین می‌گیرد و فیلم‌های جنگی می‌سازد- گوش من رو پیچانده بود که زمانی که ما داشتیم می‌جنگیدیم کیارستمی‌ داشت دنبال دفترچه دوستش می‌گشت.»

وی در ادامه خطاب به حاتمی‌کیا می گوید: «خانه دوست یکی از پربیننده‌ترین فیلمهایی بود که من ساختم، درواقع همه جای دنیا آن را می‌شناسند. خانه دوست ماندگار شد چون راجع به یک ارزش انسانی صحبت می‌کرد. اما فیلم‌های تو نماند چون تو راجع به یک پریودی از تاریخ ایران حرف زدی که تازه آن پریود هم به هیجان اورد بچه‌ها را. احمدپور[شخصیت اصلی فیلم خانه دوست کجاست؟] رفت پس داد دفترچه را، اما تو به هیجان آوردی و احمدپورهای دیگر رفتند در جنگ و کشته شدند. و حالا پس از سال‌ها می‌شود راجع به آن‌ها فکر کرد که آن‌ها چطوری از بین رفتند. در یک جنگی که هیچ مفهومی‌نداشت.»

سید محمود رضوی در واکنش به این سخنان در صفحه اینستاگرام نوشت: دیشب فیلم سخنان فیلمسازى را دیدم که براى جشنواره هاى خارجى و با عینک دودى سیاهش [اشاره به عینک دودی عباس کیارستمی] فیلم می سازد، با اینکه براى سبک کارى و سینماى ایشان احترام زیادى قائل بودم اما ویدئو منتشره، من را برای احترام به آثارش هم دچار تردید کرد، چرا که هنرمند روشنفکر هیچ گاه تاریخ مقاومت و دفاع از وطن خویش را انکار نمی کند.

این تهیه کننده سینما ادامه می دهد: کاش ایشان به جای طرح مطلب طرفدارشان که زیر متن خبر سخنان آقای حاتمی کیا کامنت گذاشته بود به این نکته فکر میکردند که اگر نبودند آنهایى که رفتند و برای دفاع شهید شدند، احمدپور[شخصیت اصلی فیلم خانه دوست کجاست؟] فیلم ایشان که هیچ، خود ایشان بعد از آنروزها باید تحت لواى حزب بعث فیلم مى ساختند و فیلم هاى ایشان به جاى طعم گیلاس طعم خون مى داد و جاى شیرین تلخ بود.

وی نوشته است: کاش در کنار روشنفکرى می توانستید واقع نگر هم باشید. نمی خواهم محبوبیت یا شناخت مردم از ابراهیم حاتمى کیا را با شما مقایسه کنم، اما خود شما قضاوت کنید که در وطنتان مردم شما را به اندازه عباس حیدری آژانس شیشه اى یا حاج کاظم آژانس می شناسند که احمدپورتان را بشناسند؟ آیا احمدپورتان ماندگار شده است یا عباس و حاج کاظم ؟!

رضوی می گوید: اگر جزو فیلمسازان روشنفکر جریان ساز سینمای ایران که مخاطب میلیونى هم دارند و در سطح جهانى هم موفقیت کسب نموده اند بودید، کجاى تاریخ این مرز و بوم را انکار می کردید و چگونه با ما سخن می گفتید؟ پیشنهاد میکنم به اکران جهانی و ماندگار شدن فیلم هاى احتمالا انسانى تان بپردازید و بگذارید این مردم به دفاعشان از تمام ارزش ها از جمله دفاع از خاک وطن و فیلم هاى تاریخ ساز عصر امام خمینى ره بنازند.

رضوی در پی‌نوشت می گوید: دیده بان اولین فیلم پرمخاطب آقاى حاتمى کیا در سال ٦٧ تولید و قاعدتا در سال ٦٨ اکران شده و سال ٦٨ پایان جنگ بوده پس چگونه ایشان توانسته دوستان احمدپور شما را به کشتن بدهد؟!
منبع: خبرگزاری دانشجو

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 24
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • ۱۴:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۲
    0 0
    فک کنم اگه جواب این از خدا بی خبران را ندهید بهتر است اینها را باید مانند درون پوچشان بدون وجود خارجی انگاشت و تا هر وقت وق وق می کنند تنهایشان گذاشت تا .........
  • ۱۴:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۲
    0 0
    اين اقا و همه روشنفكرا در توهم زندگي مي كنند. فيلم حضرت يوسف سلحشور را اكثر مردم جهان ديده اند. شايد چند نوبت چنين ادعاهايي را هم ندارد در ضمن سريال هم هستش و خيلي هم انسان دوستانه است. اين ادعاها را هم ندارد
  • سيد ۱۴:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۲
    0 0
    اصولا يه سري از آقايون دوس دارن براي خوش خدمتي نزد ارابابان خارحيشان هميشه براشون قوز كنن
  • اشكان ۱۴:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۲
    0 0
    وطن فروش بي ريشه
  • ساسان ۱۴:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۲
    0 0
    كفشدوز
  • سيد ۱۴:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۲
    0 0
    از ژوليت چه خبر رومئو جان
  • ۱۴:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۲
    0 0
    استفراغ سينما در فيلمهاي كيارستم مشهود است
  • سيمرغ ۱۴:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۲
    0 0
    اونموقع كه داشتي كنار ...خونه استفراغ غربيهارو ميشمردي داش ابراهيم داشت خون از رخ جووناي رعناي ما تو جبهه ها پاك ميكرد
  • جامعه شناس ۱۴:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۲
    0 0
    اينها روشنفكر نيستند. اكثر روشنفكران در غرب روحيات بچه حزب اللهي هاي تحصيل كرده وطني ما را داشته اند و عامل دروني تغيير در جامعه خودشان بوده اند و وطن دوست... كاري به شخص كيارستمي ندارم. نسبت به برخي ديگر باز چون صد رحمت به وي ... كلا اين تيپي را كه در ايران به عنوان روشنفكر معروف شده اند بيشتر افراد منزوي داراي شخصيت هاي ضد اجتماعي و هنجار گريز هستند كه متاسفانه استفاده از پسوند هاي هنرمند و روشنفكر در كنار آنها كاري نابجا و اقدامي خطرناك و اسيب زا است
  • شيراز ۱۴:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۲
    0 0
    فيلماي تو عين لباس عروس ميخوره فقط بدرد يه شب ميخوره
  • شهروز ۱۴:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۲
    0 0
    آب بكش دهنتو كيا ريزه
  • ۱۵:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۲
    0 0
    شما که چیزی از هنر سرتون نمیشه لطفا نظر ندید. برید دنبال همون ....
  • سیده ۱۵:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۲
    0 0
    از چشمم افتادی کیا رستمی. هویت من و تو با خون این شهدا در تمام دنیا شناخته شد. حیف که از شهدا دور شدی
  • سلمان ۱۶:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۲
    0 0
    والا عمری هم صرف دیدن فیلمهای این مثلا روشنفکر کنم هم نمی تونم نه با یکی از شخصیتهاش همذات پنداری کنم و نه با داستان ارتباط برقرار کنم حالا چطور ایشون خودش رو فیلمساز این ملت می دونه خب اگه خارج بهتر درکش می کنن بره همونجا تازه براش فرش قرمز هم پهن می کنند خانم ژولیت بینوش هم که میان استقبال و ... استغفرالله ؛ خلاصه طعم گیلاست رو نخواستیم برو دفترتو بده به همون دوستات که کپی برابر اصل همونایی
  • رزمنده ۰۲:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۳
    0 0
    اگر یک هواپیمای عراقی روستای خنه دوست کجا را بمباران میکرد ... احمدپور بتید دنبال جنازه همکلاسی اش میگشت نه دنبال دفترش ... آقای کیارستمی اگر نبودند همانهایی که "جنگی نا مفهوم "را ادامه دهند قطعا سینمایی نبود که شما در آن بتوانید ادعای روشنفکری بکنید و تاریخ یک ملت یک ملت را به سخره بگیرید ...
  • ۰۳:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۳
    0 0
    +10000000
  • ۰۷:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۳
    0 0
    این " کیا " کجا و آن " کیا " کجاست ؟؟؟111
  • سهراب ۱۲:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۳
    0 0
    دفاع مقدس مفهوم نداشته؟ نكنه فيلم هاى گنگ شما خيلى پر مفهومند. كارى به گرايشات فكرى ندارم ولى هيچ فرد ايرانى حق انكار ارزش هاى انسانى جنگ تحميلى را ندارد. الكى كه نميگيم دفاع مقدس.
  • ناشناس ۱۰:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۴
    0 0
    سیه فکر وطن فروش،بی غیرت
  • ۱۴:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۴
    0 0
    این آقا چه می فهمه دفاع مقدس یعنی چه چه می دونه ارزش یعنی چه چه می دونه امام حسین و راه امام حسین یعنی چه ذهنشون پر شده از دنیا و سقف ذهنش هم همینه این جور ادمها انسان و ارزشش رو نمی دونن
  • دنیا ۱۴:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۴
    0 0
    کیا آیا خودت با آقای حاتمی کیا قابل مقایسه که فیلم هایت قابل مفایسه باشد !!! وطن فروشی هم حدی دارد. برادرم جناب آقای حاتمی کیا اصلا ناراحت نشو ایشون ارزش ندارن که بخواهی در مورد حرفهاش چیزی بگه مردم باید قضاوت کنند که کردند
  • همایون ۱۷:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۴
    0 0
    به خدا بدون تعصب می گم همیشه از فیلم های کیارستمی و امثال اون متنفر بودم چون فقط یک سری مزخرافات است که توسط چنین کارگردان هایی قی شده است .
  • صابر ۲۳:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۴
    0 0
    جناب فیلم ساز اولا سعی کن حداقل شرم و حیا را داشته باشی دوما قدیمی ها میگفتند سگ در سایه دیوار میخوابه و خیال میکنه توی سایه خودشه . شما و امثال شما در سایه جانفشانی های این بچه هائی که یک تار موی شریفشان به صد ها جین امثال شما میارزد خوابیده اید. وطن ندارید. شعور حرف زدن هم ندارید؟!!!
  • صابر ۱۴:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۵
    0 0
    قیاس حاتمی کیا با این موجود بی شخصیت که حتی انتخاب کلماتش تهوع اور است ظلم به ایشان است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس