کد خبر 344844
تاریخ انتشار: ۲۳ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۵:۴۸

20 ورزشکار مجلس شورای اسلامی وقتی به دریاچه گهر سفر کرده بودند، هرگز تصور نمی‌کردند در راه بازگشت از منطقه‌ای صعب‌العبور با حادثه عجیبی روبه‌رو شوند. نیروهای موتوری هلال‌احمر در قالب شش امدادگر برای جست‌وجوی ردی از ورزشکاران، عملیات سه ساعته خود را کلید زدند.

به گزارش گروه اجتماعی مشرق، پنجشنبه بیستم شهریورماه بود که ٢٠ ورزشکار اداره کل ورزش و سلامت مجلس شورای اسلامی برای اردو به سمت دریاچه گهرشهر لرستان به راه افتادند. راه را گم کردند و در برابر حادثه‌ای هولناک قرار گرفتند.

ساعت ٣ ظهر بود که یکی از گم‌شدگان تصمیم گرفت با تلفن همراهش از امدادگران هلال‌احمر درخواست کمک کند که حسین رضا مرادی، مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر لرستان درباره جزییات این ماجرا گفت: روز پنجشنبه یکی از ورزشکاران اداره کل ورزش و سلامت مجلس شورای اسلامی با جمعیت هلال‌احمر تماس گرفت. او در خواست کمک داشت و ادعا می‌کرد ١٩ مرد دیگر در راه بازگشت به سمت دریاچه گهر از مسیر اصلی خارج شده‌اند و بعد از ساعت‌ها راه رفتن حالا مسیر را گم کرده‌اند. همین اطلاعات کافی بود تا سه تیم موتوری هلال‌احمر در قالب شش نجاتگر راهی منطقه صعب‌العبور شدند.

وی افزود: وقتی امدادگران برای پیدا کردن ورزشکاران گمشده راهی منطقه‌ای صعب‌العبور شدند، هرگز تصور نمی‌کردند عملیات سختی را پیش روی خود داشته باشند. نجاتگران هلال‌احمر با تجهیزات امدادی به سمت مکان نامعلومی که احتمال می‌رفت مردان گم‌شده در آن‌جا گرفتار شده باشند، حرکت کردند.

به گفته وی، تا رسیدن مأموران هلال‌احمر اما مردان گمشده دست به تجسس منطقه اطراف زدند تا شاید راه برای فرار از این مخمصه را پیدا کنند. اما همین جست‌وجو‌ها کافی بود تا دو نفر از آنها دچار سانحه شوند. یکی از آنها از ناحیه پا و یکی دیگر از ناحیه کمر به شدت دچار آسیب شده بودند و این درحالی بود که نیروهای موتوری هلال‌احمر در فاصله چندکیلومتری آنها درحال جست‌وجوی ردی از ٢٠ مرد گمشده بودند.

مرادی ادامه داد: تیم‌های موتوری هلال‌احمر پس از سه ساعت جست‌وجو در جاده‌های فرعی اطراف دریاچه گهر توانستند مردان گمشده را ردیابی کنند. این ورزشکاران به سمت پارکینگ دریاچه گهر هدایت شدند. دو مصدوم هم به صورت سرپایی مورد مداوا قرار گرفتند.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • مهدی مرادیفر ۱۶:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۳
    0 0
    اخرش معلوم نشد مجروحان به شدت مجروع شده بودن یا سرپایی بودن یا ما سر کاریی هستیم
  • علیرضا اهواز ۱۶:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۳
    0 0
    اولا بدون راهنما کجا رفتن ؟!! ثانیا دچار آسیب دیدگی شدید شدن ولی به صورت سرپایی توی پارکینک درمان شدن ؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس