کد خبر 344961
تاریخ انتشار: ۲۴ شهریور ۱۳۹۳ - ۰۸:۴۹

روزنامه ایندیپندنت در گزارشی با موضوع نشست بین‌المللی مبارزه با داعش که روز دوشنبه در پاریس برگزار می‌شود، نوشته است که ایران غایب بزرگ این نشست است.

به گزارش مشرق، روزنامه ایندیپندنت در گزارش خود در مورد نشست بین‌المللی «مبارزه با داعش» که روز دوشنبه در پاریس برگزار می‌شود، از ایران تحت عنوان «غایب بزرگ» این نشست یاد کرده است.

ایندیپندنت با اشاره به حضور بیش از 30 کشور در این نشست که عمدتا از کشورهای اروپایی و عربی هستند، نوشته است که تهران آمادگی خود برای همکاری جهت مبارزه با داعش را اعلام کرده، اما در عین حال مخالف هرگونه اقدامی است که به جایگاه نظام سوریه لطمه بزند. در همین حال ایران با انتقاد از لیست مدعوین نشست پاریس، آن را کنفرانسی نمایشی توصیف کرده است.

تهران در حالی در نشست پاریس غایب است که پیشتر «فرانسوا اولاند» رئیس‌جمهور فرانسه گفته بود این نشست ارتباطی با مسئله مذاکرات هسته‌ای ندارد و ایران به آن دعوت می‌شود. با این حال، «جان کری» وزیر خارجه آمریکا دو روز قبل گفت حضور ایران در این نشست «نامناسب» است.

روزنامه ایندیپندنت در گزارش خود به وجود اختلاف میان شرکت‌کنندگان در این نشست اشاره کرده و نوشته است که اغلب کشورهای عربی علاقه‌ای به مشارکت در اقدام نظامی ندارند.

حتی فرانسه نیز که از متحدان اصلی آمریکا به شمار می‌آید، موضعی سختگیرانه در این رابطه اتخاذ و اعلام کرده است که اقدام نظامی در سوریه باید دارای مجوز شورای امنیت سازمان ملل باشد.

یک دیپلمات ارشد فرانسوی در این مورد می‌گوید: «ما باید حداقل مقداری استقلال برای خود قائل باشیم. نمی‌خواهیم که پیمان‌کار محض آمریکایی‌ها باشیم. آن‌ها باید مشخصا از ما درخواست کنند که در این اقدام مشارکت کنیم.»

تاکنون انگلیس هم موضع مشخصی در قبال اقدام نظامی احتمالی در سوریه نگرفته است. حتی «فیلیپ هاموند» وزیر خارجه این کشور دو روز قبل به صراحت این موضوع را رد کرد، اما دفتر نخست‌وزیری ساعتی بعد با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد هنوز هیچ چیز در این رابطه مشخص نشده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس