کد خبر 344866
تاریخ انتشار: ۲۳ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۷:۱۱

وزیر امور خارجه عراق با اعلام اینکه ایران حامی برنامه های امنیتی عراق است از بازگشایی قریب الوقوع سفارت ریاض در بغداد خبر داد.

به گزارش مشرق، ابراهیم الجعفری وزیر امور خارجه عراق در گفتگو با شبکه الحره اظهار داشت: عربستان سعودی به زودی سفارت خود را در بغداد بازگشایی خواهد کرد و کشورهای دیگر نیز چنین اقدامی را انجام خواهند داد.

وی در ادامه گفت: این اقدام فوری و غافلگیرانه خواهد بود. جعفری درباره ائتلاف جهانی مبارزه با گروه تروریستی داعش نیز بر اهمیت حملات هوایی آمریکا علیه مواضع داعش تاکید کرد.

ابراهیم الجعفری درباره کنفرانس بین المللی پاریس درباره عراق اظهار داشت: بغداد از طریق این کنفرانس این پیام را به جهان منتقل خواهد کرد که داعش تنها برای عراق یک خطر محسوب نمی شود بلکه خطری برای کل دنیا است.

وی همچنین اعلام کرد که تلاش هایی در جریان است تا از ایران در کنفرانس بین المللی پاریس دعوت شود. جعفری با اعلام اینکه مخالفت برخی کشورها با حضور ایران در این کنفرانس بی معنی است گفت: وقتی قرار است سیاست باز کردن درها به روی کشورهای همسایه را در پیش بگیریم بستن در به روی ایران و مستثنی کردن آن از بقیه کشورها اقدامی بی معنی است.

وزیر امور خارجه عراق در ادامه گفت: چگونه می توان چنین کاری مرتکب شد حال آنکه ایران و عراق بیش از هزار و 400 کیلومتر مرز مشترک دارند و ایران همواره حامی برنامه های امنیتی عراق بوده است.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۸:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۳
    0 0
    بازشدن سفارت سعودی ها در بغداد مساوی است با بازشدن لانه فساد توطئه تخریب وتفرقه درعراق.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس