رژه ۳۱ شهریور نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران با حضور حجت‌الاسلام حسن روحانی و فرماندهان عالی‌رتبه نظامی برگزار شد.

به گزارش گروه دفاعی مشرق، رژه 31 شهریور نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران با حضور حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور و فرماندهان عالی‌رتبه نیروهای مسلح از جمله سرلشکر فیروزآبادی، فرماندهان کل سپاه و ارتش، فرماندهان نیروهای 4 گانه سپاه و سه گانه ارتش و فرمانده نیروی انتظامی برگزار شد.

این رژه همه‌ساله در روز 31 شهریور و در حوار حرم امام خمینی(ره) همزمان با نخستین روز هفته دفاع مقدس با حضور یگان‌های رزمی سپاه، ارتش، بسیج و نیروی انتظامی برگزار می‌شود.

در این مراسم دستاوردها و توانمندی دفاعی نیروهای مسلح کشورمان به نمایش در آمد.

روحانی:نیروهای مسلح نمی‌گذارند خواب دشمنان برای این کشور تعبیر شود

حسن روحانی رئیس‌جمهور اسلامی ایران در مراسم رژه نیروهای مسلح به مناسبت فرا رسیدن آغاز هفته دفاع مقدس که صبح امروز در جوار حرم امام راحل برگزار شد، با گرامیداشت فرا رسیدن این ایام ضمن تبریک فرا رسیدن سالروز مقاومت ملت بلندقامت ایران در برابر توطئه و تجاوز بیگانگان گفت: درود و سلام ما به روح بلند و پاک قافله‌سالار ایستادگی و مقاومت در این سرزمین فرماندهی کل نیروهای مسلح در دوران دفاع مقدس امام راحل (ره) که همچنان از روح بلند او از خط او و راه درس می‌آموزیم و بی‌تردید مسیری که او برای ما مشخص کرد مسیر تعالی و سعادت برای جامعه بزرگ ایران بوده است.

وی افزود: سلام و درود بر تمام شهیدان و آنان که بیابان‌های جنوب و غرب را رنگین ساختند و عزت و سرافرازی را برای مردم ما به ارمغان آوردند آنها که هنوز هم بعد از 34 سال عطر خون پاکشان مشام همه ملت ایران را و مسلمانان را و مستضعفین را مملو از شادی و غرور ساخته است.

رئیس‌جمهور ادامه داد: سلام و درود بر تمام جانبازان و ایثارگران و خانواده معظم این عزیزان که فخر ما هستند و هر کدام از این خانواده‌ها مسیر و راه درست ایستادگی و مقاومت در برابر متجاوزین را با اخلاق، رفتار و صبرشان به ما آموخته‌اند و می‌آموزند.

همچننین روحانی با فرستادن سلام و درود به رهبر معظم انقلاب اسلامی گفت: ایشان قلب تپنده جامعه اسلامی ما هستند و در سایه رهنمودهای آن عزیز دیدیم که در هفته‌های گذشته چگونه دل‌های همه به این قلب بزرگ تپنده کشور متصل بود و مردم یک بار دیگر به مناسبتی که پیش آمد ارادت و دلدادگی خود را به خوبی در برابر این بزرگ مرد نشان دادند.

وی افزود:‌ هفته دفاع مقدس هفته درس برای ما و هفته درس‌آموزی برای دشمنان ماست. برای ما درس است که دیدیم در برابر انواع تسلیحات دشمن و پشت به پشت هم دادن شرق و غرب ملت ما توانست با ایستادگی و مقاومت نگذارد خواب آنها برای ذلت این ملت و برای تسلیم این ملت تعبیر شود.

وی ادامه داد: جوانان مومن و ارتشیان قهرمان سپاه ایثارگر نیروی انتظامی نیروی بسیج فداکار همه در کنار هم قرار گرفتند. فرامین امام راحل را سرمشق خود قرار دادند. از اصل روز 31 شهریور ماه 1359 که تجاوز شروع شد و همزمان فرمان امام صادر شد همه به خیابان آمدند و لباس رزم پوشیدند و به جبهه‌ها حرکت کردند.

روحانی با بیان این که سیل مردم ایثارگر به سمت غرب و جنوب کشور برای دفاع را شاهد بودیم، افزود: در کمتر از 24 ساعت خلبانان قهرمان نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران قاطعانه به متجاوزین عفلقی در سراسر عراق پاسخ دادند.

وی تصریح کرد:‌ هوانیروز در مرزهای غرب و جنوب تانک‌ها، توپخانه‌ها رزمندگان سپاه دلاور،‌ بسیجیان،‌ عشایر، نیروی انتظامی همه و همه در صف واحد در برابر متجاوزان ایستادند.

آغاز رژه بزرگ نیروهای مسلح/ خبر خوش روحانی به ایثارگران/ نمایش رادار فتح 2 و پهپاد صادق

رئیس جمهور با بیان اینکه دنیا فکر کرد اگر روزی شرق و غرب در مسئله‌ای در کنار هم متحد شوند و پول مرتجعین و سلاح شرق و غرب در کنار هم باشد و عفلقیان به میدان نبرد بیایند می‌توانند انقلابی را به شکست بکشانند گفت: این اشتباه بزرگ قدرت‌های بزرگ و مرتجعین بوده و این ایستادگی ملت ما در قبل از انقلاب دوران دفاع مقدس و امروز در برابر توطئه‌ها است را شاهد هستیم اما غرب و دیگران اشتباهاتشان را تکرار می‌کنند.

روحانی در ادامه سخنان خود یادآور شد: قبل از پیروزی انقلاب اسلامی و در دو هشت سال یعنی 16 سال همه در کنار یک رژیم سفاک ایستاند و ملت ما تنها تحت فرامین امامشان در برابر متجاوزین دیکتاتورها، ‌مستبدان و همه حامیانشان در شرق و غرب ایستادگی کرد و 22 بهمن را آفرید و پرچم انقلاب اسلامی را در این کشور و در سراسر منطقه به اهتزاز درآورد.

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه دشمن دید که در این دو هشت سال ملت ما ایستادگی کرد و آنها شکست خوردند، گفت: اما متاسفانه از این تجربه درس نگرفت و هشت سال سوم تجاوز و جنگ را بر ملت ما تحمیل کرد و رزمندگان ما در این هشت سال نیز در جبهه‌ها پیروز شدند.

معوقات ایثارگران تا پایان مهر ماه پرداخت خواهد شد

 روحانی خاطرنشان کرد: دولت همه تلاش خود را برای تقویت بیشتر نیروهای مسلح و همه توان خود را برای رفاه خانواده‌های ایثارگر و شهدا به کار گرفته و به کار خواهد گرفت و خوشحالم که از این تریبون امروز اعلام کنم که انشاءالله در مهرماه امسال که از فردا آغاز می‌شود در طول ماه مهر همه مطالبات و معوقات خانواده‌های ایثارگر را دولت با حول و قوه الهی پرداخت خواهد کرد.

وی افزود: بخشی از معوقات پرداخت شده و این معوقات مربوط به سال 1386 است تا به امروز که 1700 میلیارد تومان در مهرماه به عنوان بازپرداخت معوقات به این خانواده‌ها تقدیم خواهد شد. البته روشن است که دولت هرچه توان داشته باشد و تقدیم این خانواده‌ها کند در برابر کار عظیم و بزرگی که آنها انجام داده‌اند آن چنان ناچیز است که نمی‌توان آن را به زبان آورد.

آغاز رژه بزرگ نیروهای مسلح/ خبر خوش روحانی به ایثارگران/ نمایش رادار فتح 2 و پهپاد صادق

رئیس‌جمهور خطاب به خانواده‌های شهدا، جانبازان و ایثارگران گفت: شما کار بزرگ و عظیمی انجام داده‌اید و اجر و مزد شما در پیشگاه خداوند است. نیروهای مسلح ما به حول و قوه الهی توانسته‌اند با ابتکار و اختراعات متعدد و با سلاح‌های جدید و از آن مهمتر با ایمان‌شان با قدرت روحی‌شان و با انگیزه‌شان امروز قوی‌ترین نیروی مسلح را در منطقه ما به وجود آورند. ما به این نیروی مسلح افتخار می‌کنیم. در برابر قدرت نیروهای مسلح‌مان سر تواضع فرود می‌آوریم.

روحانی تاکید کرد: دولت با همه توان به حمایت نیروهای مسلح و برای تقویت آنها در حد توان و امکان قدم برخواهد داشت و تردید نیست که همه مردم ما پشتوانه قوی نیروهای مسلح و نیروهای مسلح پشتوانه قوی نظام و کشور عزیز ایران بوده‌اند و هستند.

وی در ادامه گفت: امروز متاسفانه در منطقه ما آشوب و ناامنی و همچنین ترور و وحشت همه جا را فرا گرفته است. ایران منطقه ثبات این منطقه حساس خاورمیانه است. همه جا ایران به مظلومین کمک کرده و کمک خواهد کرد. تروریست‌ها را به جای خودشان خواهند نشاند، ملت‌های منطقه در برابر ترور و تروریسم می‌ایستند و نیروهای مسلح ما و دولت جمهوری اسلامی ما کمک آنها در این مبارزه خواهد بود.

رئیس‌جمهور خاطرنشان کرد: امروز بحمدالله پیروزی‌های درخشانی را در عراق، سوریه، غزه، فلسطین و حتی شهامت‌های بلندی را در یمن انسجام‌های جدیدی را در افغانستان شاهد هستیم.

روحانی در پایان گفت: ما خوشحالیم که ملت‌های منطقه در برابر توطئه‌های ابرقدرت‌ها ایستادگی کردند و ایستادگی خواهند کرد. ما همه متحد و منسجم در پی اهتزاز درآوردن پرچم توحید، پرچم اسلام، پرچم استقلال و ایستادگی در سراسر دنیای اسلام در برابر مستکبرین خواهیم بود و تردید نداریم اگر ایستادگی ما ادامه پیدا کند نصرت و پیروزی نهایی از آن ما خواهد بود.

 لیست ادوات موشکي، زرهي و پدافندي در رژه امروز نيروهاي مسلح

در رژه امروز نیروهای مسلح در مرقد بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران انواع موشک های زمینی، هوایی و دریایی و پدافندی و همچنین انواع تجهیزات زرهی به نمایش درآمد.

 موشک های خانواده قیام، سجیل، قدر، زلزال و شهاب و همچنین توپ های کوتاه برد، برد متوسط و برد بلند از جمله تجهیزات نظامی است که در رژه نیروهای مسلح به نمایش گذاشته می شود.

انواع توپ های سداد، شاهد، توپ 6 لول محرم، توپ هویزه، نفربرهای توپ دار و تک تیرانداز و 23 میلی متری از جمله تجهیزات نظامی است که امروز در مراسم رژه نیروهای مسلح رونمایی می شود.

همچنین پهپاد صادق 1، که انجام مأموریت های تست سامانه های راداری و الکترونیکی و ارزیابی آموزشی با سرعت بالای ماخ و با ارتفاع پرواز 25 هزار پا را برعهده دارد امروز رونمایی می شود.

رادار فتح 2 نیز که راداری کاملاً بومی و ملی و با برد بلند است رونمایی می شود.این رادار مجهز به فناوری روز دنیاست و قابلیت شناسایی هواپیماهای خودی از دشمن را دارد و می تواند هواپیماهای بدون سرنشین و ریزپرنده را نیز کشف کند.

همچنین پهپادهای حازم 3 و سریر و رادارهای کیهان و ال پی دی 20 در مراسم امروز رونمایی می شود.پهپاد حازم 3 قابلیت سخت پروازی 15 هزار فوت و حداکثر سرعت 550 کیلومتر در ساعت را دارد که توانایی انجام مأموریت های فریب و تست رادارهای تا ارتفاع متوسط را دارد و همچنین می تواند موشک و هدف موشک را ارزیابی کند.

پهپاد سریر سیستم های پدافندی را ارزیابی می کند و کاربردی آموزشی نیز دارد و رادار کیهان راداری برد بلند با قابلیت کشف اهداف پنهان و قابلیت جابجایی بالاست و رادار ال پی دی 20 راداری جستجو گر و مربوط به سامانه اورلی کن است.

موشک هاگ با نام شلمچه که برای مقابله با اهداف پایین و متوسط است و به دست متخصصان صنایع داخلی طراحی و تولید شده و موشک اسکای گارد که سامانه ای با کنترل آتش جهت مقابله با هر نوع حمله هوایی در ارتفاع کم و موشک های هوا به زمین طراحی شده است و نیز رادار خاتم که برای مقابله با هر نوع حمله هوایی در ارتفاع کم و موشک های هوا به زمین بکار می رود نیز از دیگر سامانه های پدافندی حاضر در رژه امروز نیروهای مسلح است.

سامانه موشکی اف ام - 80 که به دست متخصصان این مرز و بوم بهینه شده و برای مقابله با هدف های پرنده با سرعت کم و زیاد و ارتفاع پایین و همچنین مقابله با انواع پرنده های بدون سرنشین است و سامانه موشکی راپییر که برای ارتفاع کم و دفاع از پالایشگاه ها و ایستگاه راداری و نقاط حساس بهره برداری می شود و سامانه تروپر ، اسکنر ارتباطی که جهت تأمین ارتباطات تاکتیکی مورد نیاز و برقراری ارتباط با لایه جوی تروپوسفر است و سامانه دوش پرتابی و دیده بانی که سامانه حرارتی است و جهت پوشش نقاط کور راداری کاربرد دارد و قابلیت درگیری با موشک های کروز و انهدام همه اهداف پرنده در ارتفاع پایین را دارد از دیگر قابلیت های به نمایش گذاشته شده در رژه امروز نیروهای مسلح است.

همچنین امروز سامانه های اس - 200 که سامانه ای قدرتمند برای کلیه اهداف پرنده و موشک های هدایت شونده آشیانه یاب در مسافت های طولانی و در ارتفاع بالا و پرواز جمعی است سامانه کاملاً ایرانی تلاش که تلفیقی از سامانه های مختلف موشکی و اس 200 می باشد و برای اهداف برد بلند است امروز در جلوی چشم ناظران ، فرماندهان و کارشناسان نظامی به نمایش گذاشته شد.

خودروی آرم ، خودروی فرمانده ستون ، لانچرهای موشک بر و دیگر سامانه های پدافندی ، زرهی و موشکی از دیگر تجهیزات و سامانه هایی بود که امروز به نمایش گذاشته شد.

یگان های مختلف نیروهای مسلح در زمین و دریا و هوا و یگان های مختلف پدافندی و انتظامی و همچنین غیورمردان بسیج نیز امروز از جلوی جایگاه و از روبروی دیدگان رئیس جمهور و فرماندهان نیروهای مسلح رژه رفتند.

حضور 12 فروند موشک دوربرد سپاه در رژه 31 شهریور

12 فروند موشک بالستیک دوربرد نیروی هوافضای سپاه پاسداران صبح امروز در جوار حرم امام خمینی (ره) به نمایش درآمد.

این موشک‌ها شامل 4 فروند موشک دوربرد سجیل با برد 2 هزار کیلومتر، 4 فروند موشک قدر F با برد 2000 کیلومتر با 4 فروند موشک قدر H با برد 1350 کیلومتر بودند. علاوه بر اینها سامانه‌های موشکی زلزال، هرمز (دوفروندی)، سامانه موشکی تورM1(چهارفروند) سامانه موشکی رعد (4 فروند) سامانه موشکی طبس(2فروند) و سامانه موشکی سوم خرداد (2فروند) از دیگر سامانه‌های موشکی نیروی هوافضا سپاه حاضر در این رژه بودند.

رکورد حضور سامانه‌های موشکی پدافند در رژه نیروهای مسلح شکسته شد

رژه امسال نیروهای مسلح در 31 شهریور ماه شاهد حضور گسترده یگان های پدافند هوایی سپاه و ارتش جمهوری اسلامی ایران بود و این تعداد قابل توجه که با تنوع زیادی هم همراه بود نشان داد موضوع "پدافند در اولویت اول" یک تاکید عملیاتی و قابل توجه در نیروهای مسلح کشورمان بوده است.

بر این اساس، در رژه امروز که با حضور رییس جمهور کشورمان برگزار شد، دو سامانه پدافند هوایی سوم خرداد مجهز به موشک طائر 2 ب، دو سامانه پدافندی طبس مجهز به موشک طائر-2 س، 4 پرتابگر سامانه مدرن تور ام یک و 4 دستگاه سامانه موشکی رعد از مقابل جایگاه عبور کردند.

رکورد حضور سامانه‌های موشکی پدافند در رژه نیروهای مسلح شکسته شد
در میان سامانه های به نمایش درآمده از ارتش جمهوری اسلامی ایران نیز، سامانه پدافند هوایی خودکششی سهیل، 2 سامانه پدافندی تلاش 3، 3 فروند موشک اس 200، دو سامانه پدافندی اف ام 80 و 2 فروند سامانه شلمچه هر کدام مجهز به سه فروند موشک حضور داشتند.

البته در میان سامانه های اعلام شده، رادارهای پدافندی چون کاوش، کیهان، فتح 2 و رادار ال پی دی 20 نیز حضور داشتند که تصویری از حضور فتح 2 و ال پی دی 20 در رژه امروز پخش نشد.

اسماعیلی: با هرگونه تهدید به شدت برخورد می‌کنیم

امیر فرزاد اسماعیلی فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء در حاشیه مراسم رژه بزرگ نیروهای مسلح که در جوار حرم امام خمینی (ره) برگزار شد با حضور در جمع خبرنگاران به دستاوردهای جدید این نیرو در حوزه پدافندی اشاره کرد و گفت: در رژه امروز برخی از این دستاوردها که در فاصله 10 شهریور تا امروز رونمایی شده بود به نمایش در آمد که رادار کیهان، رادار آرش و سامانه‌های موشکی تلاش یک، دو، سه از جمله آنها بود.

اسماعیلی با اشاره به توان قرارگاه خاتم‌الانبیاء در آسمان ایران گفت: اگر هر پرنده‌ای بدون طرح پروازی وارد آسمان کشورمان شود اخطار و در صورت عدم تمکین آن را مجبور به فرود خواهیم کرد.

وی اظهار داشت: از موشک‌های متنوعی در سامانه‌های پدافندی خود نظیر سامانه تلاش استفاده کرده‌ایم که می‌تواند اهداف را در ارتفاع پست، متوسط و بلند مورد هدف قرار دهد.

سیاری: تمرین دریایی ایران و چین 2 مهر برگزار می‌شود

امیر حبیب‌الله سیاری فرمانده نیروی دریایی ارتش در حاشیه مراسم رژه 31 شهریور نیروهای مسلح در جمع خبرنگاران، با اشاره به برگزاری رزمایش دریایی ولایت 93 در آینده نزدیک، گفت: هدف از برگزاری این رزمایش تأمین امنیت برای مرزهای جمهوری اسلامی ایران در آب‌های سرزمینی و منطقه نظارت و آب‌های آزاد دنیا است.

سیاری همچنین با اشاره به حضور ناوگروه چینی در بندرعباس گفت: در این راستا دو فروند ناوشکن بزرگ چین به ایران اعزام شده‌اند و هم اکنون در حال بازدید از توان ساخت و ساز و آموزشی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران هستند.

فرمانده نیروی دریایی ارتش همچنین گفت: روزی که این ناوگروه بخواهد خارج شود تمرین مشترک دریایی با نیروی دریایی ارتش ایران خواهد داشت که احتمالا دوم مهرماه صورت می‌گیرد و در آن بحث تبادل اطلاعات، امداد و نجات و توان عملیاتی دنبال می‌شود.

سیاری در پایان نیز اعلام کرد: ناوشکن دماوند و زیردریایی فاتح 7 آذر ماه رونمایی می‌شود.

فیروزآبادی:نیازی به سربازان ایرانی برای جنگ با داعش نیست

سرلشکر حسن فیروزآبادی رئیس ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی در حاشیه مراسم رژه 31 شهریور نیروهای مسلح در جمع خبرنگاران در پاسخ به سؤالی درباره ائتلاف آمریکایی علیه داعش گفت:‌موضع جمهوری اسلامی از سوی رهبر معظم انقلاب اعلام شده و رئیس‌جمهور نیز در آن تاکید کردند.

وی ادامه داد: به عنوان مسئول نیروهای مسلح فکر می‌کنم که این ائتلاف توطئه‌ای عظیم برای منطقه بوده و نگاه ما این است که با توجه به شکست‌ خوردن ائتلاف قبلی و طرح خاورمیانه بزرگ خانم رایس، امروز آمریکا و هم‌پیمانانش در پی ورود به منطقه‌اند.

وی با بیان اینکه این ائتلاف به نام اقدام علیه داعش قصد دارد سرپنجه‌های خود را در خاک عراق، سوریه و دیگر کشورهای منطقه فرو کند، اظهار داشت: پس از اقدام علیه داعش نشانه‌های این حرکت آشکار خواهد شد.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح داعش را دامی برای بدنام کردن اسلام از سوی استکبار جهانی خواند و اظهار داشت: مقامات آمریکایی پیش از این نام داعش را با عنوان مملکت اسلامی ذکر می‌کردند تا جنایات این گروهک به اسم اسلام زده شود و هم اکنون با شکل دادن به ائتلافی که کشورهای عضو آن درگیر مسائل منطقه‌ای و اقتصادی هستند به نظر نمی‌آید که قصدشان اقدام جدی علیه داعش باشد.

وی در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه یکی از فرماندهان نظامی غربی مدعی شده که موشک‌های ایران موازنه قدرت را درمنطقه به هم زده است، تصریج کرد: بدیهی است جمهوری اسلامی ایران به عنوان ام‌القرای امت اسلام و مرکز انقلاب اسلامی و رهبری ولایت فقیه مقام اول اقتدار در منطقه را داشته باشد. اگر این به معنای بر هم زدن معادله است ما به آن افتخار می‌کنیم.

وی در پاسخ به سؤال دیگری درباره مبارزه با داعش و اینکه آیا ایران برنامه‌ای برای مقابله مستقل با این گروهک دارد یا خیر، گفت: نیازی به ورود سربازان ایرانی برای جنگ با داعش نیست.

وی داعش را یک های و هوی خوف‌انگیز که با عملیات روانی و همراهی رسانه‌های صهیونیستی به وجود آمده دانست و اظهار داشت: نیازی نیست نیروی نظامی به عراق برود و شما دیدید مردم عراق و ارتش با همراهی مرجعیت آنها را عقب راندند.

وی با اشاره به شکستن محاصره آمرلی توسط ارتش و نیروهای مردمی عراق تاکید کرد: شکست محاصره آمرلی باید با فتح خرمشهر مقایسه شود و عقب راندن داعش از اطراف عراق و دیگر مواضع آن نشان می‌دهد که این گروهک عددی نیست و مردم عراق قادرند در صورتی که از آنها پشتیبانی شود و در مقابل نیز به داعش کمک نشود، آنها را عقب برانند.

سرلشکر فیروزآبادی با بیان اینکه ما و عراق یک کشور هم مرز هستیم اظهار داشت:‌ما به این کشور کمک‌های مستشاری و مشاوره نظامی می‌دهیم.

پوردستان: توانایی هدف قرار دادن داعش در عمق عراق را داریم


امیر احمدرضا پوردستان فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران در حاشیه مراسم رژه نیروهای مسلح به مناسبت هفته دفاع مقدس با اشاره به آمادگی نیروی زمینی ارتش در حفاظت از مرزهای غربی کشور، اظهار کرد: امروز نیروی زمینی ارتش آمادگی بسیار خوبی در دفاع از مرزهای گسترده کشورمان دارد.

فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران اضافه کرد: با توجه به حضور داعش در مرزهای غربی کشور می‌طلبید که ما نیروهای خود را تقویت کنیم، ما نیز این کار را کردیم و به تقویت نیروهای خود پرداختیم.

پوردستان با تاکید بر این‌که ما همواره تمام حرکات در داخل عراق را رصد می‌کردیم، خاطرنشان کرد: ما ضمن رصد تمام حرکات در عراق متناسب با تهدیدات ظرفیت‌های لازم در خودمان ایجاد می‌کردیم و امروز این آمادگی را داریم که در صورت نزدیک شدن داعش به مرزهای ما در عمق خاک‌های عراق آنها را هدف قرار دهیم.

فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران با بیان این‌که این قابلیت و آمادگی در نیروی زمینی وجود دارد، افزود: ما هیچ خطری در رابطه با مرزهای غربی کشور احساس نمی‌کنیم.

وی با اشاره به حمایت کشورهای منطقه از داعش، اظهار کرد: حضور داعش و حرکات اخیر قدرت مرجعیت دینی را نشان داد که زمانی پای کار بیاید و مردم را بسیج کند می‌تواند تهدیداتی که از سوی استکبار جهانی راه‌اندازی شده و کشورهای مرتجع منطقه نیز آنها را پشتیبانی می‌کند زمین‌گیر کرده و قدرت اسلام را نشان دهد.

فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران با تاکید بر این‌که در مرزهای غربی کشور هیچگونه نگرانی وجود ندارد و آمادگی بسیار کاملی در این مناطق دیده می‌شود، گفت: من به عنوان یک سرباز نظام به مردم این وعده را می‌دهم که خیال‌شان راحت باشد چرا که هیچ خطری جمهوری اسلامی ایران را تهدید نمی‌کند و چنانچه نیز خطری بخواهد خودنمایی کند مردم مطمئن باشند که این خطر در حوزه مرزها سرکوب شده و ما با اقتدار از توان و کیان نظام جمهوری اسلامی ایران دفاع می‌کنیم.

پوردستان همچنین با اشاره به برگزاری دو رزمایش از سوی نیروی زمینی ارتش در سال جاری، تصریح کرد: تاکنون دو رزمایش در نیمه دوم سال پیش‌بینی شده است که یکی از آنها در مناطق جنوب غربی کشور و دیگری در مناطق جنوب شرقی کشور انجام می‌شود. طبق برآوردهای انجام شده و همچنین ستادکل نیروهای مسلح احتمالا رزمایشی که قرار است در منطقه جنوب شرقی کشور و با نام نهروان انجام شود زودتر از رزمایش دیگر انجام می‌شود.

فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران در پایان خاطرنشان کرد: ما تلاش می‌کنیم که در این رزمایش‌ها بتوانیم بخش‌هایی از توان دفاعی و تاکتیک‌هایی که متناسب با تهدیدات است را به نمایش بگذاریم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس