کد خبر 344676
تاریخ انتشار: ۲۳ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۰:۳۲

نیروهای مسلح عراق همچنان به عملیات سرکوب تروریستها در مناطق مختلف ادامه می دهند و روز گذشته موفق شدند آخرین مخفیگاه داعش را در شهر حدیثه منهدم کنند.

به گزارش مشرق، رسانه های عراق اعلام کردند: نیروهای مسلح عراق همچنین منطقه التل الفرنسی در جنوب تکریت و روستای التامیم در شرق موصل را پاکسازی کردند و عملیات گسترده ای را علیه تروریستها در جرف الصخر در جنوب غربی بغداد آغاز کرده اند.

سرلشگر ضیاء کاظم از فرماندهان ارتش عراق تاکید کرد نیروهای لشگر هفتم وابسته به فرماندهی عملیات الجزیره و البادیه با همکاری دیگر نیروهای امنیتی و پشتیبانی نیروهای عشایر و نیروی هوایی ، عملیات نظامی در منطقه البوحیات آخرین مخفیگاه و جولانگاه تروریستهای داعش را انجام دادند و موفق به پاکسازی این منطقه شدند.

کاظم به خنثی سازی یک دستگاه خودرو بمبگذاری شده و 16 بمب کار گذاشته شده در منطقه و ضبط چهار خودرو خبر داد که یکی از آنها حامل موشک انداز بود.

یک منبع امنیتی در استان صلاح الدین هم گفت نیروهای امنیتی با پشتیبانی عشایر توانستند منطقه التل الفرنسی در جنوب غربی شهر الدجیل در جنوب تکریت را پس از درگیریهایی که به هلاکت سه تروریست منجر شد، پاکسازی کنند.

یک منبع امنیتی دگر در شهر موصل هم از هلاکت چندین تروریست از جمله شش تروریست سعودی در خلال عملیات آزادسازی روستای التامیم در شرق موصل خبر داد و گفت نیروهای عشایر، عملیات امنیتی برای بیرون راندن تروریستهای داعش از موصل را انجام خواهند داد.

نیروهای امنیتی همچنین با حمایت عشایر و نیروی هوایی، عملیات نظامی گسترده ای برای پاکسازی منطقه خزرج در جنوب ناحیه الضلوعیه در شمال بغداد از لوث تروریستهای داعش را آغاز کرده اند.

شورای شهر حدیثه هم از پاکسازی منطقه الوس در شرق این شهر از اشغال داعش خبر داده است.

در ناحیه جرف الصخر در جنوب غربی بغداد هم نیروهای امنیتی حملات برق آسا و گسترده ای را برای پاکسازی این ناحیه آغاز کرده اند که روز گذشته، 44 تروریست از جمله سرکرده اصلی داعش به هلاکت رسیدند.

از سوی دیگرف یک منبع مسئول در عملیات بابل هم گفت نیروهای تابع عملیات بابل با همکاری گردانهای مردمی و دستگاههای امنیتی به مواضع تروریستها در مناطق الحجیر، الحویجه، الفاضلیه، الفارسیه و العبد ویس با پشتیبانی نیروی هوایی و توپخانه ای حمله کردند که در این حملات،تونلهای حفر شده از سوی تروریستهای مسلح هدف قرار گرفت.

به گفته این منبع، در این عملیات، 44 تروریست از جمله غنی محمود به هلاکت رسیدند و 27 خودرو آنها که زیر درختان نخل پنهان سازی شده بود، به همراه انبارهای سلاح در منطقه الحویجه که تکیه گاه اصلی تروریستها به شمار می رود، منهدم شد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس