کد خبر 344115
تاریخ انتشار: ۲۱ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۷:۳۷

دبیر پانزدهمین جشنواره بین‌المللی نمایش عروسکی تهران – مبارک به مناسبت شروع این جشنواره، پیامی منتشر کرد.

به گزارش مشرق، در متن این پیام آمده است: «در آستانه پانزدهمین جشن بزرگ عروسک‌ها، سپاس‌گزاری می‌کنم از همه‌ی عروسک‌های دستکشی، میله‌ای، سایه و نخی... از همه‌ی عروسک‌های پارچه‌ای، کاغذی، چوبی و بازیافتی که بی‌هیچ چشم داشت و منتی ماه‌هاست در دستان نجیب و پراحساس نمایشگران عروسکی در تلاش و تکاپوی برگزاری یک جشن باشکوه‌اند...

دوستداران عروسک‌ها...

به جشن ما خوش آمدید...»

*********

در یک گردهمایی فردا (شنبه 22 شهریورماه) جشنواره پانزدهم نمایش عروسکی با حضور هنرمندان، کودکان و عروسکها و دیگر گروه های نمایشی آغاز می‌شود.

شنبه ساعت 16 نمایشگران عروسکی و کودکان به همراه عروسکهای خود به سمت تئاترشهر حرکت می‌کنند تا به طور رسمی پس از نواخته شدن زنگ افتتاح ،توسط فاطمه معتمدآریا، پرواز بادکنکها توسط کودکان و شعارهای صلح طلبی، جشنواره ، شروع به کار کند.

همچنین در اولین روز از جشنواره شش نمایش در تالارهای مجموعه تئاترشهر و تالار حافظ روی صحنه می‌رود.

بر اساس این خبر، در اولین روز قرار است عادل بزدوده نمایش «آهای تو دیگه کی هستی» را در تالار اصلی ساعت 19 اجرا می کند.

نمایش «تیستو سبز انگشتی» نیز در دو احرای 17:30 و 19:30 در تالار چهارسو اجرا می شود و تالار سایه پذیرای نمایش «کنار ستاره‌ها بر می‌گردم» به کارگردانی زهره بهروزی نیا است. این نمایش نیز در دو سانس 18 و 20 اجرا می‌شود.

نمایش «ناگهان کفتری» به کارگردانی محمدمهدی چاکری، ساعت 18:30 و 20:30 و «حکایت حاکمی که دیگر حاکم نیست» به کارگردانی اکرم ابوالمعالی از اصفهان ساعت 16:30 و 18 نیز از دیگر آثاری است که در تالار قشقایی و کارگاه نمایش اجرا می‌شود.

نمایش «بگذار پرنده‌ها بخوانند» به کارگردانی روشنک کریمی در تالار حافظ، ساعت 18 و 20 اجرا می‌شود.

*************

یک روز قبل از آغاز جشنواره، هنرمندان نمایش عروسکی به همراه «مرضیه برومند» دبیر این دوره در قطعه هنرمندان حضور یافته و به یاد هنرمندان فقید عرصه نمایشی بر سر مزار اردشیر کشاورزی، احمد خمسه‌ای، بیژن نعمتی شریف، جواد ذوالفقاری، احمد بهبهانی، کامبیز صمیمی مفخم رفته و یاد و خاطره آنان را گرامی داشتند.

در این مراسم هنرمندانی چون فاطمه معتمدآریا، حمیدرضا اردلان، هنگامه مفید، عادل بزدوده، پوپک عظیم‌پور... و خانواده‌های هنرمندان فقید بر سر مزار هنرمندان با نثار گل یاد و خاطره هنرمندان را گرامی داشتند.

برومند بر سر مزار مرحوم صمیمی مفخم گفت: «چطور می‌توانیم بدون صمیمی مفخم جشنواره را برگزار کنیم و شاد باشیم».

وی همچنین بر سر مزار «احمد بهبهانی» نیز گفت: «مرحوم بهبهانی از جمله نویسندگانی است که خیلی از آثار عروسکی را برای تلویزیون نوشته و این آثار ماندگار شده است. جای این نویسنده بسیار خالی است».

برومند همچنین بر سر مزار «جواد ذوالفقاری» و «بیژن نعمتی شریف» عنوان کرد: «همه دانشجویان تئا‌تر مدیون این استاد بزرگ هستند و نعمتی شریف پدر تمام عروسک هاست».

وی اضافه کرد: «فکر کردم بدون اجازه اساتید نمی‌توان جشنواره نمایش عروسکی را برگزار کرد، جای تمام این هنرمندان در جشنواره خالی است و آمدیم اینجا تا با اجازه این استادان عزیز جشنواره را برگزار کنیم».

«حمیدرضا اردلان» نیز در این مراسم گفت: «امروز کنار هم جمع شدیم و این حضورمان در نزد درگذشتگان تاثیر عمیقی بر ما داشت. مرگ امری قطعی است و از آن گریزی نیست و زندگی نیز اقبال است و ما انسان‌ها اقبال پیدا کردیم که انسان باشیم.»

وی ادامه داد: «به نظرم مرگ با واژه مرد هم ریشه است و زن با واژه زندگی و این دو مکمل یکدیگر هستند.»

اردلان در ادامه به برگزاری جشنواره نمایش عروسکی اشاره کرده و یادآور شد: جشنواره نمایش عروسکی یک بهانه است که می‌آید و می‌رود و ما باید از این موقعیت برای با هم بودن استفاده کنیم و خانم برومند توانست از این موقعیت استفاده کرده و بار دیگر همه ما را دور هم جمع کند».

در پایان این مراسم نیز هنگامه مفید نیز از همه هنرمندان برای حضور در مراسم، تشکر کرد.

پانزدهمین جشنواره بین‌المللی نمایش عروسکی تهران- مبارک از فردا به دبیری مرضیه برومند کار خود را آغاز می‌کند.
منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • محمد ۰۹:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۲
    0 0
    ( کودکان فردا با عروسکهایشان به خیابان می آیند ) چرا با مشت شان نه ؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس