کد خبر 346283
تاریخ انتشار: ۲۸ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۰:۰۹

مدیر مدرسه علمیه منتظر المهدی(عج) مشهد گفت: برکات و ثواب زیارت امام رضا(ع) از زیارت حضرت سید الشهدا(ع) بیشتراست.

به گزارش مشرق، حجت الاسلام مصطفی رنجبر مدیر مدرسه علمیه منتظر المهدی(عج) مشهد اظهار کرد: ارادت به ائمه معصوم(ع) و به ویژه حضرت رضا(ع) در بین همه مسلمانان وجود دارد.

مدیر مدرسه علمیه منتظر المهدی(عج) مشهد گفت: امروز دشمنان اسلام به خاطر ارادت مسلمانان به ائمه معصوم(ع) مسئله "زیارت" را بدعت و شرک معرفی می‌کنند.

رنجبر با اشاره به این مطلب که دشمنان اسلام زیارت را برابر با شرک و بت پرستی می دانند، بیان کرد: گروه هایی چون وهابیت به دنبال انحراف افکار افراد مختلف هستند چرا که این گروه ها و دشمنان اسلام و مسلمین با عقاید شیعیان مخالف هستند.

کارشناس پاسخگویی به سئوالات شرعی حرم رضوی با تاکید براینکه دشمنان اسلام به دنبال براندازی پایه های مذهب شیعه هستند، خاطرنشان کرد: دشمنی با اسلام ناب محمدی از سوی گروه‌های تکفیری و دشمنان اسلام  مسئله جدیدی نیست.

رنجبر تصریح کرد: برای درک فضیلت امام رضا(ع) باید به سفارشات ائمه معصوم(ع) در رابطه با جایگاه زیارت توجه کرد.

مدیر مدرسه علمیه منتظر المهدی(عج) مشهد با بیان اینکه برکات و ثواب زیارت امام رضا(ع) از زیارت حضرت سید الشهدا(ع) بیشتراست، افزود: در بسیاری از احادیث درابطه با زیارت امام رضا(ع) عنوان  شده است که زائر یک شب را در حرم حضرت ثامن الحجج(ع) به شب زنده داری بپردازد.

وی با بیان اینکه زیارت در لغت به معنای دیدن کردن، به دیدار کسی رفتن است، خاطر نشان کرد: معنای زیارت در فرهنگ مذهبی نوعی دیدار خاص است.

مدیر مدرسه علمیه منتظر المهدی(عج) مشهد با بیان اینکه زیارت از جمله حقایق معنوی است که از قانون خودش تبعیت می کند، تصریح کرد: زیارت زائر و مزور را تحت تاثیر یکدیگر قرار می دهد.

رنجبر با تاکید بر اینکه روز23 ذی القعده بنا به قولی روز شهادت امام رضا(ع) است، گفت: روزهایی که اختصاص به حضرت رضا(ع) دارد از جمله روزهای برتر است.

مدیر مدرسه علمیه منتظر المهدی(عج) مشهد خاطر نشان کرد: در روز 23 ذی القعده در هر نقطه از دنیا که هستید خود را به کنار این مضجع نورانی برسانید و برای تمامی ستم دیدگان دعا کنید چرا که این روز یکی از روزهای استجابت دعا است.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس