کد خبر 347224
تاریخ انتشار: ۳۱ شهریور ۱۳۹۳ - ۰۹:۳۲

در رژه امروز نیروهای مسلح در مرقد بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران انواع موشک های زمینی ، هوایی و دریایی و پدافندی و همچنین انواع تجهیزات زرهی به نمایش درمی آید.

به گزارش گروه دفاعی مشرق، موشک های خانواده قیام، سجیل ، قدر، زلزال و شهاب و همچنین توپ های کوتاه برد ، برد متوسط و برد بلند از جمله تجهیزات نظامی است که در رژه نیروهای مسلح به نمایش گذاشته می شود.

انواع توپ های سداد، شاهد ، توپ 6 لول محرم ، توپ هویزه ، نفربرهای توپ دار و تک تیرانداز و 23 میلی متری از جمله تجهیزات نظامی است که امروز در مراسم رژه نیروهای مسلح رونمایی می شود.

همچنین پهپاد صادق 1 ، که انجام مأموریت های تست سامانه های راداری و الکترونیکی و ارزیابی آموزشی با سرعت بالای ماخ و با ارتفاع پرواز 25 هزار پا را برعهده دارد امروز رونمایی می شود. رادار فتح 2 نیز که راداری کاملاً بومی و ملی و با برد بلند است رونمایی می شود.

این رادار مجهز به فناوری روز دنیاست و قابلیت شناسایی هواپیماهای خودی از دشمن را دارد و می تواند هواپیماهای بدون سرنشین و ریزپرنده را نیز کشف کند.

همچنین پهپادهای حازم 3 و سریر و رادارهای کیهان و ال پی دی 20 در مراسم امروز رونمایی می شود.

پهپاد حازم 3 قابلیت سخت پروازی 15 هزار فوت و حداکثر سرعت 550 کیلومتر در ساعت را دارد که توانایی انجام مأموریت های فریب و تست رادارهای تا ارتفاع متوسط را دارد و همچنین می تواند موشک و هدف موشک را ارزیابی کند.

پهپاد سریر سیستم های پدافندی را ارزیابی می کند و کاربردی آموزشی نیز دارد و رادار کیهان راداری برد بلند با قابلیت کشف اهداف پنهان و قابلیت جابجایی بالاست و رادار ال پی پی 20 راداری جستجو گر و مربوط به سامانه اورلی کن است.

موشک هاگ با نام شلمچه که برای مقابله با اهداف پایین و متوسط است و به دست متخصصان صنایع داخلی طراحی و تولید شده و موشک اسکای گارد که سامانه ای با کنترل آتش جهت مقابله با هر نوع حمله هوایی در ارتفاع کم و موشک های هوا به زمین طراحی شده است و نیز رادار خاتم که برای مقابله با هر نوع حمله هوایی در ارتفاع کم و موشک های هوا به زمین بکار می رود نیز از دیگر سامانه های پدافندی حاضر در رژه امروز نیروهای مسلح است.

سامانه موشکی اف ام - 80 که به دست متخصصان این مرز و بوم بهینه شده و برای مقابله با هدف های پرنده با سرعت کم و زیاد و ارتفاع پایین و همچنین مقابله با انواع پرنده های بدون سرنشین است و سامانه موشکی راپییر که برای ارتفاع کم و دفاع از پالایشگاه ها و ایستگاه راداری و نقاط حساس بهره برداری می شود و سامانه تروپر ، اسکنر ارتباطی که جهت تأمین ارتباطات تاکتیکی مورد نیاز و برقراری ارتباط با لایه جوی تروپوسفر است و سامانه دوش پرتابی و دیده بانی که سامانه حرارتی است و جهت پوشش نقاط کور راداری کاربرد دارد و قابلیت درگیری با موشک های کروز و انهدام همه اهداف پرنده در ارتفاع پایین را دارد از دیگر قابلیت های به نمایش گذاشته شده در رژه امروز نیروهای مسلح است.

همچنین امروز سامانه های اس - 200 که سامانه ای قدرتمند برای کلیه اهداف پرنده و موشک های هدایت شونده آشیانه یاب در مسافت های طولانی و در ارتفاع بالا و پرواز جمعی است سامانه کاملاً ایرانی تلاش که تلفیقی از سامانه های مختلف موشکی و اس 200 می باشد و برای اهداف برد بلند است امروز در جلوی چشم ناظران ، فرماندهان و کارشناسان نظامی به نمایش گذاشته شد.

خودروی آرم ، خودروی فرمانده ستون ، لانچرهای موشک بر و دیگر سامانه های پدافندی ، زرهی و موشکی از دیگر تجهیزات و سامانه هایی بود که امروز به نمایش گذاشته شد.

یگان های مختلف نیروهای مسلح در زمین و دریا و هوا و یگان های مختلف پدافندی و انتظامی و همچنین غیورمردان بسیج نیز امروز از جلوی جایگاه و از روبروی دیدگان رئیس جمهور و فرماندهان نیروهای مسلح رژه رفتند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس