پس از ۳ ماه تعقیب و بررسی، ۲ عضو مقاومت با تحلیل هزاران مکالمه تلفنی و بازداشت صدها نفر و یک شبکه جاسوسی گسترده در یک عملیات ویژه ترور شدند.

به گزارش مشرق، پایگاه خبری «هلا فلسطین» نوشت: اطلاعات رژیم صهیونیستی از 12 ماه ژوئن (3 ماه پیش) و پس از ماجرای ربایش 3 اسرائیلی تعقیب «مروان القواسمی» و «عامر ابوعیشه» را آغاز کرد، این تعقیب در روز دوم ربایش این اسرائیلی‌ها و پس از آنکه «شاباک» سازمان اطلاعات رژیم صهیونیستی این 2 نفر را مسئول آن اعلام کرد، شروع شد.

پس از مشخص شدن هویت القواسمی و ابوعیشه ارتش رژیم صهیونیستی و اطلاعات سیستمی تحت عنوان «شبکه صید» را پیاده کرد این سیستم موانعی نظامی برای منع خارج شدن این 2 جوان از الخلیل بود، پس از آن یک شبکه جاسوسی گسترده درمنطقه مستقر کرد و هزاران مکالمه تلفنی از فعالان حماس در الخلیل به علاوه مکالمه‌های نزدیکان و اقوام این دو جوان را تحلیل کرد، با گذشت زمان و بر اساس ادعای رادیو «اسرائیل» و نیز اعترافات برخی کم‌کم چگونگی عملیات مشخص شد.

شاباک پیشتر نیز چند بار به صورت موقت به مکان اختفای این 2 جوان پی برده بود اما از آنجایی که آنها مرتب جای خود را تغییر می‌دانند نتوانسته بود به آنها دست یابد . «یورام کوهین» رئیس شاباک هفته گذشته اعلام کرد: ما منتظر آن هستیم تا این 2 نفر اشتباهی انجام دهند و ما بتوانیم محل اختفای آنها را پیدا کنیم.

سرانجام اینکه شاباک در دوشنبه شب (دو روز پیش) اطلاعاتی مربوط به مکان اختفای این 2 عضو مقاومت دریافت کرد، اطلاعات حاکی از آن بود ابوعیشه و القواسمی در منزلی که شاباک آن را یکی از مخفیگاه‌های حماس و خانواده القواسمی می‌داند، پنهان شده‌اند.

پس ازدریافت این اطلاعات ارتش رژیم صهیونیستی یک هواپیمای بدون سرنشین را به کار گرفت و این هواپیما کل منطقه مربوط و به ویژه منزل مورد نظر را به صورت دقیق رصد کرد. شاباک اعلام کرد که این 2 جوان قبل از انجام عملیات مسلح بوده‌اند و حاضر نشدند خود را تسلیم کنند.

در ساعات اولیه صبح سه‌شنبه (دیروز) عملیات ترور با حضور نیروهای ویژه «یمام»، شاباک و ارتش آغاز شد و گلوله‌های مکرر بی‌هدف به سمت منزل شلیک شد، سپس یک گروه ویژه مجهز به بلدوزر چندین بمب به سمت خانه پرتاب و آن را تخریب کرد، پس از این مرحله 100 نظامی اسرائیلی محل را محاصره کردند.

بر اساس گفته‌های شاهدان عینی ارتش رژیم صهیونیستی حملات کشنده و شدیدی علیه این دو جوان انجام دادند و پس از تخریب منزل با بمب اعلام کردند که عملیات ترور به پایان رسیده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس