کد خبر 345028
تاریخ انتشار: ۲۴ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۰:۲۸

جان کری تاکید کرد؛ قدرت نظامی آمریکا زیاد است ولی این کشور به تنهایی قادر نیست تروریست ها را از بین ببرد. وی افزود موضوع اصلی کنفرانسی که روز یکشنبه در پاریس برگزار می شود، یافتن بهترین راه برای مقابله با تروریست ها است.

به گزارش مشرق، شبکه خبر نوشت: شبکه سی ان ان در گزارشی با اشاره به تکرار اظهارات باراک اوباما توسط وزیر خارجه اش؛ جان کری، مبنی بر این که قدرت نظامی آمریکا گسترده است ولی این کشور به تنهایی قادر نیست گروه تروریستی را از بین ببرد، به بررسی پروژه یارگیری برای مقابله با تکفیری های داعش پرداخت.

آمریکا  بیش از یکصد و پنجاه هواپیمای جنگی را برای مبارزه با گروههای تروریستی به عراق  فرستاده و جان کری اعلام کرده است چهل کشور به آنها در این نبرد کمک خواهند کرد ولی به طور دقیق هنوز لیستی ارائه نشده که کدام کشورها در این نبرد به آمریکا کمک خواهند کرد.


کری روز یکشنبه اعلام کرد: خاورمیانه هم به آمریکا در این نبرد کمک خواهد کرد ولی این امر درست نیست که ما دقیقا اعلام کنیم که کدام کشورها به ما در این نبرد کمک می کنند.

روز دوشنبه یک کنفرانس بین المللی در پاریس برگزار خواهد شد که مهمترین موضوع مورد بررسی د رآ ن تمرکز روی  از بین بردن گروههای تروریستی خواهد بود .

کشورهایی که تاکنون به صراحت برای شرکت در این نبرد اعلام آمادگی کرده اند، عبارتند از:

استرالیا:

روز یکشنبه دولت استرالیا به درخواست آمریکا پاسخ داد و اعلام کرد: هشت فروند هواپیمای F/A 18 را به امارات برای این نبرد خواهد فرستاد. نیروهای استرالیایی در نبرد زمینی شرکت نخواهند کرد آنها فقط در نبرد هوایی به این کشور کمک خواهند کرد. همچنین این کشور تعدادی از هواپیماهای E-7AوKC-30A را در اختیار این نبرد قرار می دهد.

انگلیس:

ما  نیروهای کرد را که در حمله زمینی به ما کمک خواهند کرد مورد حمایت قرار می دهیم .

فرانسه:

هجده هزار کالیبر 50 را برای مبارزه با گروههای تروریستی اختصاص خواهد داد.

آلمان:

کمک نظامی به کردستان عراق برای مقابله با گروههای تروریستی می فرستد.

هلند: 

به نقل از نیویورک تایم کسانی که در جنگ با تروریستها شرکت کنند می توانند شهروند هلند شوند.

کانادا:

تجهیزات و مهمات برای این نبرد می فرستد و حدود پنجاه نیروی کانادایی برای اعزام به عراق در مبارزه با گروههای تروریستی خواهد فرستاد.

روز یکشنبه نیز، کشورهای رومانی، نیوزلند، کره جنوبی، هلند، دانمارک، آلبانی، کرواسی، قطر و مصر اعلام کردند اسلحه و مهمات برای از بین بردن گروههای تروریستی ارسال خواهند کرد و همچنین کمک های انسان دوستانه انجام خواهند داد.

کره جنوبی اعلام کرده 1.2 میلیون دلار برای از بین بردن این گروهها اختصاص خواهد داد .

ترکیه:

به آمریکا برای از بین بردن گروههای تروریستی کمک مالی خواهد کرد.

عربستان پانصد میلییون دلار به سازمان ملل برای مقابله با تروریستها داده است.

عربستان گفته به نیروهای جنگجو در خاک خود آموزش خواهد داد.

* سردرگمی و بی برنامگی این مبارزه حتی در گزارش سی ان ان نیز، مشهود است. هنوز هیچ طرح و برنامه کلی درباره نحوه مبارزه با داعش ارائه نشده و اغلب 40 کشور مدعی مبارزه با داعش، ترجیح می دهند با پرداخت پول و کمک های امدادی سهم خود را ادا کنند. این در حالی است که نیمی از متحدان امریکا در این ائتلاف، طی سه سال اخیر، همین کمک ها را به شکلی سازماندهی شده تر و منظم تر و واقعی تر در اختیار تکفیری ها می گذاشتند و روند ارسال محموله های آنها به سوریه و حتی عراق همچنان ادامه دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • SMAH1 ۱۰:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۴
    0 0
    با خوده آمریکا می شوند 19 کشور که بیشتر کمک مالی می کننند! احتمالا بقیه هم عبارتند از : مارشال،گویان،وانوآتو،گینه بیسائو،بلیز،آندورا و .. که احتمالا حتی نمی دونید کجای دنیا قرار دارند!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس