کد خبر 345753
تاریخ انتشار: ۲۵ شهریور ۱۳۹۳ - ۲۲:۱۰

پایگاه اینترنتی "دی ریچست" به تازگی اسامی 7 شیخ ثروتمند جهان عرب را که اهل حاشیه خلیج فارس هستند، منتشر کرده است.

به گزارش مشرق، در صدر فهرست شیخ خلیفه بن زاید آل نهیان حاکم امارت ابوظبی و رئیس دولت امارات متحده عربی با 18 میلیارد دلار ثروت در صدر قرار گرفته است. ثروت خاندان وی مجموعا به 150 میلیارد دلار می رسد.وی مدیر شرکت سرمایه گذاری ابوظبی دومین صندوق بزرگ مالی جهان با 773 میلیارد دلار منابع مالی است.

شیخ محمد حسین علی العمودی با 14 میلیارد و 300 میلیون دلار نفر دوم است که در عربستان و اتیوپی زندگی می کند. وی دومین ثروتمند سعودی است، اما عضو خاندان آل سعود نمی باشد، العمودی بزرگترین سرمایه گذار در اتیوپی و سوئد است و ثروتش را از راه نفت، معدن و کشاورزی به دست آورده است.

نفر سوم شیخ منصور بن زاید آل نهیان با 4 میلیارد و 900 میلیون دلار است که معاون نخست وزیر دولت امارات، برادر ناتنی رییس دولت امارات و وزیر امور ریاست دولت در ابوظبی است. شیخ منصور رییس شرکت الجزیره ورزشی شامل تیم های فوتبال، پینگ پنگ، والیبال و بسکتبال در ابوظبی، مالک باشگاه فوتبال منچسترسیتی انگلیس و شرکت بین المللی سرمایه گذاری های نفتی ابوظبی است.
 

نفر چهارم باز هم اماراتی است. شیخ محمد بن راشد آل مکتوم با 4 و نیم میلیارد دلار ثروت. به نقل از مجله آمریکایی "فوربس" در سال 2010 وی به خاطر پرداخت بدهی های دولت امارات ثروتش کاهش یافته است.او معاون رییس دولت امارات و حاکم دبی است. شیخ محمد دارنده سومین کشتی بزرگ جهان است، به اسب سواری بسیار علاقه دارد و یک اسطبل بزرگ با بهترین اسب های دنیا را دارد. شیخ محمد برای ورزش پول زیادی خرج می کند.

نفرپنجم این فهرست شیخ حمد بن خلیفه آل ثانی با 2 میلیارد و 400 میلیون دلار ثروت، یک قطری است. وی از سال 1995 تا 2013 امیر قطر بوده و در زمان حکومتش، قطر حدود 85 میلیون تن گاز طبیعی تولید می کرد که باعث شد به ثروتمند ترین کشور جهان تبدیل شود.

ششم شیخ فیصل بن قاسم آل ثانی با 2/2 میلیارد دلاردر آمد از نزدیکان خاندان آل ثانی در قطر است. وی صاحب شرکت الفیصل در زمینه صنایع و املاک به ویژه در زمینه هتل داری و توسعه املاک تجاری است.

در انتها شیخ تمیم بن حمد آل ثانی با 2 میلیار دلارثروت در مکان هفتم قرار گرفته است. وی پس از کناره گیری پدرش از قدرت در سال 2013 حاکم قطر شد و جوانترین امیر جهان است؛ همچنین مدیر هیات سرمایه گذاری قطر است که میلیارد ها دلار در شرکت های انگلیسی سرمایه گذاری کرده است.

 
منبع: العالم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس