کد خبر 342241
تاریخ انتشار: ۱۵ شهریور ۱۳۹۳ - ۲۲:۲۶

ده‌ها نفر از مخالفان رئیس‌جمهور فرانسه به ویژه اعضای جنبش موسوم به «بی‌دندان‌ها» با تجمع مقابل کاخ ریاست جمهوری الیزه، خواستار استعفای رئیس‌جمهور این کشور شدند.

به گزارش مشرق به نقل از روزنامه فرانسوی فیگارو، ده‌ها نفر از مخالفان «فرانسوآ اولاند» رئیس‌جمهور فرانسه روز جمعه (دیروز) بنا به فراخوان جنبش «بی‌دندان‌ها» با تجمع مقابل کاخ ریاست جمهوری فرانسه (الیزه)، خواستار استعفای رئیس‌جمهور شدند.

بر اساس این گزارش، از زمان انتشار کتاب «والری تریرویلر» شریک زندگی سابق اولاند که در آن از تمسخر فقرا توسط رئیس‌جمهور سخن گفته شده و عنوان شده که اولاند از فقرا با لفظ «بی‌دندان‌ها» یاد می‌کند، جنبشی تحت عنوان «بی‌دندان‌ها» ضمن اعلام موجودیت در شبکه‌های اجتماعی از تصمیم خود برای مبارزه و مقابله با اولاند خبر داد.

طبق اطلاعات موجود، شرکت‌کنندگان در این تجمع اعتراضی شعارهایی مانند «اولاند برو»، «اولاند استعفا بده» و «رفراندوم، رفراندوم» سر می‌دادند و پارچه نوشته‌ای بزرگ که روی آن عبارت «خشم بی‌دندان‌ها» نقش بسته بود، در دست داشتند.

انتشار این کتاب موسوم به "ممنون برای این لحظه" با واکنش‌های زیادی در فرانسه روبرو شده و افکار عمومی فرانسه را تحت تاثیر قرار داده است.

در این کتاب درباره بخش‌هایی از زندگی خصوصی اولاند افشاگری شده و اتهاماتی از جمله تمسخر فقرا توسط رئیس‌جمهور سوسیالیست فرانسه، مطرح شده است.

به نوشته تریرویلر، اولاند در جمع‌های خصوصی همواره از واژه‌های اهانت‌آمیز نظیر «بی‌دندان‌ها» علیه اقشار فقیر جامعه استفاده می‌کرده است که این امر اعتراضات گسترده‌ای را در فرانسه بوجود آورده است.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس